Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 25 oktober 2004, 16:06   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard Hoe Vlaams is de CD&V

Op de site van het Blok is een nieuw dossier geopend die zeer interressant is voor de mensen die beweren dat de CD&V altijd een Vlaamsgezinde partij is geweest! Nu hebben ze geen excuses meer!

http://vlaamsblok.be/index.shtml
jan hyoens is offline  
Oud 25 oktober 2004, 16:13   #2
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Geloof je het nou zelf?
Musketo is offline  
Oud 25 oktober 2004, 16:14   #3
Musketo
Banneling

Standaard

Wat een propaganda site is me dat toch... maar ja kom, ze zijn niet de enigen.
Musketo is offline  
Oud 25 oktober 2004, 16:27   #4
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Wat een propaganda site is me dat toch... maar ja kom, ze zijn niet de enigen.
die nick van jou, heeft dat iets te maken met je hersenomvang?
jan hyoens is offline  
Oud 25 oktober 2004, 17:12   #5
PAJOT
Banneling

Standaard

Mooi ! De waarheid mag ook eens gezegd worden over de CD&V en haar "Vlaams" Kartel.
PAJOT is offline  
Oud 25 oktober 2004, 17:23   #6
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
die nick van jou, heeft dat iets te maken met je hersenomvang?
Waarschijnlijk, maar het woord der marginalen moet ook gehoord worden !
Musketo is offline  
Oud 25 oktober 2004, 18:10   #7
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik heb de CD&V zien groeien van een oudbollige belgische CVP naar een frise vlaamse CD&V.
Piet Hein is offline  
Oud 25 oktober 2004, 18:18   #8
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik heb de CD&V zien groeien van een oudbollige belgische CVP naar een frise vlaamse CD&V.
Hoe oud ben je weer axel? Ik wil niet uit de hoogte doen maar je zal wel zien hoe Vlaams de cd&v nog zal zijn als ze kans krijgt om deel uit te maken van de volgende federale regering!
jan hyoens is offline  
Oud 25 oktober 2004, 19:05   #9
Bolter
Gouverneur

Standaard

CD&V...
Grootste vijand van het Vlaams Blok.
En omdat deze laatste dat erg goed aanvoelt tracht het Blok nu op allerlei manieren de CD&V een goede veeg uit de pan te geven..

Want als de CD&V een goed Vlaams beleid voert kan dit het Blok stemmen kosten..
De start was alleszins niet slecht. Vandaar de commentaar van het Blok naar het verleden.
Bolter is offline  
Oud 25 oktober 2004, 19:18   #10
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
CD&V...
Grootste vijand van het Vlaams Blok.
En omdat deze laatste dat erg goed aanvoelt tracht het Blok nu op allerlei manieren de CD&V een goede veeg uit de pan te geven..

De start was alleszins niet slecht. Vandaar de commentaar van het Blok naar het verleden.
shit ze hebben ons door! Met al die supervlaamse acv'ers zijn we verloren!
jan hyoens is offline  
Oud 25 oktober 2004, 19:35   #11
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
shit ze hebben ons door! Met al die supervlaamse acv'ers zijn we verloren!
Jan, ik zie het anders...
Een hele boel van de Vlaam Blok stemmers geven hun stem niet aan het Blok wegens het Vlaamse karakter van het Blok.
Velen zijn gewoon de politieke mistoestanden beu.
De CD&V wil hier in de Vlaamse regering een mouw aan passen geleerd als ze zijn uit het verleden.
Geen loze beloften maar degelijk bestuur.
Het Blok voelt dit wel degelijk aan en reageert op haar manier. Agressief, op de man af.
Bolter is offline  
Oud 25 oktober 2004, 19:45   #12
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Jan, ik zie het anders...
Een hele boel van de Vlaam Blok stemmers geven hun stem niet aan het Blok wegens het Vlaamse karakter van het Blok.
Velen zijn gewoon de politieke mistoestanden beu.
De CD&V wil hier in de Vlaamse regering een mouw aan passen geleerd als ze zijn uit het verleden.
Geen loze beloften maar degelijk bestuur.
Het Blok voelt dit wel degelijk aan en reageert op haar manier. Agressief, op de man af.
lees dit nog eens!

[font=MS Sans Serif]Voor de verkiezingen van 13 juni sloeg Yves Leterme luid op de Vlaamse trom. Die plotse oprisping van Vlaamse dadendrang staat in schril kontrast met het gebrek aan Vlaamse rechtlijnigheid in de jaren dat de CVP/CD&V zelf nog de lakens uitdeelde in de Wetstraat. De aanscherping van de Vlaamse standpunten moest niet alleen de kiezer zand in de ogen strooien, maar bleek ook het perfecte glijmiddel om de N-VA in het bed te trekken.

De Vlaamsbewuste kiezer die zich bij de afgelopen verkiezingen liet verleiden door de sirenenzang van het kartel CD&V/N-VA lijkt er intussen alweer aan voor de moeite. De vurig Belgisch-geïnspireerde vakbondsvleugel van de CD&V werd niet kortgeknipt door Leterme, maar heeft de touwtjes steviger dan ooit in handen. 'Er kan geen sprake zijn van een splitsing van de sociale zekerheid of een gedeelte ervan.' De CVP is terug van weggeweest.

In het aanslepende dossier van Brussel-Halle-Vilvoorde liet Leterme na de verkiezingen weten dat het niet zo simpel lag. Voor 13 juni klonk het nog: "Geef mij vijf minuten en het is geregeld" ... De Vlaamse kiezer werd gesust met één zinnetje in het regeerakkoord dat zegt dat de splitsing 'onverwijld' gerealiseerd zal worden. Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen. De piste dat de Vlaamse partijen hun numerieke meerderheid zouden gebruiken in het federale parlement om de splitsing 'onverwijld' en zonder toegevingen af te dwingen, heeft Leterme ook al begraven. "Leterme beseft dat een compromis over de splitsing onvermijdelijk is", schreef het Nieuwsblad. De CD&V-voorzitter lanceert meteen een proefballonnetje: "Over het aantal tweetalige rechters in Brussel valt te praten". Alstublieft! Ze zitten nog niet eens aan de onderhandelingstafel en ze brengen de offers al aan op een dienblad ...

Het is geweten dat Leterme graag op één of andere manier zou 'inbreken' in de paarse regering van Guy Verhofstadt. Maar dan mag die natuurlijk niet uitschuiven over de bananenschil van Brussel-Halle-Vilvoorde ... "Ik heb premier Verhofstadt in elk geval nog geen strobreed in de weg gelegd", klinkt het in Het Nieuwsblad. Het is een veelzeggende bekentenis van Leterme die voor 13 juni nog al zijn duivels ontbond tegen paars. De CVP heet nu wel CD&V, maar hun 'tjevenstreken' zijn ze nog niet verleerd. [/font]
jan hyoens is offline  
Oud 25 oktober 2004, 20:00   #13
Bolter
Gouverneur

Standaard

Jan,

lees mijn tekst nog eens...
U komt weer terug op het Vlaamse accent.
Niet dat ik dat onbelangrijk vind maar vele burgers opteren vooral voor een goed bestuur !!
Het Blok weet dat en tracht de klemtoon te verleggen naar de strijd met Wallonië om zichzelf zoveel mogelijk in het daglicht te stellen.
En wat de CD&V en Vlaanderen betreft : laat ons binnen een jaar de zaak nog eens evalueren.
Het Blok kan daar natuurlijk het spel op korte termijn spelen. Ze smeden het ijzer als het heet is want volgend jaar is dat spul misschien wel afgekoeld....
Bolter is offline  
Oud 25 oktober 2004, 20:21   #14
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

En jan, pas eens je url aan: http://vlaamsblok.be/standpunten_dossier_45.shtml
Oud 25 oktober 2004, 20:28   #15
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Jan,

lees mijn tekst nog eens...
U komt weer terug op het Vlaamse accent.
Niet dat ik dat onbelangrijk vind maar vele burgers opteren vooral voor een goed bestuur !!
Het Blok weet dat en tracht de klemtoon te verleggen naar de strijd met Wallonië om zichzelf zoveel mogelijk in het daglicht te stellen.
En wat de CD&V en Vlaanderen betreft : laat ons binnen een jaar de zaak nog eens evalueren.
Het Blok kan daar natuurlijk het spel op korte termijn spelen. Ze smeden het ijzer als het heet is want volgend jaar is dat spul misschien wel afgekoeld....
Bij mijn weten heeft het Vlaams Blok al van bij haar onstaan de onevenwichten in dit apeland aangeklaagd die één van de hoofdoorzaken is van het slechte bestuur die dit land kenmerkt!
En wij zitten de cd&v-nva met recht en reden op de hielen! Dat is onze taak en plicht als oppositie! Als ze het goed doen zal de kiezer dit wel merken als zijhet slecht doen ook! wij zullen ze allezins op de hoogte houden!
jan hyoens is offline  
Oud 25 oktober 2004, 20:30   #16
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
sorry, maar blijkbaar kan men oude berichten niet meer wijzigen!
jan hyoens is offline  
Oud 25 oktober 2004, 20:41   #17
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heeft het Vlaams Blok al van bij haar onstaan de onevenwichten in dit apeland aangeklaagd die één van de hoofdoorzaken is van het slechte bestuur die dit land kenmerkt!
En wij zitten de cd&v-nva met recht en reden op de hielen! Dat is onze taak en plicht als oppositie! Als ze het goed doen zal de kiezer dit wel merken als zijhet slecht doen ook! wij zullen ze allezins op de hoogte houden!
Klopt, maar waarom opent het Blok precies dan nu een dossier over het verleden ..
Omdat ze een beetje verveeld zitten met de CD&V van het heden misschien..8)
Bolter is offline  
Oud 25 oktober 2004, 21:33   #18
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Klopt, maar waarom opent het Blok precies dan nu een dossier over het verleden ..
Omdat ze een beetje verveeld zitten met de CD&V van het heden misschien..8)
Nee, omdat een vos wel zijn haren verliest maar niet zijn streken! en waarom zijn de kritische cd&vartikels op de site van de nva verdwenen? Omdat ze een beetje verveeld zitten met de cd&v van het verleden misschien...8)
jan hyoens is offline  
Oud 25 oktober 2004, 21:40   #19
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoewel onvoorstelbaar voor de andere partijen, is bij het VB (denk ik/hoop ik) de partij enkel een middel, niet het doel an sich. I.e. who cares als het VB halveert in stemmen, als anderen ons onafhankelijk maken , ook goed

Ik geef toe, een zeldzaamheid in onze 'democratie', waar de enige belangen gewoonlijk de partij- en eigenbelangen van de partijtop zijn en er van enig project of ideologie slechts zelden sprake is.
Rr00ttt is offline  
Oud 25 oktober 2004, 21:42   #20
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Nee, omdat een vos wel zijn haren verliest maar niet zijn streken!
Geldt dit dan ook voor het Blok en zijn oude VMO-militanten en ander neonazistische sympathisanten, die nu als kaderlid zetelen in de partij?

Laatst gewijzigd door Praetorian : 25 oktober 2004 om 21:42.
Praetorian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be