![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik viel haast van mijn stoel toen ik de Leider op Vier hoorde verkondigen dat voor hem het burgemeesterschap van Antwerpen belangrijker is dan het minister-presidentschap en zelfs het premierschap.
De Wever was duidelijk niet opgezet met de vraag. Hij poogde het praatmomentje in een andere richting om te buigen, maar de kwaliteitsjoernalisten lieten niet los, en vroegen om een duidelijk antwoord. Na veel vijven en zessen sprak De Wever uit dat enkel en alleen zijn ambitie is om burgemeester van Antwerpen te worden. Bart de Wever laat dus 5 miljoen 'Vlamingen' in de steek. "Het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president te worden of om premier te worden". Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in het VIER-programma "De Kruitfabriek" gezegd. Op de vraag of hij zes jaar lang op post zou blijven als Antwerps burgemeester als hij verkozen wordt, antwoordde De Wever: "Het is mijn ambitie om zes jaar lang burgemeester te zijn". Een spijkerharde belofte deed De Wever niet. "Omdat je nooit helemaal weet wat de toekomst brengt", klonk het. Zo zijn het in 2014 Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. "De moeder van alle verkiezingen", aldus De Wever. "Maar het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president of federaal premier te worden. Het is wel mijn ambitie om Antwerps burgemeester te worden", aldus de N-VA-voorzitter. ( bron: HLN) http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...e-worden.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() nosce te ipsum
Lokaal is meer zijn niveau.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever is een VRIJ man. Hij doet wat hij zélf wil, niet wat jij zou willen... "Iederèèn is vrie" zeggen ze in Oostende. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() dit vind ik wel een leuk stukje commentaar:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat geloof ik meteen. Kromme redeneringen en glazen bollen, helemaal jouw stijl.
![]() Laatst gewijzigd door mkb : 20 september 2012 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Janssen of Termont wilden ook nooit in de federale politiek en wilden liever burgemeester worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ach ja wat een schande ![]() ![]()
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogstens plezant, maar verder zo nutteloos als een regenworm, deze discussie.
Eerst en vooral weet geen kat hoe de verkiezingen in Antwerpen gaan uitdraaien. Tweedens weet geen kat hoe daarna de politieke agenda gaat evolueren tot 2014. Derdens weet geen kat hoe de verkiezingen van het voorjaar van 2014 gaan uitdraaien. De Wever heeft geantwoord op de vragen, maar enkel voor dat gedeelte dat nu geweten is. En dat is: als ik burgemeester kan worden, dan zal ik het worden. Zich verder dan dat binden, zou niet snugger zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat dus net niet op dit ogenblik bij De Wever. Het zal echt de kiezer moeten zijn die hem "terug roept". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moesten Wouter, Bruno of Alexander op zulke manier antwoorden dan zou je hen afzeiken. Als BDW dat doet is het snugger ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De schuld nu al leggen bij de kiezer "de kiezer roept" voor een toekomstige kazakkendraaierij van BDW in 2014 is iets dat zelfs Uber-tsjeven zoals Frank Swaelen of Leo Delcroix ons niet hadden durven in onze soep doen. Het zal niet de laatste keer zijn dat journalisten hem die vraag voor de voeten werpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij moet De Wever jullie nu het burgemeesterschap van Antwerpen afpakken en straks in 2014 het minister-presidentschap van Vlaanderen. Jullie traditionelen verdienen niks anders dandiep onder het Vlaamse zand gegraven te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus de topictitel klopt helemaal niet. Als de Vlamingen (inclusief de Antwerpenaars en die zullen de eersten zijn) De Wever in 2014 vragen om hun zaak te verdedigen en ze hem de kans geven om minister-president te worden dan laat hij 'de Vlamingen' juist niet in de steek. Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 20 september 2012 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |