Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2012, 21:10   #1
HOUZEE !
Minister-President

Standaard Bart De Wever laat 'Vlamingen' in de steek

Ik viel haast van mijn stoel toen ik de Leider op Vier hoorde verkondigen dat voor hem het burgemeesterschap van Antwerpen belangrijker is dan het minister-presidentschap en zelfs het premierschap.

De Wever was duidelijk niet opgezet met de vraag. Hij poogde het praatmomentje in een andere richting om te buigen, maar de kwaliteitsjoernalisten lieten niet los, en vroegen om een duidelijk antwoord.

Na veel vijven en zessen sprak De Wever uit dat enkel en alleen zijn ambitie is om burgemeester van Antwerpen te worden. Bart de Wever laat dus 5 miljoen 'Vlamingen' in de steek.

"Het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president te worden of om premier te worden". Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in het VIER-programma "De Kruitfabriek" gezegd.
Op de vraag of hij zes jaar lang op post zou blijven als Antwerps burgemeester als hij verkozen wordt, antwoordde De Wever: "Het is mijn ambitie om zes jaar lang burgemeester te zijn". Een spijkerharde belofte deed De Wever niet. "Omdat je nooit helemaal weet wat de toekomst brengt", klonk het.

Zo zijn het in 2014 Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. "De moeder van alle verkiezingen", aldus De Wever. "Maar het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president of federaal premier te worden. Het is wel mijn ambitie om Antwerps burgemeester te worden", aldus de N-VA-voorzitter. ( bron: HLN)

http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...e-worden.dhtml
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 21:25   #2
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik viel haast van mijn stoel toen ik de Leider op Vier hoorde verkondigen dat voor hem het burgemeesterschap van Antwerpen belangrijker is dan het minister-presidentschap en zelfs het premierschap.

De Wever was duidelijk niet opgezet met de vraag. Hij poogde het praatmomentje in een andere richting om te buigen, maar de kwaliteitsjoernalisten lieten niet los, en vroegen om een duidelijk antwoord.

Na veel vijven en zessen sprak De Wever uit dat enkel en alleen zijn ambitie is om burgemeester van Antwerpen te worden. Bart de Wever laat dus 5 miljoen 'Vlamingen' in de steek.

"Het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president te worden of om premier te worden". Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in het VIER-programma "De Kruitfabriek" gezegd.
Op de vraag of hij zes jaar lang op post zou blijven als Antwerps burgemeester als hij verkozen wordt, antwoordde De Wever: "Het is mijn ambitie om zes jaar lang burgemeester te zijn". Een spijkerharde belofte deed De Wever niet. "Omdat je nooit helemaal weet wat de toekomst brengt", klonk het.

Zo zijn het in 2014 Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. "De moeder van alle verkiezingen", aldus De Wever. "Maar het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president of federaal premier te worden. Het is wel mijn ambitie om Antwerps burgemeester te worden", aldus de N-VA-voorzitter. ( bron: HLN)

geen zinnig mens die dat gelooft.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 21:27   #3
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat u het onderscheid weet te maken tussen wat enerzijds iemands “ambitie” is en wat anderzijds in de praktijk gebeurt. Ik ken nogal wat mensen wier “ambitie” het nooit is geweest om één of ander mandaat op te nemen, maar die dat ten gepasten tijde toch hebben gedaan.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 21:32   #4
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

nosce te ipsum

Lokaal is meer zijn niveau.
Oud 20 september 2012, 21:43   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE !;6334564...

...Zo zijn het in 2014 Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. "De moeder van alle verkiezingen", aldus De Wever. "Maar het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president of federaal premier te worden. Het is wel mijn ambitie om Antwerps burgemeester te worden", aldus de N-VA-voorzitter. ( bron: HLN)

[url
http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verkiezingen-2012/article/detail/1504419/2012/09/20/De-Wever-Niet-mijn-ambitie-Vlaams-minister-president-te-worden.dhtml[/url]
Et alors ?
Bart De Wever is een VRIJ man.
Hij doet wat hij zélf wil, niet wat jij zou willen...
"Iederèèn is vrie" zeggen ze in Oostende.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 21:54   #6
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

dit vind ik wel een leuk stukje commentaar:

Citaat:
Mr De Wever, is dat niet de essentie van een politieker van de grootste partij? De Minister-president of premier WILLEN zijn en dingen te WILLEN realiseren. Jij bent als een ondernemer die geen winst wil maken, zijn personeel niet wil managen, zijn klanten niet wil bedienen. Jij bent een politieker die niet wil regeren, dat wisten we al maar dat heb je ons nu bevestigd. Als burgemeester van Antwerpen zul je ook die stad aan zijn lot overlaten en omdat jij in alle gemeenten als boegbeeld en voorbeeld staat voor de NVA kandidaten zullen de verkozenen van jouw partij dus enkel de zitpenningen opstrijken en verder hun broek verslijten. Besturen zullen ze niet naar het voorbeeld van hun leider.
ofwel liegt BDW.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 21:58   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

ofwel liegt BDW.
Ofwel heeft de schrijver v.h. citaat een enorme kristallen bol...

Oud 20 september 2012, 22:05   #8
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
dit vind ik wel een leuk stukje commentaar
Dat geloof ik meteen. Kromme redeneringen en glazen bollen, helemaal jouw stijl.

Laatst gewijzigd door mkb : 20 september 2012 om 22:06.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 22:07   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Dat geloof ik meteen. Kromme redeneringen en glazen bollen, helemaal jouw stijl.
2
Oud 20 september 2012, 22:10   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ofwel liegt BDW.
Janssen of Termont wilden ook nooit in de federale politiek en wilden liever burgemeester worden.
Oud 20 september 2012, 22:12   #11
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Je bedoelt dat de wever niet de postjes pakker is maar daar wil zitten war hij het meest gebruikt kan worden, nml als voorzitter of burgmeester van antwerpen.

Ach ja wat een schande onze premier met de 10 postjes is hoe het moet
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 22:21   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hoogstens plezant, maar verder zo nutteloos als een regenworm, deze discussie.

Eerst en vooral weet geen kat hoe de verkiezingen in Antwerpen gaan uitdraaien.

Tweedens weet geen kat hoe daarna de politieke agenda gaat evolueren tot 2014.

Derdens weet geen kat hoe de verkiezingen van het voorjaar van 2014 gaan uitdraaien.

De Wever heeft geantwoord op de vragen, maar enkel voor dat gedeelte dat nu geweten is.
En dat is: als ik burgemeester kan worden, dan zal ik het worden.

Zich verder dan dat binden, zou niet snugger zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 22:23   #13
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik hoop dat u het onderscheid weet te maken tussen wat enerzijds iemands “ambitie” is en wat anderzijds in de praktijk gebeurt. Ik ken nogal wat mensen wier “ambitie” het nooit is geweest om één of ander mandaat op te nemen, maar die dat ten gepasten tijde toch hebben gedaan.
Gwylan : U weet ongetwijfeld dat we daar in vlaanderen een heel toepasselijk woord voor hebben hoe BDW nu communiceert namelijk tsjeverij. Een eigenschap die quasi genetisch is verbonden met de cd&v maar die nu duidelijk ook opgang maakt in de nieuwe brede volkspartij nv-a.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 22:28   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Gwylan : U weet ongetwijfeld dat we daar in vlaanderen een heel toepasselijk woord voor hebben hoe BDW nu communiceert namelijk tsjeverij. Een eigenschap die quasi genetisch is verbonden met de cd&v maar die nu duidelijk ook opgang maakt in de nieuwe brede volkspartij nv-a.
Tsjeverij dingt volgens mij op onvoorwaardelijke wijze en ongegeneerd naar de macht en naar het postje. En zet daarvoor de principes zonder de minste scrupules opzij.

Ik zie dat dus net niet op dit ogenblik bij De Wever.
Het zal echt de kiezer moeten zijn die hem "terug roept".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 22:30   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoogstens plezant, maar verder zo nutteloos als een regenworm, deze discussie.

Eerst en vooral weet geen kat hoe de verkiezingen in Antwerpen gaan uitdraaien.

Tweedens weet geen kat hoe daarna de politieke agenda gaat evolueren tot 2014.

Derdens weet geen kat hoe de verkiezingen van het voorjaar van 2014 gaan uitdraaien.

De Wever heeft geantwoord op de vragen, maar enkel voor dat gedeelte dat nu geweten is.
En dat is: als ik burgemeester kan worden, dan zal ik het worden.

Zich verder dan dat binden, zou niet snugger zijn.

.
Je weet heel goed dat dat de vraag niet is, de vraag is of hij het de volle zes jaar zal blijven als hij het kan/zal worden. Daar gaat het over.

Moesten Wouter, Bruno of Alexander op zulke manier antwoorden dan zou je hen afzeiken. Als BDW dat doet is het snugger ???
Oud 20 september 2012, 22:47   #16
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tsjeverij dingt volgens mij op onvoorwaardelijke wijze en ongegeneerd naar de macht en naar het postje. En zet daarvoor de principes zonder de minste scrupules opzij.

Ik zie dat dus net niet op dit ogenblik bij De Wever.
Het zal echt de kiezer moeten zijn die hem "terug roept".

.
Welnee, tsjeverij gaat om een dubbele tong, huichelarij, niet oprecht zijn, dubbele of verborgen agenda's hebben, je kiezers iets wijs maken en dan als de prijs binnen is ze wijsmaken dat je ingaat op "de roep" van diezelfde kiezer om iets anders te doen. Dat is tsjeverij.
De schuld nu al leggen bij de kiezer "de kiezer roept" voor een toekomstige kazakkendraaierij van BDW in 2014 is iets dat zelfs Uber-tsjeven zoals Frank Swaelen of Leo Delcroix ons niet hadden durven in onze soep doen.

Het zal niet de laatste keer zijn dat journalisten hem die vraag voor de voeten werpen.
Oud 20 september 2012, 22:55   #17
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
De Wever moet zich op niets laten vastpinnen.Als de Vlamingen hem in 2014 vragen om hun zaak te verdedigen, is dat voor hem als Vlaams-nationalist, zijn plicht. En niemand kan hem dat dan ten kwade duiden. Het is immers nog niet zeker of De Wever burgemeester van Antwerpen wordt. Moet hij dan nu al zeggen dat hij in 2014 niet aan de verkiezingen deelneemt en geen ambt zal opnemen als hij verkozen wordt en niet minister-president zal worden als zijn partij de grootste in een coalitie is? Het enige wat jullie met deze laffe streken willen bereiken is De Wever monddood te maken tegen 2014. De schrik is ontzettend groot. De Wever wil grazag burgemeester van Antwerpen worden. wat hij daarna doet is zijn zaak. Waarom leuteren jullie niet over een premier die in functie al voor zijn post-premier postje zorgt in Bergen? Daar hoor we jullie helemaal niet over janken natuurlijk.
Voor mij moet De Wever jullie nu het burgemeesterschap van Antwerpen afpakken en straks in 2014 het minister-presidentschap van Vlaanderen. Jullie traditionelen verdienen niks anders dandiep onder het Vlaamse zand gegraven te worden.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:00   #18
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Welnee, tsjeverij gaat om een dubbele tong, huichelarij, niet oprecht zijn, dubbele of verborgen agenda's hebben, je kiezers iets wijs maken en dan als de prijs binnen is ze wijsmaken dat je ingaat op "de roep" van diezelfde kiezer om iets anders te doen. Dat is tsjeverij.
De schuld nu al leggen bij de kiezer "de kiezer roept" voor een toekomstige kazakkendraaierij van BDW in 2014 is iets dat zelfs Uber-tsjeven zoals Frank Swaelen of Leo Delcroix ons niet hadden durven in onze soep doen.

Het zal niet de laatste keer zijn dat journalisten hem die vraag voor de voeten werpen.
De Wever is de luis in jullie pels, niet? Erg, hé? Hij moet gewoon zijn hart en zijn kiezers volgen. De anderen hebben daar totaal geen zaken mee.
Dus de topictitel klopt helemaal niet. Als de Vlamingen (inclusief de Antwerpenaars en die zullen de eersten zijn) De Wever in 2014 vragen om hun zaak te verdedigen en ze hem de kans geven om minister-president te worden dan laat hij 'de Vlamingen' juist niet in de steek.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 20 september 2012 om 23:03.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:03   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
De Wever is de luis in jullie pels, niet? Erg, hé? Hij moet gewoon zijn hart en zijn kiezers volgen. De anderen hebben daar totaal geen zaken mee.
Die is r�*�*k !!!
Oud 20 september 2012, 23:03   #20
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Onzinnig topic vind ik...
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be