![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet alleen Europa heeft zijn onafhankelijkheid bewegingen, in staten die zich willen afsplitsen, zoals Catalonië, Schotland en Vlaanderen.
Ook Amerika krijgt nu dit soort bewegingen ,nu te beginnen bij Californië. Het lijk me dat de staat New York de volgende zal zijn ,die onafhankelijk van de VS wilt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Net de twee staten die in 2009 failliet gingen ware het niet voor de federatie ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OOO oo wat een lol !!
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vorige keer dat zoiets gebeurde heeft dat 5 jaar burgeroorlog opgeleverd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Twee faggot staten met een strenge wapenwetgeving. Ik denk dat die makkelijk te heroveren zijn door het toekomstige Vrije Amerikaanse Volksleger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Militie, grens Califa - Mexico
http://shtfjournal.com/wp-content/up...2014/10/02.jpg https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-st...06751061-1.jpg ![]() ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 5 maart 2017 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Californië, noch New-York, noch Texas zal zich van de USA afscheiden. Deze staten zijn structureel-economisch 100% verweven met de rest van de States. Die herrie is doodeenvoudig één van de vele uitingen van frustratie bij de hippe links-liberale welvarende internet-generatie. Zij hebben het uitermate moeilijk met de gorilla die nu in het witte Huis in Washington zit. Dat begrijp ik. Als Trumpzilla al de punten van zijn brul-campagne in beleid zou omzetten dan ziet het er voor de U.S.A. niet bijster goed uit.
Bij een slechte verkiezingsuitslag staat het (ook in Europa) altijd goed om met een uitgestreken gezicht plechtig te verklaren dat de kiezer altijd gelijk heeft. Wat uiteraard een zeer dubbelzinnige uitspraak is. Juridisch heeft de kiezer inderdaad altijd gelijk, want als de politici zich aan de bepalingen van hun grondwet willen houden dan moeten ze wel een verkiezingsuitslag slikken. Maar praktisch bekeken heeft de kiezer niet altijd gelijk, want gefrustreerde en opgejutte kiezers kunnen zeer autoritaire figuren aan de macht brengen. Dat is hetgeen nu is gebeurd in de USA. Ik heb er persoonlijk een vrij sterk vertrouwen in dat het Amerikaans grondwettelijk systeem sterk genoeg zal zijn om Trump aan banden te leggen mocht het met hem de spuigaten uit lopen. Maar wie een beetje geschiedenis kent weet dat dit niet altijd en niet overal zo geweest is. Of zijn we soms vergeten dat Hitler in 1933 na grondwettelijk voorziene verkiezingen aan het bewind is gekomen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minstens drie van die vier pipo's zou het bij een geforceerde marsj niet lang volhouden. Ze zijn véél te vet. Een veel te hoge body-mass index.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Pipo's... LOOOOOL |
|
![]() |
![]() |