Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2004, 16:19   #1
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard Geen tolheffing op Vlaamse wegen

Partijvoorzitter Stevaert ziet een algemene invoering van de tolheffing op de Vlaamse wegen niet zitten. “De rijtaks kan men wel vervangen door een wegenvignet, maar ik ben tegen een belasting bovenop een belasting. Als je tol gaat heffen mag je geen rijtaks vragen, of andersom.”

Ik ben het volledig eens met onze Steve
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 16:47   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Kan het ook anders?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 november 2004 om 16:47.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 16:56   #3
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Stevaert is een populist die zijn dossiers niet kent.
Als minister van openbare werken was hij een complete mislukking. Ik herahal, comoplete mislukking. Hoe kan een cafébaas leiding leven aan een technisch departement met veel burgerlijke ingenieurs?

Vandenbroucke en Vande lanotte kennen ten minste hun dossiers. Ze zitten echter bij de verkeerde partij.

Taks of op taks? Wat een zever is dat?
Onze wegen worden kapot gereden door het zeer intense vrachtverkeer.
In Nederland mag een combinatie 50 ton wegen. In België maar 40 ton. Terecht. Nederlandse vrachtwagens vliegen vrolijk met hun 50 ton door belgië. Er is toch geen controle bij die Belgen...

Het systeem van rekeningrijden lijkt mij het meest faire te zijn. Wachten tot de technologie in Duitsland klaar is.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 16:58   #4
Barki
Burger
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 135
Standaard

Tolgeld heffen op onze Belgische wegen zou ik schandalig vinden. Ik ben naar Portugal en Spanje geweest waar men ongelooflijke prachtige nieuwe wegen en bruggen aan het aanleggen is, en niet alleen dat ook de vooruitgang van de infrastructuren in steden en dorpen, het bouwen van prachtige huizen enz...zodanig dat men zich afvraagt zijn dat hier nu allemaal arme mensen ? zeker zullen er zijn juist zoals bij ons.

Grote warenhuizen, zoals bij ons, schieten als paddestoelen uit de grond en de inkopen van de mensen zijn idem zoals hier daarbij rijden de meesten met grote prachtige auto's. Het kan niet dat wij hiervoor moeten boeten en altijd maar mogen betalen, oh ja de belastingen gingen dalen,... denken ze daarboven dat we nu allemaal dom zijn.
Het is natuurlijk Europa dat een deel van onze belastingsgelden ter beschikking stelt om al die werken te laten uitvoeren en dan zouden wij hier nog een bijkomende tol moeten gaan betalen? Wie is daarmee akkoord ? Indien niet wel dan moeten we onze stem laten horen !

Barki
__________________
Zeg niet altijd wat je weet, maar weet steeds wat je zegt !
Barki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:00   #5
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Stevaert is een populist die zijn dossiers niet kent.
Als minister van openbare werken was hij een complete mislukking. Ik herahal, comoplete mislukking. Hoe kan een cafébaas leiding leven aan een technisch departement met veel burgerlijke ingenieurs?

Vandenbroucke en Vande lanotte kennen ten minste hun dossiers. Ze zitten echter bij de verkeerde partij.

Taks of op taks? Wat een zever is dat?
Onze wegen worden kapot gereden door het zeer intense vrachtverkeer.
In Nederland mag een combinatie 50 ton wegen. In België maar 40 ton. Terecht. Nederlandse vrachtwagens vliegen vrolijk met hun 50 ton door belgië. Er is toch geen controle bij die Belgen...

Het systeem van rekeningrijden lijkt mij het meest faire te zijn. Wachten tot de technologie in Duitsland klaar is.
Ik vond Stevaert als minister voor mobiliteit wel een goeie minister vooral omdat hij ook aan de mindervalide mensen dacht die tenminste gratis de lijnbus kunnen nemen en hij heeft er ook voor gezorgd dat er een aantal bussen meer rijden in mijn regio dus ik heb niet te klagen!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:01   #6
lvdp
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 11
Standaard tol?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Partijvoorzitter Stevaert ziet een algemene invoering van de tolheffing op de Vlaamse wegen niet zitten. “De rijtaks kan men wel vervangen door een wegenvignet, maar ik ben tegen een belasting bovenop een belasting. Als je tol gaat heffen mag je geen rijtaks vragen, of andersom.”

Ik ben het volledig eens met onze Steve
lvdp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:04   #7
lvdp
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 11
Standaard

Naar analogie van ons omringende landen zou het maar eerlijk zijn ook een soort belasting te heffen op gebruik van onze wegen door buiten landers.
Wanneer ik naar Frankrijk of Zwitserland of Oosterijk wil rijden moet ik tol betalen.
Waarom zouden wij dat dan niet doen? Hebben we misschien te veel geld? Of betalen we zelf niet voldoende belastingen? Nee Steve gratis is wel anders.
lvdp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:12   #8
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lvdp
Naar analogie van ons omringende landen zou het maar eerlijk zijn ook een soort belasting te heffen op gebruik van onze wegen door buiten landers.
Wanneer ik naar Frankrijk of Zwitserland of Oosterijk wil rijden moet ik tol betalen.
Waarom zouden wij dat dan niet doen? Hebben we misschien te veel geld? Of betalen we zelf niet voldoende belastingen? Nee Steve gratis is wel anders.
Als ik u begrijp dan wilt u nog meer betalen voor de autosnelwegen te gebruiken in belgie komt dan nie klagen dat je teveel belastingen betaald e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:38   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Als ik u begrijp dan wilt u nog meer betalen voor de autosnelwegen te gebruiken in belgie komt dan nie klagen dat je teveel belastingen betaald e
In bijna al de ons omringende landen bestaat er een wegenvignet. En eigenlijk is dat maar normaal ook. Autosnelwegen aanleggen en onderhouden is bijzonder duur, daar ze veel vlugger verslijten dan gewone wegen en vragen veel onderhoud. Het kan dan ook niet zijn dat honderdduizenden vrachtwagens gewoon over onze wegen doorrazen en niet zouden moeten bijdragen voor het onderhoud van die infrastructuur. Ook zij verslijten de wegen. Wie gebruikt maakt van de autosnelweg, moet hiertoe ook betalen. Simpele logica.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:39   #10
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ik vond Stevaert als minister voor mobiliteit wel een goeie minister vooral omdat hij ook aan de mindervalide mensen dacht die tenminste gratis de lijnbus kunnen nemen en hij heeft er ook voor gezorgd dat er een aantal bussen meer rijden in mijn regio dus ik heb niet te klagen!
Niet vergeten dat de rekeningen van Stevaert's gratis-politiek niet door de 5% rijksten der Belgen wordt betaald, maar door de gewone werkman.
Dus zo een hoog 'Robinhoodgehalte' bezit deze jongen ook niet.

Het is wel een goede poging om de mensen uit de wagen te krijgen, maar om nu alles maar 'gratis' te geven, lijkt me ook niet de oplossing, want indirect betaald de belastingbetaler het busticket toch.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:40   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
Tolgeld heffen op onze Belgische wegen zou ik schandalig vinden. Ik ben naar Portugal en Spanje geweest waar men ongelooflijke prachtige nieuwe wegen en bruggen aan het aanleggen ...
Wat u natuurlijk "vergeet", is het feit dat die wegen aangelegd worden (net als in Griekenland) met EUROPEES geld (lees: geld dat uit Nederland, Duitsland, VK, Zweden, Finland, Denemarken en België komt). Dat gebeurt trouwens ook in Griekenland, maar daar is men tenminste zo eerlijk op de borden de mededeling te plaatsen "met steun van de EU".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:42   #12
Flat V
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In bijna al de ons omringende landen bestaat er een wegenvignet. En eigenlijk is dat maar normaal ook. Autosnelwegen aanleggen en onderhouden is bijzonder duur, daar ze veel vlugger verslijten dan gewone wegen en vragen veel onderhoud. Het kan dan ook niet zijn dat honderdduizenden vrachtwagens gewoon over onze wegen doorrazen en niet zouden moeten bijdragen voor het onderhoud van die infrastructuur. Ook zij verslijten de wegen. Wie gebruikt maakt van de autosnelweg, moet hiertoe ook betalen. Simpele logica.
Voila, is dat nu allemaal zo moeilijk?
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:44   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In bijna al de ons omringende landen bestaat er een wegenvignet. En eigenlijk is dat maar normaal ook. Autosnelwegen aanleggen en onderhouden is bijzonder duur, daar ze veel vlugger verslijten dan gewone wegen en vragen veel onderhoud. Het kan dan ook niet zijn dat honderdduizenden vrachtwagens gewoon over onze wegen doorrazen en niet zouden moeten bijdragen voor het onderhoud van die infrastructuur. Ook zij verslijten de wegen. Wie gebruikt maakt van de autosnelweg, moet hiertoe ook betalen. Simpele logica.
Zo simpel dat het evengoed uit de mond van Stevaert had kunnen komen. Die mensen betalen al voor hun naft dus waarom zouden ze dan nog eens extra moeten betalen. Daarenboven wordt iedere frank die de transporteurs extra moeten betalen 100% dooregerekend aan de consument. Dat zou betekenen dat we voor ons naft moeten betalen, auto-wegenbelansting en dat we nog eens de extra transportkosten zouden mogen betalen van de transportsector omdat de goederen duurder worden. Tarara.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:44   #14
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Niet vergeten dat de rekeningen van Stevaert's gratis-politiek niet door de 5% rijksten der Belgen wordt betaald, maar door de gewone werkman.
Dus zo een hoog 'Robinhoodgehalte' bezit deze jongen ook niet.

Het is wel een goede poging om de mensen uit de wagen te krijgen, maar om nu alles maar 'gratis' te geven, lijkt me ook niet de oplossing, want indirect betaald de belastingbetaler het busticket toch.
Ja daar ben ik het met u mee eens dat de Gratis politiek niet altijd kan maar ik wou maar zeggen Dat de Steve als minister ook goeie dingen heeft gedaan dat je niet voor iedereen alles goed kan doen is maar logisch

trouwens tussen haakjes ik was ook tegen het migrantenstemrecht en heb daar ook met mijn plaatselijke voorzitter over gepraat dus ik ben ook niet met alles akkoord wat de topman van onze partij beslist
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:49   #15
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ja daar ben ik het met u mee eens dat de Gratis politiek niet altijd kan maar ik wou maar zeggen Dat de Steve als minister ook goeie dingen heeft gedaan dat je niet voor iedereen alles goed kan doen is maar logisch

trouwens tussen haakjes ik was ook tegen het migrantenstemrecht en heb daar ook met mijn plaatselijke voorzitter over gepraat dus ik ben ook niet met alles akkoord wat de topman van onze partij beslist
Ik stel je eerlijkheid op prijs, blij dat er nog gematigden onder ons zijn.
Zelf ben ik om die reden 'partijloos', ik heb moeite met de vrij 'extreme' standpunten van het huidige politieke stelsel, daar waar ze juist nodig zijn om hun doel aan te geven.

Kiezen is verliezen zeker...........
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:53   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Ik heb een onkel die landbouwingenieur is en die onder Stevaert heeft gewerkt en die zegt dat ie een ramp was om mee te werken. Was quasi nooit aanwezig en altijd op zoek naar mediamomenten + hij had geen verstand van zijn dossiers. Wat op zich niet erg is mocht hij naar zijn ambtenaren luisteren maar bon u kan het al raden. Hij zegt dat het beeld dat de mensen hebben over de kwaliteiten van een bepaald minister vaak abslouut niet stroken met de realiteit (ten goede en te kwade) en dat het eerder afhangt van het beeld dat men schets in de (bevriende) media.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:54   #17
Barki
Burger
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat u natuurlijk "vergeet", is het feit dat die wegen aangelegd worden (net als in Griekenland) met EUROPEES geld (lees: geld dat uit Nederland, Duitsland, VK, Zweden, Finland, Denemarken en België komt). Dat gebeurt trouwens ook in Griekenland, maar daar is men tenminste zo eerlijk op de borden de mededeling te plaatsen "met steun van de EU".
Ik heb wel degelijk gezegd dat het geld uit Europa komt maar niet zoals u gespecifieërd.
__________________
Zeg niet altijd wat je weet, maar weet steeds wat je zegt !
Barki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:56   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Zo simpel dat het evengoed uit de mond van Stevaert had kunnen komen. Die mensen betalen al voor hun naft dus waarom zouden ze dan nog eens extra moeten betalen. Daarenboven wordt iedere frank die de transporteurs extra moeten betalen 100% dooregerekend aan de consument. Dat zou betekenen dat we voor ons naft moeten betalen, auto-wegenbelansting en dat we nog eens de extra transportkosten zouden mogen betalen van de transportsector omdat de goederen duurder worden. Tarara.
Heel veel vrachtwagens die door ons land zoeven, tanken hier helemaal niet, alhoewel ze toch gebruik maken van onze wegen.

Natuurlijk zal het eindproduct duurder worden. Maar dat zal een rechtvaardige prijs zijn: nu betalen immers bepaalde mensen voor de aanleg van wegen waar ze niet alleen nauwelijks of niet van gebruik maken, maar ook geen producten aankopen die via die weg zijn vervoerd. Beste manier is dus de autobelasting af te schaffen en een autowegenvignet in de plaats te brengen. Daarbij kan men het systeem van Hongarije volgen waarbij men verschillende vignetten heeft voor bepaalde autosnelwegen. Wie dan bijvoorbeeld dagelijks van Brugge naar Brussel rijdt, schaft zich een bepaald vignet aan. Wie dagelijks van Antwerpen naar Namen rijdt, schaft zich dan weer twee vignetten aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:58   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Ik stel je eerlijkheid op prijs, blij dat er nog gematigden onder ons zijn.
Zelf ben ik om die reden 'partijloos', ik heb moeite met de vrij 'extreme' standpunten van het huidige politieke stelsel, daar waar ze juist nodig zijn om hun doel aan te geven.

Kiezen is verliezen zeker...........
Extreme standpunten. Zotte standpunten ja, maar extreem? Alle partijen draaien om het centrum dat het niet mooi is om te zien en lanceren daarom maar de idiootse voorstellen om zich ergens nog wat te profileren. Het Blok zal er ook niet meer op verrechtsen.

Wat is de ergste partij wat dat betreft. Yep Spirit en waarom...?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 18:05   #20
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Heel veel vrachtwagens die door ons land zoeven, tanken hier helemaal niet, alhoewel ze toch gebruik maken van onze wegen.

Natuurlijk zal het eindproduct duurder worden. Maar dat zal een rechtvaardige prijs zijn: nu betalen immers bepaalde mensen voor de aanleg van wegen waar ze niet alleen nauwelijks of niet van gebruik maken, maar ook geen producten aankopen die via die weg zijn vervoerd. Beste manier is dus de autobelasting af te schaffen en een autowegenvignet in de plaats te brengen. Daarbij kan men het systeem van Hongarije volgen waarbij men verschillende vignetten heeft voor bepaalde autosnelwegen. Wie dan bijvoorbeeld dagelijks van Brugge naar Brussel rijdt, schaft zich een bepaald vignet aan. Wie dagelijks van Antwerpen naar Namen rijdt, schaft zich dan weer twee vignetten aan.
Een rechtvaardige prijs. Als ik een rechtvaardige prijs wil dan ga ik wel naar de Wereldwinkel. Persoonlijk denkt ik dat uw voorstel vrij bureaucratisch is en zoals u weet ben ik daar als trotskist ferm tegen. Nu, ik sta open voor alternatieve voorstellen alleen denk ik dat we daarmee aan de essentie van het probleem voorbij gaan.

1) Vaststelling/ Er is nergens voor niets geen geld meer. De Belgische staat is in snel temp zijn inboedel aan het verkopen. Waarom is dat het geval op een ogenblik dat er nog nooit zoveel rijkdom is in Vlaanderen/België.

2)Wat doen we daar aan en ik denk dat we op dat punt van mening verschillen? Al de rest is volgens mij gepruts in de marge en dat laat ik over aan SP-a, CD&V, VLD, Groen etc en etc...
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be