![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Partijvoorzitter Stevaert ziet een algemene invoering van de tolheffing op de Vlaamse wegen niet zitten. “De rijtaks kan men wel vervangen door een wegenvignet, maar ik ben tegen een belasting bovenop een belasting. Als je tol gaat heffen mag je geen rijtaks vragen, of andersom.”
Ik ben het volledig eens met onze Steve ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan het ook anders?
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 november 2004 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Stevaert is een populist die zijn dossiers niet kent.
Als minister van openbare werken was hij een complete mislukking. Ik herahal, comoplete mislukking. Hoe kan een cafébaas leiding leven aan een technisch departement met veel burgerlijke ingenieurs? Vandenbroucke en Vande lanotte kennen ten minste hun dossiers. Ze zitten echter bij de verkeerde partij. Taks of op taks? Wat een zever is dat? Onze wegen worden kapot gereden door het zeer intense vrachtverkeer. In Nederland mag een combinatie 50 ton wegen. In België maar 40 ton. Terecht. Nederlandse vrachtwagens vliegen vrolijk met hun 50 ton door belgië. Er is toch geen controle bij die Belgen... Het systeem van rekeningrijden lijkt mij het meest faire te zijn. Wachten tot de technologie in Duitsland klaar is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Tolgeld heffen op onze Belgische wegen zou ik schandalig vinden. Ik ben naar Portugal en Spanje geweest waar men ongelooflijke prachtige nieuwe wegen en bruggen aan het aanleggen is, en niet alleen dat ook de vooruitgang van de infrastructuren in steden en dorpen, het bouwen van prachtige huizen enz...zodanig dat men zich afvraagt zijn dat hier nu allemaal arme mensen ? zeker zullen er zijn juist zoals bij ons.
Grote warenhuizen, zoals bij ons, schieten als paddestoelen uit de grond en de inkopen van de mensen zijn idem zoals hier daarbij rijden de meesten met grote prachtige auto's. Het kan niet dat wij hiervoor moeten boeten en altijd maar mogen betalen, oh ja de belastingen gingen dalen,... denken ze daarboven dat we nu allemaal dom zijn. Het is natuurlijk Europa dat een deel van onze belastingsgelden ter beschikking stelt om al die werken te laten uitvoeren en dan zouden wij hier nog een bijkomende tol moeten gaan betalen? Wie is daarmee akkoord ? Indien niet wel dan moeten we onze stem laten horen ! Barki
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Naar analogie van ons omringende landen zou het maar eerlijk zijn ook een soort belasting te heffen op gebruik van onze wegen door buiten landers.
Wanneer ik naar Frankrijk of Zwitserland of Oosterijk wil rijden moet ik tol betalen. Waarom zouden wij dat dan niet doen? Hebben we misschien te veel geld? Of betalen we zelf niet voldoende belastingen? Nee Steve gratis is wel anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus zo een hoog 'Robinhoodgehalte' bezit deze jongen ook niet. Het is wel een goede poging om de mensen uit de wagen te krijgen, maar om nu alles maar 'gratis' te geven, lijkt me ook niet de oplossing, want indirect betaald de belastingbetaler het busticket toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
trouwens tussen haakjes ik was ook tegen het migrantenstemrecht en heb daar ook met mijn plaatselijke voorzitter over gepraat dus ik ben ook niet met alles akkoord wat de topman van onze partij beslist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik om die reden 'partijloos', ik heb moeite met de vrij 'extreme' standpunten van het huidige politieke stelsel, daar waar ze juist nodig zijn om hun doel aan te geven. Kiezen is verliezen zeker........... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een onkel die landbouwingenieur is en die onder Stevaert heeft gewerkt en die zegt dat ie een ramp was om mee te werken. Was quasi nooit aanwezig en altijd op zoek naar mediamomenten + hij had geen verstand van zijn dossiers. Wat op zich niet erg is mocht hij naar zijn ambtenaren luisteren maar bon u kan het al raden. Hij zegt dat het beeld dat de mensen hebben over de kwaliteiten van een bepaald minister vaak abslouut niet stroken met de realiteit (ten goede en te kwade) en dat het eerder afhangt van het beeld dat men schets in de (bevriende) media.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zal het eindproduct duurder worden. Maar dat zal een rechtvaardige prijs zijn: nu betalen immers bepaalde mensen voor de aanleg van wegen waar ze niet alleen nauwelijks of niet van gebruik maken, maar ook geen producten aankopen die via die weg zijn vervoerd. Beste manier is dus de autobelasting af te schaffen en een autowegenvignet in de plaats te brengen. Daarbij kan men het systeem van Hongarije volgen waarbij men verschillende vignetten heeft voor bepaalde autosnelwegen. Wie dan bijvoorbeeld dagelijks van Brugge naar Brussel rijdt, schaft zich een bepaald vignet aan. Wie dagelijks van Antwerpen naar Namen rijdt, schaft zich dan weer twee vignetten aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat is de ergste partij wat dat betreft. Yep Spirit en waarom...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Vaststelling/ Er is nergens voor niets geen geld meer. De Belgische staat is in snel temp zijn inboedel aan het verkopen. Waarom is dat het geval op een ogenblik dat er nog nooit zoveel rijkdom is in Vlaanderen/België. 2)Wat doen we daar aan en ik denk dat we op dat punt van mening verschillen? Al de rest is volgens mij gepruts in de marge en dat laat ik over aan SP-a, CD&V, VLD, Groen etc en etc... ![]() |
|
![]() |
![]() |