![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige oude machtspartijen hun franc is gevallen, dat ze zo lang zoiets geïnstalleerd en getolereerd hebben.
Meest van al : proficiat aan de sossen. 900 tot 1100 euro aan pensioen, je moet het er maar mee doen. Ik ben niet blind anderzijds: hoeveel heeft een zelfstandige afgedragen ? Het wordt hoog tijd voor het rugzakje met punten. Met ingebouwde solidariteit, maar wel met veel transparantie, duidelijkheid en eerlijkheid. titel: 40 jaar gewerkt als zelfstandige en toch een kleiner pensioen dan een langdurig werkloze? Het kan http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170426_02852689 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt me op dat die met hun dagjobkes minder jaren hoeven te werken dan ondergetekende die een knelpuntberoep uitoefent op alle uren van de dag en de nacht en door de fascistische rode ACOD gilde is vastgeketend met één jaar opzeg en boetes tot 11.000 euro. Danku wel regering der rechtvaardige rechtsen.
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945 Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk Laatst gewijzigd door Vlad : 27 april 2017 om 03:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan iemand ,blijkbaar zomaar,33 JAAR werklozenstatuut behouden?
Laatst gewijzigd door kelt : 27 april 2017 om 05:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ne statutair werkloze, vaneiges da...
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn eigen situatie is er het beste voorbeeld van. Nog 20 jaar gewerkt als werknemer en zelfstandige, na de mijnsluiting en 220 € minder dan iemand die is blijven doppen tot zijn 55 jaar. En ik ben niet de enige, want het eerste wat de pensioenambtenaar van de gemeente tegen me zei, was, och alweer zo een dommerik die is gaan werken na de mijnsluiting. Maar niemand vertelt je dat op het ogenblik van de sluiting. Iedereen vertelt je bij de sluiting dat je pensioen hetzelfde blijft als ex mijnwerker met 10 jaar dienst, of je verder werkt of niet. Politiek en leugens is hetzelfde als politiek en graaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Dat is toch de logische consequentie van werkloosheid niet in de tijd te beperken? Wat dacht je soms dat dat betekende, "niet in de tijd beperkt"?
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Tjah, ze zeggen het niet zomaar he.
't Zijn de zotten die werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.....ach,laat maar. Ik woon en werk in een regio waar FRANSEN soms van 60 km ver tegen het minimumloon komen ploeteren.Dat geeft te denken over sommige van hun Belgische taalgenoten die op ruwweg dezelfde afstand wonen hier vandaan Laatst gewijzigd door kelt : 27 april 2017 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zelf zelfstandige worden, ho maar... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net nu Demonen er niet is!
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Spijtig dat die onnozelaars (linkse Wallonen) dan overschakelen naar de communisten ipv het licht te zien.
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Een zelfstandige draagt elk kwartaal bij dat hij zelfstandige in hoofdberoep is. Ook de kwartalen en jaren dat hij met verlies werkt, of werkloos is, moet een zelfstandige een minimumbijdrage betalen. Op dit ogenblik is die minimumkwartaalbijdrage 719,34 euro. Voor de jaren tot en met 1983 wordt er voor de pensioenberekening geen rekening gehouden met de hoge werkelijk betaalde sociale bijdragen, maar met een zeer lage forfait. Voor werknemers is dat ff anders. Want zij genieten van veel gelijkgestelde periodes waarvoor ze geen sociale bijdragen betalen. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door pajoske : 27 april 2017 om 08:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Het enige argument zou de bijdrage mogen zijn welke in de pot werd gestopt door een individu. Het statuut zou er niet toe mogen doen.
Het minimum moet dan maar door de maatschappij worden bepaald. Weg met de plafonds trouwens of men moet de plafonds eveneens evenredig toepassen op de bijdragen, of de mensen de vrije keus laten voor een staatspensioen of via een gekapitaliseerd vermogen in de privé. Maar dan valt het hele systeem op zijn gat.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bestaat het fenomeen niet in Vlaanderen?
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klinkt dus niet te slecht?
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Van mijn leeftijdsgenoten zullen er bitter weinig zijn die een volledige loopbaan hebben. We hebben het hier over Limburg. Elders in Vlaanderen zal het niet vel beter zijn. Ik heb een hoop kennissen die op 50 of 55 op brugpensioen zijn gegaan. Ik ken een hoop vrouwen die tientallen jaren zijn blijven doppen, en een volledig pensioen ontvangen. Terwijl ik zelf geen volledige loopbaan kan voorleggen omdat ik 3 jaren onder leercontract gewerkt heb. Voor die 3 jaren zou ik zelfs geen studiejaren kunnen afkopen, omdat ze niet voldoen aan de voorwaarden. Jarenlang geld kosten aan de gemeenschap=pensioen als ge sociale lasten betaalt. Jarenlang geld kosten aan de gemeenschap=pensioen als ge geen sociale lasten betaalt en ambtenaar werd. Jarenlang 0 euro kosten aan de gemeenschap= geen recht op pensioen want er werden geen sociale lasten betaald door de werkgever. |
|
![]() |
![]() |