![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Humanisme - Socrates
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Dit was mijn uitslag
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben jouw levenswijze: humanisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ![]() best aan bij jouw levenswijze-->Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: katholicisme. ![]() De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: jodendom en protestantisme. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Heilijge flikkertjes, ik haat zever als Bouddhisme
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: boeddhisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Humanisme, voor godsdiensten heb ik weinig aanleg, zo blijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Een flauw, dubbelzinnig mopje, meer niet!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Humanist! Ik moet wel zeggen dat sommige vragen wat te gericht waren naar mijn goesting. Soms heb ik de minst slechte eruit moeten kiezen.
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Ik hecht weinig belang aan zo'n testje, zeker omdat de vragen te suggestief en beperkt zijn. Mijn resultaat: Humanisme en raakvlakken met Boedhisme en Protestantisme.
http://faithfreedom.org Laatst gewijzigd door Pat : 13 oktober 2004 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is grasmaaien ?
Onthoofden van levenslustig medegras....... Bijzonder droevig ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Humanisme met raakvlakken protestantisme en boedhisme.
Weg met alle -ismes! Ze zijn de schaduw op een rotswand! Laat me blind zijn onder de zon!!! Ik hoef niets denken te weten of te geloven. Realiteit en waarheid zijn ook maar woorden die ik niet begrijp. Ik wil hier niet eens zijn!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Humanisme. Met raakvlakken in de Islam en Protestantisme. Er waren echter vragen bij waar ik iets anders geantwoord zou hebben.