Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2022, 06:47   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Trump: "Het bestaan van kwaad is de beste reden om burgers te bewapenen."

HBVL 28-05-2021

Donald Trump over schietpartij Texas: “Het bestaan van kwaad is een van de beste redenen om burgers te bewapenen”
De Amerikaanse ex-president Donald Trump heeft vrijdag tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de wapenlobby NRA in Texas opgeroepen om burgers te bewapenen in de strijd tegen het kwaad in de maatschappij. Dat zei hij naar aanleiding van de schietpartij van woensdag in Uvalde, Texas, waarbij 21 mensen omkwamen, onder wie 19 kinderen.

Hier heeft hij een punt
“Zelfs al zouden alle redelijke burgers hun wapens opgeven, criminelen zouden dat nooit doen”, zegt Trump. “Er zullen altijd zieke en demonische geesten zijn die onschuldige mensen willen pijn doen en het kwaad willen zien winnen van het goede.”

Hier ben ik niet van overtuigd
Dat kwaad is volgens Trump - en met hem de wapenlobby - dan ook geen reden om burgers die de wetten volgen en die met wapens om kunnen gaan en zo veel mensen kunnen redden, te ontwapenen. “Het bestaan van dat kwaad is net de reden om mensen wél te bewapenen.”

Volgens mij deed de huidige president wat ie moest doen
Trump beschuldigde zijn opvolger Joe Biden en de Democraten er tijdens zijn toespraak ook van “de tranen van de rouwende families” politiek te gebruiken om strengere wapenwetten door te voeren. Zelf noemde Trump ook de namen van de 21 slachtoffers tijdens zijn speech.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220528_92010681
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 07:10   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier dreigt Trump gelijk te krijgen.

Amerikaanse vrouw voorkomt nieuw schietincident en doodt man die vuur opent op tientallen feestgangers

In de Amerikaanse staat West-Virginia heeft een vrouw afgelopen woensdag een nieuwe schietpartij verijdeld. Toen een man het vuur opende op een groep feestgangers schoot de vrouw, die ook aanwezig was op het feestje, de man dood. Niemand van de aanwezigen raakte gewond, zo meldt de lokale politie.

ABC News, The Washington Examiner, BBC

HLN
De 37-jarige Dennis Butler is woensdag om het leven gebracht nadat hij een semi-automatisch wapen tevoorschijn haalde en zomaar in het rond begon te schieten op een verjaardagsfeestje, dat plaatsvond aan een appartementsgebouw in de stad Charleston. In totaal waren er zo’n 30 ?* 40 aanwezigen.

Butler reed eerder die avond al rond in de buurt van het appartementencomplex en had een waarschuwing gekregen dat hij trager moest rijden aangezien er spelende kinderen waren. De man vertrok vervolgens, maar kwam later terug met een wapen, parkeerde zijn auto voor het gebouw en begon te schieten.
Oud 28 mei 2022, 07:21   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Den Amerikaan gaat nooit zijn wapen afgeven. Die zal altijd zeggen dat je het mag komen halen en zich dan op zijn 2nd amendment beroepen: pang pang pang. En dat gaat over honderdtal miljoenen burgers he.

Het Amerikaans leger zal niet het enige zijn waarvoor een invader zich zorgen zou moeten maken. Bijna alle huishoudens zijn daar bewapend en gerechtigd te schieten.

Is het daarom dat ze de wapenwet al jaren aanvallen? Want Europa binnen vallen is een ontwapende natie, maar val Amerika binnen en ze stockeren ammo, doen een warrior band aan met themesongs en al. “Come get some.” in Duke Nukem style.

Laatst gewijzigd door CUFI : 28 mei 2022 om 07:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 07:31   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het volmondig eens met Trump. Iedereen zou tot de tanden bewapend moeten zijn. Maar ik ga stukken verder: mijn politieke streven bestaat erin, doodslag legaal te maken. Het moet gewoon legaal zijn om anderen te doden. Moge de beste winnen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 07:32   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier dreigt Trump gelijk te krijgen.

Amerikaanse vrouw voorkomt nieuw schietincident en doodt man die vuur opent op tientallen feestgangers

In de Amerikaanse staat West-Virginia heeft een vrouw afgelopen woensdag een nieuwe schietpartij verijdeld. Toen een man het vuur opende op een groep feestgangers schoot de vrouw, die ook aanwezig was op het feestje, de man dood. Niemand van de aanwezigen raakte gewond, zo meldt de lokale politie.

ABC News, The Washington Examiner, BBC

HLN
De 37-jarige Dennis Butler is woensdag om het leven gebracht nadat hij een semi-automatisch wapen tevoorschijn haalde en zomaar in het rond begon te schieten op een verjaardagsfeestje, dat plaatsvond aan een appartementsgebouw in de stad Charleston. In totaal waren er zo’n 30 ?* 40 aanwezigen.

Butler reed eerder die avond al rond in de buurt van het appartementencomplex en had een waarschuwing gekregen dat hij trager moest rijden aangezien er spelende kinderen waren. De man vertrok vervolgens, maar kwam later terug met een wapen, parkeerde zijn auto voor het gebouw en begon te schieten.
Als men niet vrij wapens kon kopen had die man niet het vuur kunnen openen.

Dus Trump heeft helemaal geen gelijk.

De grote redeneerfout die hij maakt is de tweedeling tussen goede mensen en slechte mensen. Die valt niet te maken. Iemand kan jarenlang een burger zijn die niks verkeerd doet, om dan op een dag in een depressie, in een verwarde toestand, of wat dan ook, toch op andere burgers beginnen schieten.

En bovendien: eigenlijk houdt hij dan een pleidooi voor background checks, waar hij nochtans tegen is. Voor zover dat doenbaar zou zijn zou je via een background check kunnen verhinderen dat "slechte mensen" een vuurwapen kunnen aankopen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 07:35   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
om dan op een dag in een depressie, in een verwarde toestand, of wat dan ook, toch op andere burgers beginnen schieten.
Men vergeet altijd maar dat er veel te veel mensen zijn. Hoe minder mensen er zijn, hoe beter, tot we een aantal bereiken dat zodanig laag is, dat het zo goed als onmogelijk wordt om elkaar te vermoorden, want we vinden elkaar niet meer. Dat is waar we naartoe moeten.

Er is dus helemaal geen probleem met "wat mensen doodschieten". Er zijn er meer dan genoeg. Ik denk dat elkaar mogen doodschieten enorm veel problemen zou oplossen. Vergeet niet dat iemand die doodgeschoten is, zelf ook geen problemen meer heeft. Je onderschat sterk de probleem-oplossende capaciteit van doodslag. Ik zou zelfs zeggen, het is een middel dat op zich waarschijnlijk voldoende is om het gros van alle "problemen" in de wereld op te lossen.

Kijk, mijn standpunt is simpel:

word ik doodgeschoten, dan zijn mijn problemen opgelost.

kan ik anderen die mij problemen bezorgen, doodschieten, dan los ik ook een deel van mijn problemen op.

En dat is transponeerbaar naar iedereen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2022 om 07:37.
Oud 28 mei 2022, 07:37   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De grote redeneerfout die hij maakt is de tweedeling tussen goede mensen en slechte mensen. Die valt niet te maken. Iemand kan jarenlang een burger zijn die niks verkeerd doet, om dan op een dag in een depressie, in een verwarde toestand, of wat dan ook, toch op andere burgers beginnen schieten.

En bovendien: eigenlijk houdt hij dan een pleidooi voor background checks, waar hij nochtans tegen is. Voor zover dat doenbaar zou zijn zou je via een background check kunnen verhinderen dat "slechte mensen" een vuurwapen kunnen aankopen.
Ik volg u redenatie effe.

In België is de vrije verkoop van vuurwapens verboden.
In België zijn er dus geen schietincidenten.
Oud 28 mei 2022, 07:41   #8
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men vergeet altijd maar dat er veel te veel mensen zijn. Hoe minder mensen er zijn, hoe beter, tot we een aantal bereiken dat zodanig laag is, dat het zo goed als onmogelijk wordt om elkaar te vermoorden, want we vinden elkaar niet meer. Dat is waar we naartoe moeten.

Er is dus helemaal geen probleem met "wat mensen doodschieten". Er zijn er meer dan genoeg. Ik denk dat elkaar mogen doodschieten enorm veel problemen zou oplossen. Vergeet niet dat iemand die doodgeschoten is, zelf ook geen problemen meer heeft. Je onderschat sterk de probleem-oplossende capaciteit van doodslag. Ik zou zelfs zeggen, het is een middel dat op zich waarschijnlijk voldoende is om het gros van alle "problemen" in de wereld op te lossen.

kan ik anderen die mij problemen bezorgen, doodschieten, dan los ik ook een deel van mijn problemen op.

Wie zou "hen" nu missen? Is dat het....

Mensen uit hogere sociale klassen denken zo.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 07:43   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wie zou "hen" nu missen? Is dat het....

Mensen uit hogere sociale klassen denken zo.
Ik denk dat eerder mensen met een ziekelijk brein zo denken.
Ik denk dat maar hé! Ik beweer dat niet.
Oud 28 mei 2022, 07:43   #10
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Titels, medailles, status, connecties.

Neen, mensen zouden mij wel degelijk missen.

Aah, zit dat zo...
Oud 28 mei 2022, 07:44   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Titels, medailles, status, connecties.

Neen, mensen zouden mij wel degelijk missen.

Aah, zit dat zo...
Is dat zo?
Het kerkhof ligt vol met onmisbaren.
Oud 28 mei 2022, 07:46   #12
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Het kerkhof ligt vol met onmisbaren.
Het zijn niet mijn ideeën, hé.

Dat zijn die van de maatschappij.
Oud 28 mei 2022, 08:03   #13
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Niet mee eens.

Maar afgezien daarvan: welkom terug, Patrick. Heeft de periode afstand van dit digitale hellhole deugd gedaan?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 09:55   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, er is een reden waarom de politie (behalve enkele uitzonderingen) hun dienstwapen niet mee naar huis mag nemen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04...wapen-agenten/

Citaat:
Afgelopen nacht doodde een agent zijn vrouw en kinderen, vermoedelijk met zijn dienstwapen. Maar hoe zit het met de regelgeving? Mag een agent zijn dienstwapen zomaar meenemen naar huis?
https://www.rijnmond.nl/nieuws/18597...aar-huis-nemen

Citaat:
Moet een agent een dienstwapen op zijn werk laten of mag hij dit naar huis meenemen en daar opbergen? Naar aanleiding van het familiedrama in Dordrecht, waarbij een politieagent zijn vrouw en twee dochters doodde met een dienstwapen, stelden we die vraag in de Dordtse wijk en sociale media.
Oud 28 mei 2022, 10:11   #15
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Niet mee eens.

Maar afgezien daarvan: welkom terug, Patrick. Heeft de periode afstand van dit digitale hellhole deugd gedaan?
Zijn vrouw heeft de ketting terug wat los gelaten...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 10:15   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet mee eens.
't is nochtans kei harde logica.

Geef toe: als ge dood zijt, zijn al uw problemen opgelost. Waar of niet ?

En als ge iemand kunt aflappen die voor problemen zorgt, dan is dat probleem ook van de baan, waar of niet ?

Wij hebben een soort van idioot dogma tegen "doden en doodgaan" maar dat is juist wat ons belet om vele problemen op te lossen.

Citaat:
Ja. Het doet ook weer deugd om volop genocidair kunnen te zeveren, maar ik begin mij toch al af te vragen of ik niet beter in pauze was gebleven
Oud 28 mei 2022, 10:16   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad, er is een reden waarom de politie (behalve enkele uitzonderingen) hun dienstwapen niet mee naar huis mag nemen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04...wapen-agenten/
Maar wat is er nu in de grond storend als een agent zijn vrouw en kinderen doodschiet ? Wie heeft daar nu last van ?
Oud 28 mei 2022, 10:23   #18
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is een domme uitspraak van jou en een idiote reden volgens mij. (Ik veronderstel dat je over Belgenland schrijft.)
Of denk je dat een flik een probleem heeft om een privé wapen met vergunning wettelijk in huis te hebben? Waarom dan niet zijn officieel wapen, dat ook traceerbaar is, misschien?
Domme onnadenkende uitvlucht dus. Van Acker ten voete uit.
Oud 28 mei 2022, 10:25   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat is een domme uitspraak van jou en een idiote reden volgens mij. (Ik veronderstel dat je over Belgenland schrijft.)
Of denk je dat een flik een probleem heeft om een privé wapen met vergunning wettelijk in huis te hebben? Waarom dan niet zijn officieel wapen, dat ook traceerbaar is, misschien?
Domme onnadenkende uitvlucht dus. Van Acker ten voete uit.
Ik zie die agent al denken: "dju toch, valt dat tegen. Ik wilde vanavond mijn vrouw en kinderen doodschieten met mijn dienstwapen, maar streep door de rekening, ik mag mijn wapen niet naar huis nemen want anders kaffert mijn chef mij morgen uit !".
Oud 28 mei 2022, 11:19   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De discussie in Amerika wordt eigenlijk verkeerd gevoerd,
en wij snappen onvoldoende wat het echte probleem is in Amerika.

De civiele samenleving is optimaler als ze wapenvrij is.
Onze West-Europese civiele samenleving is redelijk wapenvrij.

Om daartoe te kunnen komen, waren er een paar voorwaarden (die lang nog niet vervuld zijn in Amerika).
Een voorwaarde is dat op het vlak van veiligheid, je je overheid moet kunnen vertrouwen a) dat ze haar wapenmonopolie niet tegen jou gebruikt, en b) dat ze jouw veiligheid in een voldoende mate garandeert.

Nu eerst eten, dan een siësta, en dan verder filosoferen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be