Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2017, 19:06   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Mijn rare denken ...

Zoals de titel al een beetje laat uitschijnen mag u zich aan een enorm eigenaardige denkpiste van mijnentwege verwachten.

Het gaat over de stormen die de USA op huidig ogenblik teisteren.

Die stormen denk ik dan waar vinden die hun oorsprong.

Ik ben géén weerkundige maar als we even een optelsom maken van al het luchtverkeer dat boven onze hoofden hangt en we tellen daar nog een grapjas bij die met de regelmaat van de klok raketten de lucht inschiet en nog wat waterstofbommen gaat testen dan denk ik dat dat best de oorzaak kan zijn van die stormen.

Misschien is dat wel 'slim' uitgedacht om zo een land aan te vallen en het op Moeder Natuur te steken. (met alle respect voor die 'Moeder Natuur' dat ze dit alles nog steeds blijft volhouden)

Was er eens geen Superman film waar men een bom onder water liet ontploffen en die een enorme vernieling met zich meebracht boven het wateroppervlak?

Mijn logische denken, het trekt op niks meer maar daar bent u op huidig ogenblik wel getuige van als u dit meest.

Of zit er toch een waarheid in???

Ik ben geen seismoloog laat staan een weerkundige.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 september 2017 om 19:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 20:41   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zelfs de meest idioot krachtige waterstofbom ooit getest, Tsar Bomba, is maar een voetzoekertje in vergelijking met de kracht die in een weerssysteem als een orkaan zit.

Er zijn voorstellen geweest om geo-enginering te gaan doen met 5-10 gigawatt kweekreactoren die oceaanstromingen zouden moeten ombuigen door warmwaterbubbels te maken. Maar da's een proces dat jarenlang "stoken" met atoombommen zou vergen.

Maar ja, een Tsar Bomba gebruikt als onderwater "tsunamibom", daar krijg je een grote havenstad mee weggespoeld en gevaarlijk radioactief voor de eerste 50-100 jaar. Langs de andere kant, die bom doet net hetzelfde over een groter oppervlak met minder langdurige effecten door een goed geplaatste luchtdetonatie.

Neen, atoomwapens als weer-manipulators, dat laat men over aan science-fiction. De Belgische striptekenaar Roger Leloup heeft er zelfs een album aan gewijd. De dochter van de wind.

En gelukkig maar. De enige manier die we momenteel ken om atoomwapens als geo-enginering methode te gebruiken is "Nucleaire winter"

En contrails. Zet uw aluminium hoedje maar op.
Oud 5 september 2017, 21:20   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs de meest idioot krachtige waterstofbom ooit getest, Tsar Bomba, is maar een voetzoekertje in vergelijking met de kracht die in een weerssysteem als een orkaan zit.

Er zijn voorstellen geweest om geo-enginering te gaan doen met 5-10 gigawatt kweekreactoren die oceaanstromingen zouden moeten ombuigen door warmwaterbubbels te maken. Maar da's een proces dat jarenlang "stoken" met atoombommen zou vergen.

Maar ja, een Tsar Bomba gebruikt als onderwater "tsunamibom", daar krijg je een grote havenstad mee weggespoeld en gevaarlijk radioactief voor de eerste 50-100 jaar. Langs de andere kant, die bom doet net hetzelfde over een groter oppervlak met minder langdurige effecten door een goed geplaatste luchtdetonatie.

Neen, atoomwapens als weer-manipulators, dat laat men over aan science-fiction. De Belgische striptekenaar Roger Leloup heeft er zelfs een album aan gewijd. De dochter van de wind.

En gelukkig maar. De enige manier die we momenteel ken om atoomwapens als geo-enginering methode te gebruiken is "Nucleaire winter"

Dank voor uw uiteenzetting.

En contrails. Zet uw aluminium hoedje maar op.
Ik zocht het al op dat Alu hoedje

Samen met de Kooi van Faraday moet dat best lukken.

Lid worden van de kerk van het spaghettimonster is dan weer te hoog gegrepen dacht ik.
Oud 6 september 2017, 05:46   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

De enige oorzaak van de huidige stormen in de US is het warme zeewater....'t is zelfs een ietsje warmer dan statistisch gebruikelijk => wat meer en krachtiger stormen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 15:59   #5
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Bovenop wat de rest zei: de grote stormen in de VS ontstaan niet lokaal. Mensgemaakte klimaatverandering en dergelijke zal een rol spelen (Dit is niet hard te maken voor elke storm individueel, wel voor een patroon, als de horrorstormen van de laatste paar jaar over een tijdje een patroon blijken te zijn en geen serie uitzonderingen die weer eindigt zullen die zeker in het volgende ICCP verslag verschijnen. Merk ook op dat het dan niet alleen om CO2 uitstoot gaat, maar ook om dingen als landgebruik/ontbossing, veestapels etc, er zijn zelfs bewijzen dat de initiele uitvinding van de landbouw duizenden jaren geleden al klimaateffecten had.), maar lokale verstoringen niet zo.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 september 2017 om 15:59.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 18:47   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Bovenop wat de rest zei: de grote stormen in de VS ontstaan niet lokaal. Mensgemaakte klimaatverandering en dergelijke zal een rol spelen (Dit is niet hard te maken voor elke storm individueel, wel voor een patroon, als de horrorstormen van de laatste paar jaar over een tijdje een patroon blijken te zijn en geen serie uitzonderingen die weer eindigt zullen die zeker in het volgende ICCP verslag verschijnen. Merk ook op dat het dan niet alleen om CO2 uitstoot gaat, maar ook om dingen als landgebruik/ontbossing, veestapels etc, er zijn zelfs bewijzen dat de initiele uitvinding van de landbouw duizenden jaren geleden al klimaateffecten had.), maar lokale verstoringen niet zo.
Dat kan inderdaad.
Oud 8 september 2017, 01:40   #7
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Mijn rare denken is dat die orkanen verder moeten opschuiven. Tot in Washington DC en New York.
Oud 8 september 2017, 04:28   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Mijn rare denken is dat die orkanen verder moeten opschuiven. Tot in Washington DC en New York.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be