![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nu ik hier (the land of the morning calm) een tijdje vertoef vallen me steeds weer opmerkelijke verschillen op tussen wat ze noemen the far east vs the west... (niet dat ik er geen weet v had maar toch is het anders om het v nabij mee te maken/er willens nillens mee geconfronteerd worden....
wat mij het meeste opvalt is dat ze erg in groepverband functioneren, je ziet hier bvb zelden mensen in hun eentje dingen in publiek doen (uit eten gaan, shoppen en/of gewoon wat rondhangen in de mall/plein/park/whatever...), het gebeurt wel maar dan toch meer overdag itt 's avonds uit eten gaan ofzo, dan zijn het werkelijk bijna allemaal kliekjes die men tegenkomt... daarnaast valt het me op hoe 'insular', 'unwordly' en in het algemeen tamelijk gesloten tot op het onwetende naive af de meesten v hen zijn (ja zelfs wat men noemt 'de jeugd'), I mean er zijn er tot nu toe echt wel weinig die zelfs nog maar een simpele basic conversation ih engels weten te voeren, en dan te zeggen dat ze het op school nagenoeg allemaal supposedly gevolgd hebben... toch wel opmerkelijk moet ik zeggen, en dan zijn we anno 2017, ik vraag me eigenlijk serieus af hoe het pakweg een tiental jaar geleden wel niet moet geweest zijn - om het zelfs maar niet te hebben over nog langer terug in de tijd... mja... ook merk ik ergens een verschil met japan in de zin dat korea nog maar tamelijk recent op de bandwagon vd moderniteit is gesprongen en het vooral de jongere generaties zijn die een min of meer onbezorgd leventje leiden... maar wat sterk opvalt en als een rode draag doorheen m'n westerse gekleurde bril loopt is de indruk dat wie blank is hier toch nog steeds als iets exotitisch, barbaars en vooral anders wordt ervaren... in japan is dit eveneens het geval heb ik zo mogen vernemen via diverse fora maar toch zijn ze er wat betreft westerners iets opener in de zin dat nagenoeg niemand ze zal aan/nastaren in publiek ie ze meer gewend zijn een blanke v dichtbij te zien/er niet meer v verschieten zeg maar... in dat opzicht zijn nogal wat koreanen toch echt wel boeren... ook tonen ze echt wel hun emoties tot op het botte af zelfs - iets waar ze ook opmerkelijk in verschillen tov hun jp buren but I digress... voor zover m'n bevindingen wat betreft de inwoners v dit deel vd far east oftewel een soort v closed society, still quite patriarchal as well, het feminisme zoals men dat ih westen kent is hier nagenoeg nihil... anyway discuss pls, thx ^^ Laatst gewijzigd door bembem : 16 november 2017 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog steeds uw beloved place on aarde?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat dat laatste betreft is er een psychische ommeslag bij me ah werk, zo ervaar ik ergens sterk dat men me hier op m'n gedrag beoordeelt en niet op m'n uitzicht, iets wat ik in het westen nagenoeg niet heb - en zelfs amper toe in staat ben - daar is het alsof ik met de jaren een muur om me heb gebouwd in dat opzicht as the negative experiences (met gemene & groffe blanken) tend to outweigh the positive ones...
Laatst gewijzigd door bembem : 16 november 2017 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Blijf je daar ?
Wij blijven gemeen en grof tegen je hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verschillen tssn de 'far east' en het 'westen' ?
Als je ver genoeg gaat, is er helemaal geen verschil. ![]()
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |