![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat dit wel onder maatschappelijke discussie kan vallen, en anders zet je het maar bij de koetjes en kalfjes.
http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2...rmtsnelop.html Noordpool warmt zeer snel op 8-11-'04 - De gevolgen van deze ecologische veranderingen zijn ingrijpend voor mens en dier. De levenswijze van miljoenen mensen in het gebied wordt bedreigd. Jagen wordt steeds moeilijker en door het ontdooien van de permafrost worden gebouwen instabiel en wegen onbegaanbaar. Bewoners van kustplaatsen moeten rekening houden met overstromingen." - De toename van uv-straling zal waarschijnlijk het aantal kankergevallen doen stijgen. Gevreesd wordt ook dat het aantal mensen met een aandoening aan het imuunsysteem zal groeien." - De wetenschappers voorspellen dat de ijsbeer tegen het jaar 2100 wel eens uitgestorven kan zijn. Ook verschillende zeehonden-soorten zullen waarschijnlijk het loodje leggen. - Een risico vormt ook het feit dat diersoorten die nu niet in het Noordpool-gebied leven maar naar het noorden zullen trekken, nieuwe ziekten met zich meenemen. - In de komende honderd jaar zal de gemiddelde wintertemperatuur nog eens met zo’n vier tot zeven graden toenemen. Toch heeft de opwarming van de Noordpool niet louter negatieve gevolgen. Want met het smelten van de poolkap komen er steeds meer gebieden vrij waar naar olie en aardgas geboord kan worden. Naar schatting 25 procent van de bekende olievoorraden ligt in het arctisch gebied. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En nog genoeg zuurstof voor het verbrandingsproces in de motor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedereen rijk, iedereen gelukkig ...... ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() beste katun,
dit is een leuk onderwerp wat je aanhaalt en ik vind wel dat dit hier thuishoort. Het klimaat is iets zeer complex en de mens is eigenlijk nog maar een hele korte tijd hiermee bezig dus er zijn nog vele vragen onbeantwoord zoals? Is dit de huidige opwarming uitsluitend een probleem met menselijke oorzaak of is het ook een beetje een natuurlijk fenomeen?? Natuurlijk kunnen we niet ontkennen dat onze vervuiling geen impact heeft op het milieu.Door ons zijn er al meer diersoorten uitgestorven dan eender welke natuurramp. Maar toch moeten we nog veel bijleren van het klimaat eer we echt een oplossing kunnen vinden hiervoor.Natuurlijk minder vervuilen zal zeker een gunstig effect hebben maar de helaas blijft de grootste vervuiler dwars zitten net zoals bij alle andere wereldproblemen.juist ja, Amerika!!! -de ijskappen smelten dat is een feit -er komen steeds meer woestijnen bij -lage gebieden worden steeds meer opgeslokt door de oceanen -grote belangrijke bossen en wouden worden steeds kleiner door menselijk verbruik en industrie. -vruchtbare grond word steeds zeldzamer(waardoor natuurgebieden moeten wijken om als landbouwgebied te worden) -aardolieverslaving van de mens waardoor nog tal van andere natuurlijke systemen worden verstoord zoals de ozon laag. -komen nog steeds meer mensen bij dus meer woongebieden en werkgebieden moeten er komen en op hun beurt moeten er dan weer meer landbouwgronden bijkomen want anders is er geen eten genoeg -zoet/drinkwater word langzaam een wereldgroot probleem. en zo kan ik nog uren doorgaan. Maar wat kan men er aan doen? bitter weinig als gewone mens, je kan natuurlijk wel je afval beter verwerken en zuiniger met energie en andere producten om gaan.Elke kleine beetjes helpen maar om deze problemen op te lossen moet je grote stappen nemen en dit is op dit moment in de politieke wereld onmogelijk omdat Amerika ten eerste niet wilt mee doen(plus ze hebben een begrotingstekort van miljarden dollars en milieu is altijd het eerste wat word opgeofferd en de oorlog tegen terrorisme gaat nu eenmaal blijkbaar voor zekern u bush nog eens 4 jaar bijdoet) Natuurlijk kan Europa zelf ook iets doen maar de wereld is een pak groter als Europa en de meeste continenten willen niet of zijn niet in staat te helpen door oorlogen en politieke onmacht/wil. Het beste wat we op dit moment kunnen doen is blijven ijveren voor het milieu en de feiten blijven herhalen en dan maar hopen dat de gevolgen niet te erg zijn zoals (day after tomorrow) ![]() katun u zegt dat het ook positieve gevolgen kan hebben inzake de nieuwe aardolie bronnen. Persoonlijk vind ik dit geen goede zaak dan omdat aardolie vervuiling is meer dan wat co2 de lucht in pompen.Er komt een hele industrie bij kijken en als men deze dan ook nog eens gaat bouwen in gebieden waar het nu nog vrijwel ongeschonden en onvervuild is dan zullen ook deze gebeiden sneuvelen. Misschien is het wel eens goed als de natuur eens serieus terug vecht zodat de mensen met beide voetjes op de grond terug komen. ook pleit ik voor onderzoek naar betere energie bronnen maar ook naar de mogelijkheid om andere planeten te koloniseren want hoe je het ook draait of keert onze toekomst ligt in de ruimte en nergens anders deze planeet zal over 10 miljaard jaar of misschien vroeger(als de mens zo doorgaat zal het wel een pak vroeger zijn)sowieso vergaan en opgegeten worden door de zon die dan een rode reus zal geworden zijn. Maar ja beste katun ik denk niet dat wij dit zullen meemaken ![]() dank u slegie |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verwilghen gaat dat daar allemaal eens gaan oplossen zie. Ze gaan nog eens gaten gaan boren en naar luchtbellekes kijken van vroeger en daar hun conclusies over geven.
Het zou geen slecht gedacht zijn hem eens te vertellen dat ze die luchtbellen al van in de jaren 60 aan het onderzoeken zijn zodat de belgen nu niet moeten herbeginnen. Ach wat je kent dat hé, als ze u niet willen dan maken ze schepen van tafels en stoelen. Minister van tafelpoten dus. Weeral 12 milj. uit de kas en dat is nog maar het begin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Extra olie kunnen aanboren goed nieuws?
Ahja, dan kunnen we nog meer broeikasgassen produceren!
![]() |
#8 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, en wat dan nog? De aarde heeft wel viezere dingen overleeft.
De soorten beestjes erop, da's wat anders. Ik hoop alleen voor mezelf dat ik het niet mee ga maken wat het doomscenario is. Daarentegenover, als dat wel zo is, dan zal ik ook die problemen zo goed mogelijk proberen op te vangen.En als dat niet lukt, dan heb ik geen problemen meer. Oh, en ik ga mijn kinderen niet opzadelen met die miserie. Ik ben eerlijk, en vind dat er zowiezo te veel mensen zijn. Dus heb ik er geen bijgemaakt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 november 2004 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Als de Noordpool afsmelt tijdens de zomer dan word het in Wes-Europa een stuk koeler tijdens de winter(canadees klimaat)door dat de luchtstromen zullen veranderen.Tropisch in de zomer en in de winter kunnen we skien op de kemmelberg.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() beste katun,
Zoals ik al eerder zei kan Europa op zijn eentje weinig doen om de aarde terug beter te maken. We kunnen wel zuiniger met energie omspringen en minder met zijn allen kostbare grondstoffen verbruiken maar dit is slecht een klein deel van de wereldvervuiling. Vele landen willen of kunnen niet milieuvriendelijker zijn. En Amerika toch wel de grootste vervuiler en verbruiker per inwoner weigert ieder verdrag te tekenen. Hoe kun je dan een internationaal milieu beleid voeren dat noodzakelijk is om de vervuiling en achteruitgang van deze planeet te stoppen?? Daarbij komt nog eens de alsmaar groter wordende wereldbevolking. De aarde heeft allang zijn limiet bereikt als het betreft het aantal mensen op deze planeet. Wie denkt dat het toch allemaal wel gaat meevallen komt bedrogen uit denk ik. We zijn een beetje zoals een sprinkhanen plaag . Eens als we alles vernietigd hebben -----> GAME OVER ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() da weet ik allemaal
![]() Gewoon triestig dat iedereen doet alsof het onomkeerbaar is, en dat de NOS ons zal bijstaan in onze doodstrijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België heeft de grootste vervuiling ter wereld samen met china en nog ergens een land.
Raar dat wij amerika met de vinger durven te wijzen, wij zijn het! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() ook al zou belgië een van de grootste vervuilers zijn dan zou hun impact op het milieu nog minder zijn gewoon omdat belgië een klein landje is.
Maar Beglië is zeker niet de grootste vervuiler. Natuurlijk zijn wij niet zonder zondes inzake milieu vervuiling maar België keurt wel mee de Kyoto verdragen goed en Amerika niet!!! Dus hebben we wel recht om met een vinger te wijzen naar Amerika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal u zien dat er boven de wereld slechts drie landen rood kleuren van vervuiling en één is belgie, de tweede china en de derde ben ik vergeten. We hangen hier echt met ons neusgaten boven een fabrieksschouw en in amerika is daar niets van te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als de lucht boven belgie rood kleurt en in amerika niet dan wil dat zeggen dat wij de grootste impact hebben ook. Foto's liegen niet.
Kwestie dat u het nog niet moest weten; belgie is nog altijd de achterkoer van frankrijk voor hun viezigheid te laten produceren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Weet er iemand die kaart staan met de meest vervuilde gebieden in de werdeld. Dus diegene die ze een aantal weken geleden openbaar hebben gemaakt.
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daar wil ik toch drie belangrijke nuances bij aanbrengen: 1. Die kaart gaat over algemene vervuiling dacht ik, niet enkel over luchtvervuiling. Alhoewel vervuiling in het algemeen natuurlijk een zeer groot probleem is, is het laatste wel veel prangender. 2. België is veel en veel kleiner, het is nu eenmaal zo dat Amerika een groot deel van de wereldwijde luchtvervuiling voor haar rekening neemt. (Ik heb even vlug gegoogled en kwam cijfers rond de 36% tegen). 3. België toont tenminste goodwill, de milieuwetgeving is hier veel strenger dan in Amerika. Onder Bush versoepelt ze zelfs.
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat: