![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De voormalige Britse kolonel Richard Kemp heeft Hamas opgeroepen om "de wapens neer te leggen" of "te sterven":
Mijn gedacht: Hamas kennende als een suïcidale terreurgroep verwacht ik dat zij zullen vechten tot de laatste terrorist.
"De enige reden waarom Hamas bestaat is om Israël te vernietigen en alle Joden ter wereld uit te roeien waar ze zich ook bevinden." Laatst gewijzigd door thePiano : 5 oktober 2025 om 07:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu dient men wel te zeggen dat ze eigenlijk de technieken gebruiken waar Joden zelf ook op kapitaliseren sinds 1945 om hun holocaust te verzilveren. De Palestijnen hebben dus beslist om ook hun eigen vorm van holocaust te bekomen, en dus evengoed te jammerklagen. Dat de Gazoenen hiervoor naar de vaantjes moeten in die Jihad hoort erbij, dat is het offer dat ze willen brengen om Israel weg te jagen van ex-moslim grond, welke gans de bedoeling is sinds 1948. Dit is Jihad in zijn zuiverste vorm, gebaseerd op jammerklaag propaganda.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals wel meer het geval is geweest, is president Trump andermaal te hard van stapel geloven. Trump denkt soms dat, "als ik het maar hard genoeg roep en dikwijls herhaal gelooft iedereen het wel", maar zo werkt diplomatie niet.
Denk maar aan vrede tussen Oekraïne en Rusland, daar was Trump ook wat te enthousiast over. Integendeel, het is wachten op de eerste gewapende confrontatie tussen Europa en Rusland. Trump had z'n broek nog op z'n enkels toen hij de vrede uitriep boven terroristenland. Niet dus. Vals alarm. Zodus moeten de onderhandelingen nog beginnen. Kortom: Er is (nog) geen akkoord tussen Israël en Hamas. Dus, laat de IDF maar verder het Gazanenland afstropen en de laatste terreurnesten oprollen. Murphy's Wet: Elke dode terrorist van Hamas is een probleem minder en veel dode Hamas terroristen is veel problemen minder. Op hun lijken zullen later mooie bloemen bloeien.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het nalezen waard?
Als extra: Het Jodendom Wat er nu bezig is, is een godsdienstoorlog waar de Joden en de Moslims een rol in spelen. Citaat:
Nog meer 'leesgenot' ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 oktober 2025 om 01:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zullen zij die mensen die zij nog steeds gevangen houden vrijlaten ook dat lijkt mij wreed twijfelachtig want dan val hun ‘garantie’ om verder oorlog te voeren weg want het zou best kunnen dat Hamas dan volledig plat gaat. Mocht dat zo zijn dan blijft er maar 1 scenario over en dat is Gaza van de wereldkaart vegen?????? Een vreselijk lugubere gedachte maar als je dat beeld in een nieuwsuitzending weer zag van de jonge vrouw naakt liggende op een wagen en vermoord ziet worden dan denk je… ![]() Zelfs een kleine die daar naar spuugt…(naar die jonge vrouw bedoel ik) In dit geval gaat het om een geloofsoorlog zoals ik eerder schreef, Joden vs Islamieten. Islamieten die de wereld willen veroveren, willen de Joden ons daarvoor behoeden ondanks er velen zijn die partij trekken voor de andere strijdende partij? ![]() Hopelijk gaat het een goede afloop tegemoet maar de twijfel blijft. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 oktober 2025 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hamas heeft z’n eisenpakket voorgesteld, alsof die nog iets te eisen hebben. Ze willen de laatste gijzelaar (sorry, gevangene) maar vrij laten als het Israëlische leger volledig is teruggetrokken. Zoiets als 1 nog levende gijzelaar per km ofzo.
En dan gaan ze volledig op zichzelf wel de macht afgeven en beloven om niets meer te doen, tot hun tunnels terug zijn gegraven. Eerlijk gezegd, Trump heeft een goeie poging gedaan maar dit wordt het niet. ———— The Hamas official added: The second day in Sharm el-Sheikh focused on withdrawal maps for Israeli forces and scheduling the release of Israeli captives. The Hamas delegation demanded linking the stages of the release of Israeli captives to the stages of the withdrawal by Israel’s military. The delegation stressed the release of the last Israeli hostage must coincide with the final withdrawal of the occupation forces. The delegation underscored the need to receive international guarantees for a final ceasefire, including the removal of all Israeli troops from Gaza’s territory. |
![]() |
![]() |