Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2017, 15:04   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Fotografen apps.

Wat zijn handige (of zelfs onmisbare) apps voor fotografen?

En met fotografen bedoel ik mensen die met een echt fototoestel foto's maken.

Dus geen apps die gebruik maken van/gebouwd zijn rond de camera van de smartphone maar die fotografen op allerlei manieren helpen.

Ik gebruik EOS Remote vooral omdat dat handig werkt wanneer je fotografeert vanop statief. Je krijgt een life beeld op je smartphone waar je scherpstelpunt enzo allemaal kan aanpassen.
Handig omdat je van je camera kan blijven en die dus absoluut niet beweegt, je je niet in allerlei bochten moet wringen om toch maar een beetje zicht te kunnen krijgen op het schermpje van de camera wanneer die bv heel hoog, heel laag of in vol zonlicht opgesteld staat en handig om een serie te maken van een aantal verschillende belichtingen of scherpstelpunten zonder dat je daarvoor de camera moet beroeren en die dus waarschijnlijk gaat bewegen.

Ook The Potographer's Ephemeris lijkt me iets wat ik op fototocht al wel eens ga gebruiken. Het geeft je het exacte tijdsstip van zonsopkomst/-ondergang op eender welke locatie en je kan er gemakkelijk mee zien wanneer een te fotograperen landschap of gebouw ofzo in het zonlicht zal baden dan wel in de schaduw zal liggen.

Welke nog?
Oud 24 december 2017, 15:18   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat zijn handige (of zelfs onmisbare) apps voor fotografen?

En met fotografen bedoel ik mensen die met een echt fototoestel foto's maken.

Dus geen apps die gebruik maken van/gebouwd zijn rond de camera van de smartphone maar die fotografen op allerlei manieren helpen.

Ik gebruik EOS Remote vooral omdat dat handig werkt wanneer je fotografeert vanop statief. Je krijgt een life beeld op je smartphone waar je scherpstelpunt enzo allemaal kan aanpassen.
Handig omdat je van je camera kan blijven en die dus absoluut niet beweegt, je je niet in allerlei bochten moet wringen om toch maar een beetje zicht te kunnen krijgen op het schermpje van de camera wanneer die bv heel hoog, heel laag of in vol zonlicht opgesteld staat en handig om een serie te maken van een aantal verschillende belichtingen of scherpstelpunten zonder dat je daarvoor de camera moet beroeren en die dus waarschijnlijk gaat bewegen.

Ook The Potographer's Ephemeris lijkt me iets wat ik op fototocht al wel eens ga gebruiken. Het geeft je het exacte tijdsstip van zonsopkomst/-ondergang op eender welke locatie en je kan er gemakkelijk mee zien wanneer een te fotograperen landschap of gebouw ofzo in het zonlicht zal baden dan wel in de schaduw zal liggen.

Welke nog?
Als dat nu ook nog de foto's trekt dan kan je gewoon in je bed blijven liggen.
Oud 24 december 2017, 15:31   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als dat nu ook nog de foto's trekt dan kan je gewoon in je bed blijven liggen.
Rare opmerking...

Volgens jou heb je voor goeie foto's niet meer nodig dan zonlicht en een afdrukknop? Wat met sluitertijd, diafragma en ISO dan? Standpunt, compositie, lens?

Bovendien hebben niet alle mensen tijd op overschot. Ik had deze app heel handig gevonden toen ik vorig jaar door verschillende nationale parken in de US trok. Niets is frustrerender dan te merken dat je je tocht beter in omgekeerde richting had gemaakt omdat alle dingen die je wou fotograferen net in de schaduw liggen toen je er arriveerde. Vooral omdat er op zo'n momenten niet altijd tijd is om de dag erna terug te komen.

Dus nee, als je deftige foto's wil nemen heb je echt wel meer nodig dan zonlicht en een afdrukknop hoor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be