![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Mieke Vogels stelde deze middag op radio één een "vrouwvriendelijke" vraag met een wel erg cynische ondertoon..
Wie is er het beste af ?? De westers vrouw die halfnaakt door haar wereld moet flaneren gedreven door het schoonheidsideaal dan wel de islamvrouw die gesluierd door het leven moet ?? Op het eerste zicht een makkelijk te beantwoorden vraag. Maar toch... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() hmm, der is toch niemand die de westerese vrouw verplicht halfnaakt door haar wereld te gaan en het schoonheidsideaal te volgen. de gesluierde vrouw bij de islam is wel een andere zaak...
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vraag me af wat haar punt dan is. Ik vind beide problematisch (het een al wat meer dan het ander ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien eerder een maatschappelijke discussie ook...
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mieke Vogels halfnaakt?
[size=7]NEEN!!!!!!!!!! ![]()
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om even aan rondborstige Mieke te antwoorden: - ik flaneer enkel 's zomers halfnaakt door de wereld, indien ik daar zin in heb en indien de temperaturen me daartoe uitnodigen. - tijdens onze frissere tussenseizoenen zie ik geen enkele reden om halfnaakt te gaan flaneren - tijdens de koude wintermaanden hul ik me in een warme jas, bij zeer koude temperaturen draag ik bovendien een muts en of sjaal en bescherm ik tevens mijn handen. Ook zal ik dan ofwel langere jurken dragen of lange broeken. Dit alles doe ik niet om me tegen zogenaamd oncontroleerbare mannelijke lusten te beschermen, maar gewoon omwille van de winterkoude. - in alle gevallen bepaal IK ZELF welke kleding ik al of niet zal aantrekken. - indien mieke zich tijdens de zomermaanden niét halfnaakt wenst te vertonen, dan is dat evengoed haar volledige recht. Niemand zal erom treuren. - Mieke, gelieve te noteren dat ik hierboven nérgens het woordje MOET heb laten vallen, vermits het woord MOETEN hier totaal niet van toepassing is. - Miljoenen vrouwen hebben de laatste decennia gestreden om het vulgaire woord "moeten" in deze optiek uit het maatschappelijk discours te bannen. Misschien herinnert Mieke zich nog de eerste feministen die open en bloot de hun BH's aan de kapstok hingen om aan te tonen dat hun borsten niet MOETEN puntig vooruitsteken! Misschien is Mieke vergeten hoe het allemaal ooit begon? - Indien Mieke nu terug wil herbeginnen, met Paula Semer te spelen die de kijkers anno 1960 ons voorzichtig onder verbloemde taal kwam uitleggen wat het woordje S. E. X. betekende, dan vraag ik me af waar Mieke mee bezig is. Misschien kan ze het stemrecht voor vrouwen ook nog even terugschroeven, om dan aan te tonen dat Mohamed er toch wel voor gezorgd heeft dat ze de meisjesbaby's niet meer levend begraven. Misschien dat Mieke achtereen de vraag als volgt kan formuleren: Wie is er het beste af ?? De westers vrouw die halfnaakt door haar wereld moet flaneren gedreven door het schoonheidsideaal dan wel de islamvrouw die als kind gewoon even van haar clitoris werd ontdaan ?? Aan mieke om dit even te beantwoorden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1] ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door nou nou : 7 november 2004 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is het verschil tussen een meisje dat onder invloed van haar cultuur beslist van een hoofddoek aan te doen en een meisje dat onder invloed van haar cultuur beslist van halfnaakt te lopen?
___________________ Amerikanen doden veel Iraakse burgers, maar het is met de beste bedoelingen. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 3090 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Blijkbaar hoeft een gezonde dosis aan emancipatie voor de vrouw niet te bestaan.
Dat de halfnaakte westerse vrouw het moeilijk heeft om aan dat 'schoonheidsideaal' te willen voldoen, is hun persoonlijke keuze en probleem. Er zullen heel wat moslima's gefrustreerd onder een burka of nicaab lopen die liever iets minder aan zouden hebben of zich zouden willen uiten zoals zij willen en niet hoe het hun opgelegd wordt. Respect voor die vrouwen die de keuze maken en bewust voor hun godsdienst kiezen (ze zijn er, maar niet allemaal). En die oncontroleerbare lusten van die mannen bedwingen, dat zegt meer van de doorsnee moslim dan van zijn vrouw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
______________________ De grootste hel is de ingebeelde hel. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 206 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() [size=7]"Groen! wilt vrouwen in de sluier"[/size]
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() [quote=nou nou][size=3]WAAR SLAAT DIT NU WEER OP???[/[/size]QUOTE]
Zoals het er staat ![]() Ik herhaal: [size=7]"Groen! wilt vrouwen in de sluier!"[/size]
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Babs stelt zich de vraag. Is er een wisselwerking.
Kan een Moslima uit overtuiging hier rondlopen met een Burqa? Kan een willekeurige vrouw halfnaakt over straat lopen in een willekeurig religieus gedomineerd land?
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |