![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() beste forummertjes,
mijn advies: vermijd: aardappelen wit brood spaghetti griesmeel ... geef de voorkeur aan: rijst (& in mindere mate noedels) ik heb namelijk ondervonden dat ik bijna enkel v dat laatste niet bijkom en zelfs afval indien ik toetjes enzo laat vallen, en ja dat is met witte rijst gecombineerd met roerbak gerechtjes & stoofpotjes, lekker en ik raak er niet op uitgekeken, dus... eat rice I shall say ^^ and ty bb 4this wonderful dietary advice ![]() ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 4 februari 2018 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dus geen quick, mcdo, pizzahut, burger king meer voor bymbem !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met mate...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen couscous meer voor Guinebem.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Excuseer, het is Guinnebemkoj. Dank u
![]()
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel calorieën zitten er in aardappelen? De aardappelen worden nu massaal van het bord geschoven omdat er te veel calorieën in zouden zitten. Maar is dat echt waar? Een portie van 200 gram gekookte aardappelen leveren namelijk maar 125 kcal op. Dezelfde hoeveelheid rijst levert het dubbele, namelijk 250 kcal. https://mens-en-gezondheid.infonu.nl...rierijker.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat aardappelen & rijst, vlees & vis betreft.
Mij hebben ze ooit eens wijsgemaakt dat het de combinatie is die ook een rol speelt. Aardappelen zou je dus beter met vis eten en rijst met vlees. Maar of dat idd zo is, daar heb ik het raden naar. Natuurlijk zal de saus die je er bij eet ook een rol spelen, maar laten we dit eventjes terzijde laten.
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het gaat niet om calories maar de wisselwerking met vetten.... en ja ik spreek uit ervaring; een bord rijst met gebakken vlees + jus doet me namelijk niet verdikken... aardappels met eenzelfde combo daarentegen.... ik zou zeggen vd test te doen over een periode van zeg maar enkele maanden, men zal zelf wel beseffen dat er waarheid zit in hetgeen ik vertel, en btw: het is niet voor niets dat ze in Azie over het algemeen genomen slanker zijn, rijst zal er dan wel voor iets tussenzitten, sorry maar op vlak v evenwichtige voeding hebben ze in het westen nu eenmaal niet veel kaas gegeten ^^
Laatst gewijzigd door bembem : 4 februari 2018 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen voor die berg aardappelen, maar vooral voor de saus. ![]() Verdikken, dat staat bij mij niet in mijn woordenboek. Ik mag nu écht eens eten wat ik wil. Trouwens, ik zit nog altijd op mijn 71 Kg voor 1,87m groot te zijn. Juist boven de ondergrens. Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 4 februari 2018 om 20:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En btw dit komt niet uit de Libelle/Flair maar uit persoonlijke ondervinding. Laatst gewijzigd door bembem : 4 februari 2018 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens er zijn gradaties in die 'slechte' koolhydraten, zo is pasta alsook wit brood een boosdoener gebleken, althans voor mij... ik bedoel ik kan dat zo'n 3 dagen op rij eten zonder bij te komen maar toch niet veel meer.... maw een maand alle dagen spaghetti bolognese, wit brood met charcuterie en ik zwel op, I repeat: met rijst niet ^^
En euh kijk maar naar italy... la mama eenmaal een bepaalde leeftijd zit goed ih vlees, itt aziatische vrouwen die met hun rice doorgaans slanker zijn... anyway het zal aan iets liggen and my theory is de interactie v vetten met bepaalde koolhydraten in ons lichaam.... Laatst gewijzigd door bembem : 4 februari 2018 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Voor bolognese is het geweten, dat is gehakt, met 25..30% vetgehalte. (I repeat: een calorie is een calorie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Wit brood is sowieso voor marginalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Alle dagen gehakt met rijst. Een mens zou stokken kakken van het idee alleen al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |