![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eenvoudigweg, naar aanleiding van de artikelreeks in Jobat (voorbeeld), een rondvraag naar wat u verdient.
Specifieke antwoorden omvatten: 1) de functie die u doet (en het statuut) 2) uw leeftijd en ervaring 3) uw brutoloon 4) uw extralegale voordelen (niet-legale mogen ook vermeld worden ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn loon is minder dan wat ik verdien.
Ik los het geknoei van mijn meerderen op. 37, bijna 20 jaar ervaring in techniek en metaalbewerking. Bruttoloon is €2921 Nul, nada, noppolos.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent arbeider of bediende?
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet niet wat ik verdien, ik kijk nooit en reken het nooit uit, ik weet dat het genoeg is en dat ik elk jaar 50K kan sparen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit moment ingeschreven als bediende. maar ik werk nog steeds voornamelijk met de handen, alhoewel de grijze massa ook belast word.
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even zelf doen, misschien trekt het dat wat op gang...
Adviseur Citaat:
Citaat:
Citaat:
- maaltijdcheques - vakantiegeld - premies - 33 verlofdagen
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vakantiegeld, eindejaarspremie, dertiende maand, maaltijdcheques? Want niks nada noppes lijkt me wel heel weinig voor jouw ervaring?
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vakantiegeld zoals elke bediende. Maar geen 13de maand noch maaltijdcheques.
De wettelijke 20 vakantiedagen. Waarvan 7 vastgelegd. 6 ADV dagen,waarvan alle 6 vastgelegd. (en we lopen nog 6 dagen mis, we hebben een 40 uur werkweek in een bedrijf waar de 38 uren werkweek is ingevoerd). Premies. Gut ja, de laatste keer we een "recordweek" hebben gedraaid, kregen we een ijsje.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 juli 2010 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Weliswaar vakantiejob maar toch:
1 maand werken, 25u per week, 115u op de maand. Loon: bruto 10.25€/u, 2.5% belastingen Extralegale voordelen: per dag 2.5€ transportvergoeding, elke dag maaltijd Wat voor job: vlees bakken en frieten bakken in een restaurant
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() barman, 4 jaar, 9 euro per uur netto, altijd vrijaf als ik er om vraag en fooi.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. IT-architect en oplosser van problemen, Statutair, A-niveau. 2. 37, 6 jaar prive, 10 jaar ambtenaar 3. 3800 4. Fietsvergoeding, gratis internet en laptop thuis, grote kortingen op GSM-gebruik, sport en maaltijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) Manager in de privé 2) 29 jaar, 6 jaar ervaring in allerlei functies 3) 4600€ 4) Groepsverzekering, maaltijdcheques, firmawagen, GSM, 13de maand, vakantiegeld en een bonus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1) Zelfstandig zaakvoerder (in eenmansvennootschap) 2) 51, beroepshalve actief sedert mijn 19de (13 jaar ambtenaar, 13 jaar bediende, 6 jaar zelfstandige) 3) 2000 EUR 4) van alles & nog wat op de bvba aangeschaft: auto, gsm, laptop + internet, meubels, groepsverzekering, onkostenvergoeding, enz... enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Niet genoeg maar ach, wat zou het...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- laptop
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaar niveau A
Citaat:
2 Masters, wettelijk tweetalig Citaat:
Citaat:
(+ vakantiegeld en eindejaarspremie, 26 dagen verlof) Gene vette, hé ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoeveel moet ik van die bruto lonen aftrekken om netto te bekomen? Want eigenlijk is het daar waar het om gaat. Ik weet wel dat het verschilt van geval tot geval, maar wat denken jullie van 40% als vuistregel? Of eerder 50%?
PS: ik begrijp toch goed dat wat jullie met 'bruto' bedoelen is wat er op het loonbriefje staat hé. Voor aftrek van belastingen en sociale bijdragen dus. Dus niet wat jullie effectief in handen krijgen hé. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 15 juli 2010 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |