![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien moeten we in het integratiedebat de mogelijkheid eens serieus overwegen om onze Inspanningen voor integratie van vreemdelingen voortaan enkel nog te richten op de categorie van de assimileerbaren.
De assimileerbare vreemdelingen zijn zowat alle non-muslims, de ex-muslims en diegenen onder de muslims die zich wel pro forma moslim noemen, maar in feite een geheel andere religieuze of filosofische overtuiging aanhangen die eigenlijk niets meer met de islam uitstaans heeft. Een voorbeeld van dit laatste geval zijn de zogenaamde Alevieten die voornamelijk in Turkije wonen. Hun opvattingen zijn zelfs humaner en universeler dan die van de doorsnee christen. Wat de ex-moslims betreft schiet onze samenleving op een ronduit criminele wijze tekort, deze worden gewoon gegijzeld door het politiek correcte discours en veroordeeld door onze intellectuele elite tot een leven in onderdrukking. Een schrijnend voorbeeld hiervan is het verhaal van een zekere "Latife" op faithreedom: Na lange tijd durf ik mijn getuigenis schrijven. Dit is neerzetten van wat ik al jaren voor mij hou. Ik ben een ex-muslim. Ik kom uit een Turks-Koerdische familie en ben op 6 jaar naar België gekomen met mijn ouders. Gelukkig maar voor mij! Op 16 jaar hebben mijn ouders mij verloofd met iemand van de familie in Turkije en op 17 jaar zijn wij getrouwd. Ik heb mij toen niet verzet heb omdat ik niet beter wist en ik alles spannend vond. Ook mijn zussen zijn jong getrouwd. Ik had wèl nog wat langer willen studeren en een diploma hebben, maar mijn vader vond dat niet nodig voor een meisje. Ik begreep hier in België dat ik door de islam eigenlijk een veel minder goed leven had dan mijn belgische vriendinnen. Toen mijn zussen naar de koranschool gingen wilde ik niet meegaan, mijn vader was daar erg boos over. Zolang ik mij kan herinnerren heb ik wel gedacht dat islam misschien niet zo goed was als iedereen wel zegde. Ik zag de vrouwen uit mijn familie hun lot ondergaan met als troost, geduld, Allah zal het belonen. Ook het wantrouwen tegenover mensen die geen muslim zijn vond ik raar, want op school had ik beste vriendinnen die niet muslim waren, maar wel goeie mensen waren. Bijna een jaar geleden heb ik de koran gelezen, in Turkse vertaling, want ik ken niet arabisch. Toen ik daarover mijn jongste zus iets vroeg, want zij is zeer religieus, kon zij mij alleen zeggen dat allah best weet wat goed is voor ons en dat we maar moeten bidden en geloven. Niks geen echt antwoord op alle vragen. Soms vond ik echt te gekke dingen in de koran en dacht ik dat ik dat toch niet kon geloven en dat de profeet eigenlijk niet een goeie man was. Mijn zus zei dat dat was omdat ik geen arabish kan verstaan. Dat vind ik geen antwoord, als god iets aan alle mensen wilde zeggen, dan moeten zij het kunnen verstaan. Nu mijn geloof in islam was toen al helemaal weg. Maar aan mijn familie kan ik dat zeker niet zeggen, want dan mag ik hen niet meer zien en dat is te moeilijk voor mij. Ook mijn vader en moeder zouden misschien ziek worden ervan, want zij zijn al oud. Ik weet dat er nog vrouwen zijn zoals ik, maar niemand durft spreken, iedereen is bang voor familie. Nu heb ik ook een dochter en mijn zus wil dat zij ook koranschool gaat doen, maar ik heb neen gezegd en nu is mijn zus wel boos. Ik heb gedacht dat mijn dochter hier in België zal leven en misschien wel met iemand van hier kan trouwen. Dan zal zij geen muslim zijn. Voor mij is het te laat, maar voor mijn dochter niet. Latife http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=101 Wie van de politiek correcten heeft een antwoord op de noodkreet van deze mensen? Laat ons onze inspanningen in de toekomst enkel nog besteden aan mensen die het werkelijk waard zijn, zoals deze "Latife" en voor de anderen die enkel uit zijn op profiteren van "the best of all worlds", de niet-assimileerbaren, een terugkeerbeleid a la carte naar de islamlanden uitwerken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jolle : 15 november 2004 om 18:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Waar blijven de andere reacties?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zulke mensen zouden er meer moeten zijn alhoewel ik begrijp dat dat niet altijd gemakkelijk is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |