![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Vlaanderen in topdrie meest vervuilde regio's ter wereld
De Europese milieusatelliet Envisat heeft voor de eerste keer een gedetailleerd beeld doorgestraald van de vervuiling door stikstofdioxide op onze planeet. Uit de kaart blijkt dat de driehoek Vlaanderen/Brussel, zuidelijk Nederland en het Ruhr-gebied onder de grootste concentraties van stikstofdioxide te lijden heeft, samen met Noord-Italië en het noordoosten van China. Dat meldt De Morgen donderdag. Stikstofdioxide is verantwoordelijk voor long- en ademhalingsproblemen, astma en allergie. Vlaanderen behoort duidelijk tot de top drie van de meest vervuilde regio's ter wereld. De redenen zijn de grote bevolkingsdichtheid en de uitstoot veroorzaakt door menselijke activiteiten, zoals verkeer en industrie. __________________________________________ schande dat men nog asielprofiteurs en gezinsherenigers durft binnenlaten in een land waar je haast niet meer kan ademen als gevolg van een overbevolking. we moeten dringend het overschot aan mensen (illegalen, criminele allochtonen) terugsturen en veel bossen vol heilige eiken planten. 8) anders krijgen we massaal kanker, astma, genmutatie enzovoorts... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik zou voorstellen dat Mitgard eerst een cursuske milieu opsteekt, dat zal ook al veel verhelpen.
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de industriële vervuiling in vlaanderen valt best mee wegens de strenge milieunormen en het feit dat er nu ook weer niet zoveel vervuilende industrie in vlaanderen is. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Die vervuiling heeft natuurlijk alles te maken met hoge bevolkingsdichtheid en industriële aktiviteit. We moeten het dus een beetje rustiger aan doen.
Dat kan als de transfer van 10 miljard euro per jaar naar Wallonië ophouden. Als de bevolkingsdichtheid moet verminderen en fabrieken moeten sluiten wordt het binnenlaten van migranten een recept voor problemen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Laat ons een boom en wat gras dat nog groen is ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het wordt inderdaad de hoogste tijd dat de regering werk maakt van een vermindering van het bevolkingsaantal.
Grote gezinnen zouden fiscaal bestraft moeten worden, 2 kinderen zou het plafond moeten zijn voor de kinderbijslag, en wie meer dan 2 kinderen heeft ( 1 nakomeling per persoon, om het probleem van scheidingen en ongehuwden op te lossen) zou daarop extra milieubelasting moeten betalen. Minder kinderen betekent ook een lager aanbod op de arbeidsmarkt, zodat enerzijds de werkloosheid teruggedrongen wordt en ook de vergrijzing omdat er nog arbeidsplaatsen voor 50plussers zouden zijn. Verder moet er een regeling komen die allochtonen aanmoedigd om terug te keren naar hun land van herkomst waar ze met de kennis die ze hier opgedaan hebben hun land een grote dienst kunnen bewijzen. Bedrijven op zich, en zeker de diensteneconomie, vervuilen niet zoveel wegens de strenge milieuwetgeving en de afwezigheid van zware industrie, ze zouden wel aangemoedigd moeten worden om hun energieverbruik te beperken. Ook kunnen veel mensen die nu dagelijks naar hun werk rijden hun job perfect van thuis uit uitvoeren ( alle admin taken bvb.) of vanuit lokale centra waar verschillende mensen van verschillende bedrijven samenkomen ( beter voor het sociale weefsel, elke dag thuis alleen voor uw PCke zitten is ook echt niet alles) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
shit gij zou mij wat aandoen verdorie. Ik maar joeng maken zeg om mijn pensioen te laten betalen en nu is het ook nie goe....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Moet ik nu enkele van mijn kinderen vermoorden ?
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Maar even serieus, die menen dat met die CO2 of wat? Dat is dus wel normaal dat dat hier veel voorkomt, we ADEMEN allemaal nog een beetje. Zelfs bomen produceren CO2 's nachts. Gaan we die dan ook omhakken. KILL THE RAINFOREST, IT IS POLLUTING OUR PLANET! ik zie het al staan op het volgende t-shirt van Greenpeace.
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De oorzaak van de milieuproblemen ligt niet bij het bevolkingsaantal maar bij ons heel sociaal en economisch systeem. Als men op grote schaal overging tot rationele productiemethodes en rationeel energieverbruik zouden we met ons zes miljoen hier ecologisch verantwoord kunnen leven.
|
|
|
|
#13 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#17 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dat regenwoud als groene long is inderdaard grote zever. In een regenwoud zijn relatief weinig bladeren tov de biomassa, zodanig is er relatief weinig opname van CO2, en de rottigheid die op de bodem ligt produceert ook veel gassen. Een graanveld is als groene long veel efficiënter dan een paar bomen voor dezelfde oppervlakte. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|