Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2018, 22:25   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Vlamingen die ondermaats scoren voor Frans & Duits, korten op loon, uitkering,inkomen

Als weerwoord op de wil van de N-VA om leefloners te korten op hun leefloon indien ze de kindjes niet naar de kleuterschool zouden sturen, repliceer ik dat het eveneens gepast zou zijn (tja, waarom niet) om de ouders van al wie in Vlaanderen school heeft gelopen en nadien op een test ondermaats scoort voor de andere landstalen - Frans en Duits, te korten op het loon (mogen ook de maaltijdcheques zijn), de uitkering, het inkomen.

Ah ja, consequent zijn, leerachterstand is leerachterstand. En men wilt toch geen 'debielen'/achtergestelden/quasi analfabeten op de arbeidsmarkt.....

Een ietwat ironisch weerwoord op het in mijn ogen inhumane voorstel van de N-VA, maar desondanks niet geheel onterecht aangezien het gros van de Vlaamse schoolgaande jeugd mi niet voldoende overweg kan met het Frans.

Ik wil er evenwel bij vermelden dat la Wallonie voor mijn part hiervan gespaard mag blijven (gekort worden dus op het inkomen indien de kindjes ondermaats scoren op een Nederlandstalige test) aangezien de N-VA met dergelijke kwestie af is gekomen en niet een of andere Waalse partij. (Maar tja, het is dan ook algemeen geweten dat men in Wallonië leefloners minder viseert, nietwaar.)

Discuss please, thanks.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 22:36   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Een ietwat ironisch weerwoord op het in mijn ogen inhumane voorstel van de N-VA, maar desondanks niet geheel onterecht aangezien het gros van de Vlaamse schoolgaande jeugd mi niet voldoende overweg kan met het Frans.
Beweert u nu dat het bijzonder inhumaan is om je eigen kinderen al vroeg naar de kleuterschool te sturen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 22:38   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Je krijgt geen leefloon en je hebt geen kinderen.

Wat mem je nu ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 22:56   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beweert u nu dat het bijzonder inhumaan is om je eigen kinderen al vroeg naar de kleuterschool te sturen?
Begrijpend lezen please, dat is niet wat ik bedoel.
Oud 6 mei 2018, 22:57   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen please, dat is niet wat ik bedoel.
Dan is er geen reden om zich te verzetten tegen het plan. Kinderen uit sociaal achtergestelde gezinnen kunnen heel wat deugd hebben aan vroeg schoollopen.
Oud 6 mei 2018, 22:59   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is er geen reden om zich te verzetten tegen het plan. Kinderen uit sociaal achtergestelde gezinnen kunnen heel wat deugd hebben aan vroeg schoollopen.
Ja 'kunnen'
Oud 6 mei 2018, 23:06   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja 'kunnen'
Begrijp ik het nu goed dat u liever hebt dat sociaal achtergestelde hun kinderen niet vroeg naar school sturen?
Oud 6 mei 2018, 23:10   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tot nader order is "de lokale" taal aan de noordzijde van België Nederlands.
Dat "een Vlaming" geen Engels, Duits of Frans kan is een mogelijk probleem voor een beter betalende job, maar geen probleem om in de lokale maatschappij mee te draaien.

Trouwens, wanneer is iemand een "Vlaming"?

Ik ben 2de generatie allochtoon. Toch ga ik niet gemakkelijk verward worden met een "Waal", "Noord Afrikaan" of "Aziaat".
Oud 6 mei 2018, 23:18   #9
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Over naar K&K aub
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 23:35   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp ik het nu goed dat u liever hebt dat sociaal achtergestelde hun kinderen niet vroeg naar school sturen?
Nee dat begrijpt u verkeerd, nogmaals ik heb het over kleuterschool.
Oud 6 mei 2018, 23:38   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat begrijp ik dan verkeerd?
Oud 6 mei 2018, 23:40   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
U begrijpt niks verkeerd.

Bembem probeert te trollen, maar ze is er niet echt goed in.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 23:42   #13
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard On en parle dans la presse francophone....

http://www.msn.com/fr-be/actualite/n...A0O&ocid=ientp

Citaat:
Le programme de la N-VA pour Anvers, qui a été présenté dimanche, aura pour conséquence d'aggraver la situation des gens qui se trouvent déj?* dans la pauvreté, a réagi le chef de file des écologistes anversois Wouter Van Besien. Il vise plus particulièrement la proposition de sanctionner les parents bénéficiaires d'un revenu d'intégration et dont les enfants ont un retard en néerlandais.

Avec cette proposition, Bart De Wever enfonce les gens dans la pauvreté, selon M. Van Besien. "Cela n'apportera que des problèmes supplémentaires pour eux: plus de dettes, plus de reports des soins de santé et plus de factures scolaires impayées."

Pour le chef de file des écologistes anversois, son homologue nationaliste ne réalise pas ce que cela signifie de vivre avec un revenu d'intégration. "S'il essayait un mois de survivre dans cette situation, il ne ferait pas de telles propositions. Il ne sait pas ?* quel point ce revenu est faible et qu'il se situe sous le seuil de pauvreté."

Cette proposition est en outre douteuse d'un point de vue légal, selon M. Van Besien.
Tout ?* fait d'accord.
Oud 6 mei 2018, 23:42   #14
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en dan? Hebt u last van verdrongen frustraties dienaangaande?
Vertel!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 23:44   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel herleest u maar zorgvuldig wat ik schreef in de openingspost, (het is nochtans in het Nederlands)
Oud 6 mei 2018, 23:47   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tout ?* fait d'accord.
Dan stelt u nu dat de mensen hun kinderen niet naar een kleuterschool willen sturen, zelfs dan als ze minder inkomen zullen hebben.

Welke onoverkomelijke bezwaren hebben die mensen dan wel tegen de kleuterschool?
Oud 7 mei 2018, 00:08   #17
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan stelt u nu dat de mensen hun kinderen niet naar een kleuterschool willen sturen, zelfs dan als ze minder inkomen zullen hebben.

Welke onoverkomelijke bezwaren hebben die mensen dan wel tegen de kleuterschool?
Wel sommige mensen hebben misschien behoefte aan rust, wonen misschien ver van school, weet ik veel, anyway N-VA heeft zich daar volgens mij niet in te moeien. In België geldt trouwens leerplicht, geen schoolplicht. En al zeker geen kleuterschoolplicht.

Het is als de gele ster die men destijds verplichtte de joden te dragen. Misschien ver gezocht van mij, maar men moet niet vergeten dat dit het resultaat was van jarenlang geknabbel aan hun grondwettelijke rechten.

Welnu, de N-VA doet precies hetzelfde: proberen knabbelen aan de verworven rechten van de Belgische burgers. Of niet soms
Oud 7 mei 2018, 01:57   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel sommige mensen hebben misschien behoefte aan rust, wonen misschien ver van school, weet ik veel, anyway N-VA heeft zich daar volgens mij niet in te moeien. In België geldt trouwens leerplicht, geen schoolplicht. En al zeker geen kleuterschoolplicht.
En als ouders de verantwoordelijkheid van de leerplicht zelf willen opnemen, dan moet hun nageslacht wel bewijzen dat er iets geleerd is wat voldoet aan de gestelde eisen om bepaalde getuigschriften, diploma's en dergelijke te behalen.
Hetgeen de NV-a nu voorstelt is effectief ouders bestraffen indien hun nageslacht niet in de geest van de letter het geschikte onderwijs krijgt dat hun in staat stelt in deze maatschappij te gedijen.
In dit geval is het taalbad dat een gedegen kleuteropvang kan bieden aan anderstaligen in deze omgeving de doelstelling.
Een andere optie is de kinderen gewoon afnemen en ze laten opvoeden door "goedgekeurde" pleegouders.
Citaat:
Het is als de gele ster die men destijds verplichtte de joden te dragen. Misschien ver gezocht van mij, maar men moet niet vergeten dat dit het resultaat was van jarenlang geknabbel aan hun grondwettelijke rechten.
Ik denk dat u wel een beetje verkeerd bent. Het is eeuwenlang.
In de 8ste eeuw werd het al voor de eerste keer ingevoerd onder Kalief Umar II

Citaat:
Welnu, de N-VA doet precies hetzelfde: proberen knabbelen aan de verworven rechten van de Belgische burgers. Of niet soms
De staat heeft die gunsten verleend, en kan die even gemakkelijk terug afnemen.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 mei 2018 om 02:00.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 02:01   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat de meisjes te onafhankelijk leren zijn, of dat de jongens niet de volledige en onvervreemdbare lessen over hun onzichtbare vriend zullen krijgen, die paar uur per dag buiten de absolute controle van de ouders zijn funest voor de opvoeding nietwaar.
Oud 7 mei 2018, 03:14   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als weerwoord op de wil van de N-VA om leefloners te korten op hun leefloon indien ze de kindjes niet naar de kleuterschool zouden sturen, repliceer ik dat het eveneens gepast zou zijn (tja, waarom niet) om de ouders van al wie in Vlaanderen school heeft gelopen en nadien op een test ondermaats scoort voor de andere landstalen - Frans en Duits, te korten op het loon (mogen ook de maaltijdcheques zijn), de uitkering, het inkomen.

Ah ja, consequent zijn, leerachterstand is leerachterstand. En men wilt toch geen 'debielen'/achtergestelden/quasi analfabeten op de arbeidsmarkt.....

Ik wil er evenwel bij vermelden dat la Wallonie voor mijn part hiervan gespaard mag blijven (gekort worden dus op het inkomen indien de kindjes ondermaats scoren op een Nederlandstalige test) aangezien de N-VA met dergelijke kwestie af is gekomen en niet een of andere Waalse partij. (Maar tja, het is dan ook algemeen geweten dat men in Wallonië leefloners minder viseert, nietwaar.)

Discuss please, thanks.
Racisme, discriminatie en trollenpraat zijn duidelijk geen probleem voor bembem. Vlamingen moeten meertalig zijn maar Franstaligen mogen slecht presteren op Nederlands. De rode draad die doorheen bembem's krakkemikkig betoog loopt is dat leefloners onder geen enkele voorwaarde mogen geviseerd worden. Bembem behoort namelijk tot die categorie.

Walen mogen niet gekort worden op hun "inkomen" als hun kindjes ondermaats scoren op een Nederlandstalige test. Vlamingen wel als ze niet slagen in een hele reeks taaltesten.
Alle mensen zijn gelijk voor bembem maar....Waalse uitkeringstrekkers en steuntrekkers met een kleurtje mogen niet vrezen dat ze, om welke reden dan ook, gekort worden op hun zuur verdiende centjes. Vlamingen wel. De reden? De N-VA had maar geen voorstel moeten doen om allochtone leefloners te korten op hun inkomen met als doel hun kinderen naar de kleuterklas te krijgen. Waardoor ze meer kans zouden maken om een diploma te bemachtigen en hun kansen op een baan zouden vergroten. Geen haar van bembem denkt eraan dat allochtone leefloners hun kinderen maar naar de kleuterklas hoeven te sturen om hun leefloon veilig te stellen. Bembem beweert hart te hebben voor gekleurde kleuters, maar vindt de prijs veel te hoog die hun ouders zouden moeten betalen als ze hun kinderen de kans onthouden op een betere toekomst. Het gaat maar niet in het koppeke van bembem, dat Vlaanderen eentalig Nederlands is, en dat Vlaamse leefloners geen korting op hun "loon" hoeven te vrezen omdat de reden daarvoor in de regel ontbreekt.
Als bembemeke zich vastrijdt in de ene draad begint ze gewoon een andere. Met een andere titel maar doorspekt met dezelfde frustratie. De Vlaamse uitkeringstrekker moet dezelfde rechten onthouden worden als de gekleurde uitkeringstrekker die in dezelfde boot zit als zijn Waalse medemens. Dat is geen discriminatie. Daar bestaat een woord voor waarmee flagrante discriminatie op politiek correcte wijze wordt goedgepraat: positieve discriminatie.

In de ogen van bembem is het voorstel van de N-VA inhumaan. Dat haar eigen voorstel even inhumaan is vormt, uiteraard, geen probleem voor bembem. Alle Vlamingen zijn N-VA-ers en mogen daarom geduveld worden door een OCMW-klant met een kleurtje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be