![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tijdje geleden was het in (Amerikaanse-) nieuwskanalen dat er serieuze "relletjes" waren binnen Google.
Er was bekend geraakt dat de firma samenwerkte met Defensie om Google-AI software te gebruiken onderandere voor doelherkenning bij een volgende generatie drones. Oproer binnen de ontwikkelingsteams van google ,die zeer internationaal samengesteld zijn,sommige ontwikkelaars komen zelfs uit landen die wel eens "doelwit" van Amerikaanse militaire attenties kunnen zijn.... Er werd een open brief,ondertekend door honderden werknemers ,aan de directie gericht met de eis om onmiddelijk te stoppen daarmee of..... Elders konden berichten gelezen worden dat er effectief waardevol personeel met slaande deuren vertrokken is(!!) https://arstechnica.com/gadgets/2018...aging-program/ De Google directie heeft blijkbaar ingebonden en het contract zal niet meer verlengd werden,noch,mogen we aannemen ,zal Google nog bewust deelnemen aan militaire programma's... Google zou wel eens de eerste (zeer) grote Amerikaanse firma kunnen worden die niet meer zal bieden of deelnemen aan militaire programma's.Ik heb de indruk dat de rest kwijlend staat aan te schuiven daarvoor.... ![]() Ik vrees echter dat de geest al uit de fles is,eenmaal er bruikbare ontwikkelingssoftware bij de Amerikaanse overheid geraakt is,krijg je die daar NOOIT meer uit .. Bovendien lopen firma's het risico dat ze GEDWONGEN worden om aan "national security" te gaan meewerken.....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 2 juni 2018 om 08:07. |
![]() |
![]() |