Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2011, 11:23   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 16.139
Standaard Deskundige overregulering

Wie wil weten waar het met de EU naar toe gaat moet eens naar Nederland kijken, dat land loopt graag vooruit met regels en wetgeving en legt de regels van de EU op gebied van milieu overdreven en in eigen nadeel uit.

Zo heeft Nederland de spitsstroken uitgevonden waar verkeer alleen gebruik van mag maken bij extreme drukte. Dit zou op een of andere magische wijze goed zijn voor het milieu. Het zijn investeringen die nooit hoeven te worden terugverdiend. Helaas staan de lichten boven de spitsstroken nog wel eens op rood als het verkeer volkomen vastloopt. Dat komt dan door een computerstoring. Ook vandaag was dat weer eens het geval. Resultaat: filles van 12 en 18 kilometer.

De minister van verkeer is waarschijnlijk gealarmeerd (de huid vol gescholden en bedreigd) en zij zal hebben besloten te kiezen tussen bescherming aanvragen of toegeven. Ze heeft toegegeven dat de spitsstroken eerder zullen worden opengesteld, maar DAARVOOR MOET DE WET WORDEN VERANDERD. Het zal er potverdorie inderdaad nog eens van komen dat de straatverlichting niet meer aan mag of de bruggen geopend of dat er geen water uit de kraan mag komen als de milieuorganisaties dat wensen en omdat hun eisen in de wetten zijn vastgelegd. Dit is slechts een voorbeeld van de overregulering. Kan het inderdaad nog erger worden?

Citaat:
NU Files door dichte spitsstroken
29 september 2011 09:31 DEN HAAG
- Op meerdere snelwegen (A1 en A12) is het verkeer donderdagochtend vastgelopen doordat de spitsstroken niet opengingen.

Volgens een woordvoerder van de ANWB lag dat aan een storing bij Rijkswaterstaat, waardoor de rode kruizen op de matrixborden boven de weg niet konden worden uitgezet. Rond zeven uur was het euvel verholpen.

Op de A1 tussen Hengelo en Apeldoorn ontstond een file van 18 kilometer en op de A12 vanaf de Duitse grens richting Arnhem stond 12 kilometer file.

Citaat:
NU Schultz gooit spitsstroken vaker open
29 september 2011 10:50 DEN HAAG

Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) gaat 51 spitsstroken vaker openstellen. Dat heeft de bewindsvrouw donderdag bekendgemaakt. Waar die snelwegbanen nu nog open gaan bij 1500 auto's per uur per rijstrook, wordt dat binnenkort al gedaan bij 1350 auto's. In de praktijk zullen de spitsstroken daarmee gemiddeld een half uur tot een uur langer per dag geopend zijn. De verruimde openstelling maakt deel uit van de aanpak van de minister om de bestaande infrastructuur beter te benutten.

Snappen

De verkeersdoorstroming op snelwegen zal hierdoor makkelijker gaan, analyseert de minister. Ook denkt ze dat weggebruikers tegemoet worden gekomen, omdat die nu vaak niet snappen waarom een spitsstrook nog dicht is, terwijl het toch al druk is op de weg.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 13:27   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Spitsstroken gaan ten koste van de veiligheidsstroken, bij pech dus maar de berm in.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 13:40   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Maj-Weggen begon met die flauwekul. 60 miljoen voor een stukje snelweg van een paar kilometer tussen Diemen en afslag Almere.
Je moet mensen niet meer toedichten dan dat ze aan hersens in hun jeweetwel hebben.
Een van de eerste grote fouten die werden gemaakt bij de aanleg van steden als Almere en Lelystad waren hun gebrekkige toevoerwegen. Dat is (doelbewust) tot op heden zo gebleven.

Met overregulering spant Nederland niet alleen de kroon maar is de uitvinder ervan.
Kijk alleenmaar naar het krankzinnige beleid van Staatsbosbeheer waar een enkele dictator meent het wiel uitgevonden te hebben. Zie ellende van de Oostvaardersplassen.

En zo zijn er duizenden voorbeelden van de stompzinnige wijzde waarop ambtenaren en overheid met mensen omgaat.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 14:26   #4
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Maj-Weggen begon met die flauwekul. 60 miljoen voor een stukje snelweg van een paar kilometer tussen Diemen en afslag Almere.
Je moet mensen niet meer toedichten dan dat ze aan hersens in hun jeweetwel hebben.
Een van de eerste grote fouten die werden gemaakt bij de aanleg van steden als Almere en Lelystad waren hun gebrekkige toevoerwegen. Dat is (doelbewust) tot op heden zo gebleven.

Met overregulering spant Nederland niet alleen de kroon maar is de uitvinder ervan.
Kijk alleenmaar naar het krankzinnige beleid van Staatsbosbeheer waar een enkele dictator meent het wiel uitgevonden te hebben. Zie ellende van de Oostvaardersplassen.

En zo zijn er duizenden voorbeelden van de stompzinnige wijzde waarop ambtenaren en overheid met mensen omgaat.
Ja, hier is het veel beter...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 17:32   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Wat deskundige onderregulering oplevert zien we met het wereldwijde financiële "systeem"
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 17:39   #6
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat deskundige onderregulering oplevert zien we met het wereldwijde financiële "systeem"
Dat is voor een groot deel ook de overheden hun schuld.

Er zijn er hier nog altijd die denken dat regulering de heilige weg is die ingeslagen moet worden, tot ze vaststellen dat niets nog werkt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 17:46   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dat is voor een groot deel ook de overheden hun schuld.

Er zijn er hier nog altijd die denken dat regulering de heilige weg is die ingeslagen moet worden, tot ze vaststellen dat niets nog werkt.
Natuurlijk is ook dat de overheid zijn schuld.

Een goede regulering is levensreddend, voor alle levensvormen en hun bedrijvigheden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 19:02   #8
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het verschil in lichamelijke inspanning tussen iets goed doen en iets niet, is er niet. Beide kosten evenveel energie.

Het ligt dus puur aan het toegepaste intelligentiequotum waarover de betrokkenen moeten beschikken.
Een politicus wordt als regel niet opgeleid, maar in het gunstigste geval gekozen.

Zijn ambtenaren moeten het verstand en de jaren hebben, hijzelf hoeft alleen maar de (verkeerde) beslissingen te nemen.
Vandaar dat vanalles misgaat.
Kijk nu naar het spoor ...... bakken met geld halen de spoorweglui op maar er iets nuttigs mee doen daar ontbreekt het aan.
En ze komen er mee weg, nog steeds wordt het onbenul (in de politiek) stevig beloond.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be