Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2018, 16:54   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Multicul en hypocrisie.

Citaat:
Blok was vorige week gastspreker op een besloten bijeenkomst in Den Haag voor Nederlanders die bij internationale organisaties werken. Tijdens zijn toespraak deed hij een reeks controversiële uitspraken over migratie, xenofobie en de multiculturele samenleving, zeker gezien zijn functie als hoogste diplomaat van Nederland.
Zo zei hij dat hij ‘geen enkel multicultureel land ter wereld’ kent ‘waar mensen vreedzaam met elkaar leven’. De voormalige Nederlandse kolonie Suriname zette hij weg als een ‘failed state’, ten onder gegaan aan de ‘etnische opdeling’ en verder zei hij ook dat ‘gekleurde mensen in Oost-Europa geen leven hebben’. Hij stelde ook dat het ‘waarschijnlijk genetisch is bepaald dat mensen niet kunnen omgaan met onbekenden’.
‘Noem mij een voorbeeld van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet’, daagde Blok het publiek uit.

Een van de aanwezigen filmde de uitspraken van Blok, en die opnames werden woensdag gepubliceerd door het Nederlandse onderzoeksprogramma Zembla.
De oppositie reageerde verbolgen op de uitspraken en noemde ze ‘onbegrijpelijk’ en ‘lomp’. Maar ook binnen de eigen VVD van Blok vielen harde woorden. ‘Niemand zal beweren dat Suriname een modelstaat is of dat migranten in Oost-Europese landen altijd vriendelijk worden bejegend, maar de minister had deze punten ook kunnen maken met een minder lompe woordkeus’, tweette partijgenoot Han ten Broeke.
uit DSonline
Ik dacht al dikwijls dezelfde vraag nml "noem mij een land waar moslims zijn of zijn binnengedrongen waar alles ok is en de autochtone bevolking er een "verrijking" aan over houdt" gesteld te hebben bij één of ander onderwerp.
Laat ik dus het bovenstaande als een antwoord beschouwen, komende van de "hoogste diplomaat in Nederland", iemand die dus al één en ander heeft gezien en ervaren in zijn leven...
En zo vlug als het was gezegd en gekend, groot kabaal bij de multiculkomedianten, zoals gewoonte.
Alsof dat iets kan veranderen aan de werkelijkheid.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 18:06   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik dacht al dikwijls dezelfde vraag nml "noem mij een land waar moslims zijn of zijn binnengedrongen waar alles ok is en de autochtone bevolking er een "verrijking" aan over houdt" gesteld te hebben bij één of ander onderwerp.
Laat ik dus het bovenstaande als een antwoord beschouwen, komende van de "hoogste diplomaat in Nederland", iemand die dus al één en ander heeft gezien en ervaren in zijn leven...
En zo vlug als het was gezegd en gekend, groot kabaal bij de multiculkomedianten, zoals gewoonte.
Staat u mij toe er wat 'leesgenot/voer' aan toevoegen:

Europa onder het zwaard van de islam

De rode draad door het verhaal is: als ze in Europa alles naar hun eigen hand hebben kunnen zetten dan pas zal er vrede zijn.

Ah ja want dan schieten er geen anderen meer over die ze iets in de weg zouden kunnen leggen.

Dan rijst de vraag, gaan wij dat allemaal zo ver laten komen?

Ik denk het wel want er zijn er best nog veel die het echt niet goed begrijpen.

Ik hoop dat men mij niet verkeerdelijk begrijpt.

Ik ben niet tegen dat zij de Islam en hun grote boek willen naleven zoals het daar in geschreven staat maar in Europa hoort het niet thuis, toch niet op die manier.

Misschien blazoen beetje oppoetsen?

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 juli 2018 om 18:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 17:38   #3
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Had je met één post niet genoeg?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=244397
Oud 1 augustus 2018, 18:08   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Die man droomt niet hard genoeg. Hij moet zo snel mogelijk monddood gemaakt worden.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 19:33   #5
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Had je met één post niet genoeg?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=244397
Oeps! Dat was me ontgaan...
Mijn welgemeende verontschuldigingen!
En bij deze, voor wie verder wil: het artikel staat al te lezen in "immigratie enz" onder "de doodgewone waarheid..."
En nu maar hopen dat het allemaal weer goed komt!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be