![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De thuistaal op school is een | |||
goed idee |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,03% |
slecht idee |
![]() ![]() ![]() |
32 | 96,97% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Gent moedigt gebruik van thuistaal op school aan, N-VA reageert fel: “Misdadig voor toekomst van onze leerlingen”
Gent - “Misdadig voor de toekomst van onze leerlingen.” N-VA schuwt de grote woorden niet nu stad Gent concrete tips geeft aan haar leerkrachten om de thuistaal van leerlingen – of dat nu Turks, Frans of Arabisch is – in de klas te gebruiken. Volgens de stad is het net dé manier om anderstalige leerlingen sneller vooruit te krijgen. BRON Wat een dom idee. Door minder Nederlands te spreken, gaat men opeens beter Nederlands kunnen ofzo. ![]() Het werkt ook nog eens segregatie in de hand. Mijn standpunt is: in Vlaamse scholen mag uitsluitend Nederlands worden gesproken (behalve tijdens lesuren over andere talen natuurlijk) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onderwijzend personeel kan toch een woordje Turks of dergelijks leren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze in een moderne klas willen onderwijzen is er weinig keus, dan zullen de leraars (geen leraressen)zo'n paar dozijn talen en stamdialecten moeten hebeersen.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() leer ze zwijgen
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totaal van de pot gerukt.
Telkens als je denkt dat de lat niet lager kan ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is nu eens een Groen/Rood standpunt dat volledig haaks staat op de principes die de sossen Denemarken hanteren. Maar ongetwijfeld zijn ze in Gent “in witte gewaden gehulde zuiveren in de linkse leer en vromen in het handhaven van de egalitaire doctrine”.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt tijd dat ze het West-Vlaams toelaten op school, we zijn al te lang onderdrukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gent wil men concrete tips geven aan leerkrachten om de thuistaal van leerlingen of dat nu Turks, Frans of Arabisch is – in de klas te gebruiken.
Het is nu al wel enige tijd algemeen geweten dat er in Gent enorm veel verwarden rondlopen maar dit slaagt toch weer alles. ![]() Laten we het houden op het: Nederlands, Frans, Engels en in extremis het Duits dat is al meer dan voldoende. Even in het verleden van politics.be graven 'leerde' Turks/Arabisch en andere exotische talen zijn niet van toepassing in 'ons' land. Misschien was het ook een manier om het 'probleem' om de Splitsing van België terug in leven te roepen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 september 2019 om 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weer een topic waar onnozelaars hun hart kunnen luchten. Ze hebben weer een ontmoetingsplaats afgesproken om mekaar de kop in te slaan. En dat noemen ze hier een debatforum waar zogezegd over ernstige zaken overlegd zou worden met gebruik van serieuze argumenten. Wat kan het mij schelen dat ze in Gent een of andere kaffertaal gebruiken! Binnenkort mogen ze voor mijn part terug met een boog gaan jagen. Als de regering dat allemaal toelaat is het voor mij in orde. Maar dan moeten alle pummels die er deel van uitmaken niet rekenen op mijn bolletje in het kieshokje. Maar.....doe maar verder hoor op dit forum. Alle zothuizen zijn reeds overbevolkt. Hier is er nog plaats zat. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 26 september 2019 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er al een standaardisatie van het West-Vlaams ? Volgens Flip Kowlier moet hij zijn "West-Vlaams" opschonen als hij zich verstaanbaar wil maken aan andere West-Vlamingen.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoofd ikzelf ben West-Vl. van herkomst. Door mijn job en huwelijk zoveel jaren geleden is onze huistaal het Nederlands. Maar wanneer ik naar W-Vl. op familie bezoek ga hanteer ik evenzeer het dialect. Niks op tegen. Maar wat de school betreft ben ik onverbiddelijk. Daar hoort alleen AN gesproken te worden: door de lesgevers (uiteraard!) maar evenzeer door de leerlingen/studenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slecht idee.
Verkeerd signaal.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb jij er echt last van dat West-Vlamingen mekaar niet verstaan? Wel ik niet. Het is tenslotte hun keuze dan. Ik vind ook dat mijn dorpsdialect nationale erkenning verdient. Kunnen we nog eens lachen achteraf. En nu ga ik even mijn "kamisool" (Oud Duits!)aan trekken en even in mijn tuin vertoeven. En mocht ik een Franstalige of Turk daar tegen komen dan stamp ik hem met zijn kloten in het "hol". Vooruit! Allemaal lachen! ![]() Zeveren mag ook. Dat kan ik niet beletten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef les in een school van de "Fédération Wallonie-Bruxelles". In deze school is het voor de leerlingen verboden een andere taal dan het Frans te gebruiken om met elkaar en het personeel te spreken (alleen tijdens de lessen Nederlands, Engels, Spaans, Duits en Latijn mag een andere taal worden gebruikt, uiteraard). Ook op de speelplaats mogen de leerlingen geen andere taal dan het Frans gebruiken. Als iemand van het personeel (leerkrachten, maar ook anderen) een leerling(e) pakweg Arabisch, Berbers, Lingala, Pools, Roemeens of Turks horen spreken, moeten ze die leerling onmiddellijk berispen, en bij 'recidive' zelfs straffen.
Men gaat er van uit dat dit de enige mogelijke manier is om de integratie van de leerlingen en het samenleven op school te bevorderen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of conflicteert dat met uw Vlaams Nationale doelen? ![]() nu ja, dat zou ik nog snappen, hoe minder Walenkoppen Nederlands kennen hoe slechter voor BE natuurlijk. Laatst gewijzigd door Anna List : 26 september 2019 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Frans is - in elk geval officieel - de enige toegelaten omgangstaal op alle scholen van het "Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles". Uiteraard zal niemand tussenbeide komen als enkele leerlingen aan het studeren zijn en dan met elkaar Nederlands, Engels, Spaans, Duits of Latijn 'oefenen'. Maar dat gebeurt niet zo héél vaak, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terloops, wat heeft West-Vlaams met Gent te maken ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat ze het eens een paar jaar proberen, en daarna de resultaten naast elkaar leggen hé.
Werkt het, des te beter, werkt het niet, pech gehad.