![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal uwe pronostiek neerschrijven, zodat we u erna op kunnen pakken.
Mijn pronostiek : N-VA : 26% OVLD : 16% CD&V : 15% SP.A : 14% Groen : 14% Nu die van jullie nog In Wallonie zal de PS terug stijgen. Interessant voor 2019. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, maar de vorm van die pronostiek, voor die gebeurtenis, trekt op geen kloten.
Het zijn gemeenteraadsverkiezingen hé zeg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan alleen maar hopen op niet te veel liberalen en dat die platte opportunisten van N-VA achteruit boeren richting vergeetput der geschiedenis
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tweeënhalve maand is nog een eeuwigheid in de politiek. Ik gok op 34% N-VA, tjeven en blauwen rond de 16, Groen 14%, sossen rond de 10%. PVDA rond de 5%.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met de lokale partijen?
Je hebt ook kartels. Je kan beter per stad/gemeente een pronostiek geven. Zele: OVLD: 25% CD&V: 26% N-VA/Vlakaf: 25% ZDB: 6% SPa/Groen: 8% VB: 5% Leefbaarder Zele: 5% Dan gaan we naar een coalitie CD&V met N-VA/Vlakaf met Hans Knop als burgemeester. Eventueel als het nodig is met ZDB erbij.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rare kerel vind ik persoonlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NV-A heeft trouwens goed gedaan om enkele meer rechtse figuren af te stoten (zitten bij Leefbaarder Zele) en een kartel aan te gaan met Vlakaf, meer centrum-rechtse lokale partij. Maar ze missen die echt populaire politicus. Zolang het maar niet terug Poppe is, is het voor mij goed.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet natuurlijk ook wel dat hij en Poppe erger dan kat en hond zijn... Maar ook dat de CD&V afdelingen zowat met iedereen mogen besturen, buiten met PVDA en VB... Anders zou het kartel met N-VA in Aalter niet meer bestaan he. ![]() Dus wie weet...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik dit jaar in mijn bed blijf liggen al dan niet in goed gezelschap 'verkerende' want er is op huidig ogenblik géén enkele 'partij' die mij kan verleiden. De meeste 'partijen' zijn op huidig ogenblik dan ook meer een ware lijdensweg. Véél geblaat maar weinig DOE! ![]() De NEE partij terug opstarten, de blowjobposter was er misschien zwaar over maar kom misschien bedoelde Tania het anders. ![]() Het NEE is populair in deze wereld van negativisme en nihilisme. Je kan natuurlijk ook best gewoon wat gaan dwarsliggen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2018 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Globale percentages zijn niet relevant bij lokale verkiezingen.
Mijn voorspellingen: Limburg: Hasselt is dubbeltje op z'n kant. Wim Dries blijft heer en meester in Genk. Antwerpen: De stadslijst van Somers wint met 2 vingers in de neus. De Wever is soeverein in Antwerpen. Oost-Vlaanderen: N-VA flopt in Gent, waar de tsjeven mee gaan besturen ; Dhaese verplettert de tegenstand in Aalst. N-VA consolideert in Sint-Niklaas en CD&V'er Piet Buysse krijgt een derde termijn in Dendermonde, maar ruilt coalitiepartner SP.a. in voor N-VA. Vlaams-Brabant: Leuven Links. Bonte is in Vilvoorde nog één van de weinige sossen die op het schild wordt gehesen. West-Vlaanderen: Oostende valt ten prooi aan Tommelein, die in zee gaat met N-VA. Brugge blijft Rooms-Rood. Quickie heeft z'n schaapjes op het droge in Kortrijk.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 1 augustus 2018 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van Dendermonde geloof ik nu ook zie. Je bent precies goed op de hoogte.
![]() ![]() ![]() Hebt ge het voorakkoord mee geschreven? Wat Gent betreft, ook daar volg ik je. SP.A/Groen zal wel wat verliezen, maar peanuts en hun nieuwe partner heet CD&V. Antwerpen: de enige vraag blijft met wie Dewever nu gaat besturen: enkel met VLD of ook met Groen erbij? Leuven: Zelfde coalitie eventueel aangevuld met Groen.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 augustus 2018 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderschat dit dus maar best niet. ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gent: ik weet niet of SPa/Groen echt gaan verliezen. De anti-N-VA sfeer is daar zo groot dat veel mensen gewoon op SPa/Groen gaan stemmen om zeker niet de N-VA aan de macht te helpen. Met een stem op CD&V of VLD riskeer je dat. Antwerpen: ik veronderstel dat iedereen daar vooral Peeters op zijn bek wil zien gaan maar onderschat hem toch niet. VLD? Zeker dat die nog verkozenen gaan hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet ook het volgende weten: SP.A Groen zonder Van Malderen (die nogal graag zijn vrouwen aftoekt) is niks waard, en de manier van oppositievoeren van Open VLD is vaak véél te persoonlijk. Wat Gent betreft: ik blijf zeggen dat het kartel wel wat zal verliezen (maar nauwelijks én... niet alles van het circulatieplan is slecht, ben bvb nog nooit zo snel bij mijn favoriet restaurant geraakt). Ze zullen wel de VLD laten vallen. Antwerpen: dat van Peeters klopt... ![]()
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 2 augustus 2018 om 10:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dendermonde ken ik in feite niet zo goed, ik ben dan ook afkomstig van Aalst... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |