![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ....enfin...in augustus 1978 alweer stelden Mercedes en Bosch hun produktierijp ABS-systeem voor dat vanaf december van datzelfde jaar beschikbaar kwam in Mercs van de 116-serie....
https://media.daimler.com/marsMediaS...ml?oid=9913502 Daarmee kwam het Anti-Rem-Blokkeerssysteem,waar ongetwijfeld menig medeforummer al "deugd" van gehad heeft (ikzelf beslist al enkele keren) beschikbaar op wagens die gewoonsin serie gebouwd werden.Toen nog als optie maar tegen de eeuwwisseling werd dat standaard(en verplicht...) https://www.popularmechanics.com/car...crash-turn-40/ Het systeem had een decennialange voorgeschiedenis,speciaal in de racerij,maar het is de verdienste van M&B dat ze uiteindelijk de beschikbare technologien (onderandere microprocessortechniek.....mega-ultra-super-modern in 1978) en ervaringen combineerden in dingen die je op een produktielijn kon monteren ... Dat is zo een van die toevoegsels aan auto's waarvan we allemaal(hoop ik toch) kunnen zeggen: GOED ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 27 augustus 2018 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder en met ABS rijden was toen voor mij een aanpassing vooral op gladde wegen (sneeuw). Met de klassieke rem moest men telkens de rem loslaten als het wiel blokkeerde (licht pompend en aftastend remmen). De ABS nam dit over en deed het direct veel beter. Maar ik had wel nog die oude gewoonte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de eerste auto met ABS die ik kocht was dat nog een optie van 100,000 frankskes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik heb altijd autos gehad met ABS standaard.
Nog een piepkuiken zeker ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |