![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Italië bevestigt betalingen aan EU te willen terugschroeven
Italië is wel degelijk van plan zijn bijdrage aan de Europese begroting terug te schroeven. Dat gaat volgens mij kwaad bloed zetten. De hamvraag is dan: kunnen ze dat wel die bedragen terugschroeven of zijn ze op de één of andere manier 'contractueel' verbonden aan de EU.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 augustus 2018 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk dat dat niet gaat. Het illustreert wel mooi hoe rechtspopulisten in Europa uiteindelijk elkaar de nek afbijten.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Mogen ze proberen.
De italiaanse economie is niet gebaat bij dit soort onzin. Maargoed, als Italie kopje onder gaat, volgt de EU, en eindigt de EU. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie het vooral als een kreet,een wanhoopskreet bijna,aan de EU-bestuurderen die in hun geklimatiseerde conferentiezalen de voeling met de gewone mensen al lang kwijt zijn,maar ondertussen ook met de ene na de andere (het VK,Hongarije,Polen,Italie...wie volgt..) deelstaat-regering....
Ja,de financiele- en begrotingsdiscipline opgelegd in de ganse Eu was nodig na de vorige financiele crisis,al was het maar omdat het regeringen (ook Belgische-)DWONG om nu eindelijk eens JUISTE cijfers aan de openbaarheid prijs te geven.(en niet langer te werken met een "verborgen begroting"(Belgie was daar ooit ook zeer goed in door feitelijke overheidsuitgaven weg te smokkelen in de rekeningen van intercommunales) en een "reclame"-begroting... Bon,we zijn nu een decennium later en het mag blijken dat het ganse systeem uiteindlijk dient als financieel opbrengstmechanisme voor Duitsland.... Los van andere "probleempjes"(de migratiedruk bvb) zet dit kwaad bloed in bepaalde kwartieren...inderdaad....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 25 augustus 2018 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() heel die vluchtelingencrisis is een Europese crisis
Francken zit enkel te dwepen met Dublin en zou vd Griekse eilanden of sicilie liefst open gevangenissen maken zolang ze daardoor maar niet hier raken de Grieken? die moetne hun plan maar trekken want 30j geleden hebben ze dt dublinakkoord getekend, dat is EU solidariteit een akkoord uit de tijd toen er nauwelijks 5 asielzoekers naaR euopa kwamen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een zever alweer. Alsof er voor de eu geen economisch weefsel was. Geen munt? Voer de Bfr weer in. Als het in de ene richting kon, kan het ook in de tegengestelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ik het er altijd met eens ben met de teksten die het Internet sieren dat is een twijfelachtige zaak maar in de meeste gevallen zijn ze wel het er over nadenken 'waard' ![]() Gestuurde immigratie is enige uitweg
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Univ, moet dat niet "teruggestuurde immigratie is de enige uitweg" zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat velen over het hoofd zien: als er geen EU zou zijn zouden er net zo goed migranten uit Afrika en Azië komen. Het feit dat de grote hoop naar het VK wil bewijst trouwen dat de EU niet de aantrekkingspool is. Dat is gewoon het Europees continent, dat stukken welvarender is dan Afrika en de armere delen van Azië.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder Europa had ieder land zijn zin kunnen doen met de instroom. Nu heeft Merkel en co onder het mom van de EU, de Europese landen zo goed als verplicht om in haar desastreuze migratiespiraal mee te gaan en staat Europa op zijn achterste poten als er een land wat tegenwerkt. Weg ermee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/buitenland/m...ssie-b1dad78c/
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij Italië een push back van die boot aan het voorbereiden is, begrijp ik hen niet goed.
Waarom varen ze niet meteen naar Libië met die vluchtelingen? En lappen ze de kritiek dat dit tegen de mensenrechten is, gewoon aan hun Italiaanse laars? Misschien om Europa mee in het bad te trekken. Hoe dan ook: het plan van Theo komt stilaan tot uitvoering.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |