Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2018, 09:40   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard pensioenen voor gemeente-ambtenaren...

DAT is eigenlijk het onderwerp voor de nabije toekomst,zoals we van onze verzamelde pers kunnen verwachten is het een beetje op het "achterste pitje" blijven staan.Nochtans broebelt daar een gevaarlijke cocktail...

Kort,tot een paar decennia geleden hebben de gemeenten veel te veel ambtenaren aangeworven en vastbenoemd.Die zijn steeds massaler in pensioen en blijven maar leven.Het zijn de gemeenten die zelf instaan,uit de gemeentebegroting,om de eigen ambtenaren hun pensioen uit te betalen...(de "kassen",we raden het al,zijn eigenlijk vrijwel leeg)

Resultaat is dat de gemeentes ondertussen zeer zuinig moeten zijn met "vaste benoemingen" (GOED!) maar aan de andere kant ,gezien er nog veel van die "edellieden" op pensioen moeten gaan de komende jaren,op een financiele tijdbom afstevenen...

We moeten de mogelijkheid onder ogen zien dat de gemeentes uiteindelijk 1 persoon in effectieve dienst hebben en er nog een stuk of twee moeten blijven betalen omdat die twee maar blijven leven....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2018 om 09:43.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 09:45   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Op dit moment benoemen ze nog louter de leidinggevenden in de kleinere gemeentes.

Het uitvoerend personeel, indien recent aangeworven, is en zal contractueel blijven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 09:50   #3
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
DAT is eigenlijk het onderwerp voor de nabije toekomst,zoals we van onze verzamelde pers kunnen verwachten is het een beetje op het "achterste pitje" blijven staan.Nochtans broebelt daar een gevaarlijke cocktail...

Kort,tot een paar decennia geleden hebben de gemeenten veel te veel ambtenaren aangeworven en vastbenoemd.Die zijn steeds massaler in pensioen en blijven maar leven.Het zijn de gemeenten die zelf instaan,uit de gemeentebegroting,om de eigen ambtenaren hun pensioen uit te betalen...(de "kassen",we raden het al,zijn eigenlijk vrijwel leeg)

Resultaat is dat de gemeentes ondertussen zeer zuinig moeten zijn met "vaste benoemingen" (GOED!) maar aan de andere kant ,gezien er nog veel van die "edellieden" op pensioen moeten gaan de komende jaren,op een financiele tijdbom afstevenen...

We moeten de mogelijkheid onder ogen zien dat de gemeentes uiteindelijk 1 persoon in effectieve dienst hebben en er nog een stuk of twee moeten blijven betalen omdat die twee maar blijven leven....
Waarom is een vaste benoeming goed?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 09:56   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Waarom is een vaste benoeming goed?
U hebt mij verkeerd begrepen,ik vind het goed dat ze maar zeer zuinig meer zijn met vaste benoemingen....

En eigenlijk zou ook ondergetekende dat ganse statuut liever zien verdwijnen.Contract van onbepaalde duur ,zoals in de privé,is goed genoeg....
Oud 13 oktober 2018, 18:59   #5
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt mij verkeerd begrepen,ik vind het goed dat ze maar zeer zuinig meer zijn met vaste benoemingen....

En eigenlijk zou ook ondergetekende dat ganse statuut liever zien verdwijnen.Contract van onbepaalde duur ,zoals in de privé,is goed genoeg....
in "We voelen dat we de zaken onmogelijk zullen kunnen redden", zegt VVSG-directeur Mieck Vos. Ze vraagt de federale overheid mee te betalen aan de pensioenen van de vastbenoemde gemeenteambtenaren, die door de gemeenten worden betaald.
Nu kosten die pensioenen zowat 450 miljoen euro per jaar. Dat zal met 32,5 procent stijgen, naar bijna 600 miljoen euro.

Tegelijk zijn er minder inkomsten. De taxshift zorgt voor minder personenbelasting en bijgevolg minder opcentiemen.

De taxshift….. de schuldenberg was er al vooooor de taxshift ……En dat ARCO bedrog met diefsstal van zéééééér veel spaargeld van de gemeenten en steden.... word NIET aangehaald wegens de vele CD&V burgemeesters…….

En de ambtenaren maar staken om steeds meer….. Ter verduidelijking: de onbetaalbare gunsten de “verworvenheden" van de vastbenoemde gemeenteambtenaren om hen als kiesvee om te kopen moet met opgedrongen solidariteit betaald worden net zoal men het voorstelt dit te doen met de Arco diefstal terugbetaling!

Al wie niet werkt bij stad, provincie, staat of er verband mee houd zoals intercommunale, belangengroepen, NMBS enz. enz. word door deze overgecompenseerd kiesvee met gunsten die ze omschrijven als "verworvenheden" noemen worden als slaven gebruikt om ambtenaren "hun verworvenheden" win for live te bekostigen.

Al wie wil dat alles blijft zoals het nu is zal er tuuuurlijk tegen zijn, zal privacy in roepen enz...om hun eigen vel te redden en hun privilege verworvenheden te kunnen behouden

Word echt hoogtijd dat we moderniseren en mee gaan met de Blockchain technologie. Zoals in Seoul opgestart word en alleen maar door er mee te werken zal groeien en aan efficiëntie en vereenvoudigen administratie zal groeien. 1 X identiteit nummer in brengen en de persoon is van geboorte tot de dood te rekenen als men gemeente/stad gegevens, mutualiteit, Persoonlijke medische gegevens, rechtbank dossiers en vele gebeurtenissen enz, enz, Dus als wat in het leven noodzakelijk is om bij te houden er aan koppelt.

Bv: men heeft een ongeval en is bewusteloos. Politie geeft identiteit in en al het nakomende word automatisch opgeslagen, de zieken huizen weten ogenblikkelijk de gezondheid geschiedenis, de verzekeraars moeten niets in twijfel trekken en jaren processen…..

1x door bevoegde te noteren en door niets of niemand te vervalsen of te misbruiken. Geen foutjes door steeds weer herschrijven of noteren door bedienden, tijdelijke interim enz..... die wel kunnen typen maar géén idee of soms intresse hebben van of voor het onderwerp of het werk op zich waardoor fouten ontstaan die van levensbelang kunnen zijn of in armoede storten wegens dossier fouten.

In feite wat de banken nu ook al doen, steeds meer elektronisch alles verwerken. Er zijn ook al banken bezig hun systeem om te schakelen op de Blockchain technologie om de hoge veiligheid, de flexibiliteit om zaken te koppelen en de snelheid waar mee iedere verwerking kan worden gebetoneerd als overzichtelijk geheel.

Gedaan dus met de vriendjes politiek en het ronselen en spijzen van kiesvee als men het efficiënte toekomstgerichte Blockchain technologie zou toepassen. Zou……(?)
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 oktober 2018 om 19:13.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 19:05   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goed idee Laten we dan ook de bedrijfswagens afschaffen Wie een auto wil moet die maar zelf betalen. Ik zie niet in waarom gans de gemeenschap die luxe karen moet blijven bekostigen voor een hoop mensen die in feite geen auto nodig hebben. Wie rijdt voor zijn werk krijgt beter een km vergoeding.
We zijn misschien het land met de meeste statutairen maar ook zeer zeker het land met de meeste bedrijfswagens

https://www.bruzz.be/economie/bedrij...uro-2017-10-18

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2018 om 19:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 19:16   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Goed idee Laten we dan ook de bedrijfswagens afschaffen Wie een auto wil moet die maar zelf betalen. Ik zie niet in waarom gans de gemeenschap die luxe karen moet blijven bekostigen voor een hoop mensen die in feite geen auto nodig hebben. Wie rijdt voor zijn werk krijgt beter een km vergoeding.
We zijn misschien het land met de meeste statutairen maar ook zeer zeker het land met de meeste bedrijfswagens

inderdaad...

Alleen komen die "bedrijfswagens" niet op de begrotingen van de gemeentelijke pensioenkassen.
Ter informatie,volgend jaar zijn er NATIONALE verkiezingen,daar kan iets beslist worden over "salariswagens"....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2018 om 19:18.
Oud 13 oktober 2018, 19:23   #8
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Daar de vastbenoemde ambtenaren met van alles en nog wat omgekocht worden om steun te leveren aan partijen als kiesvee.

Is het gevolg dat men anderen ook moet begunstigen zodat ze bereid zijn de “verworven heden “ van de vastbenoemde ambtenaren te blijven betalen met opgedrongen solidariteit.

Dan ontstaat zoiets als de bedrijfswagens sjoemel…..Alles draait om geld.

Dit sjoemel land spant de kroon in sjoemel, waardoor we uiteindelijk alles het duurst betalen van gans de EU en zij die niet tot de vastbenoemde ambtenaren behoren er het uiteindelijk het minst voor terug krijgen. Koest gehouden worden met toestanden als bedrijfswagens
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 oktober 2018 om 19:27.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be