Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2018, 19:20   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Hangbuikzwijntje gedumpt in kledingcontainer: “Wie doet zoiets?”

https://www.gva.be/cnt/dmf20181010_0...ie-doet-zoiets

Citaat:
Hangbuikzwijntje gedumpt in kledingcontainer: “Wie doet zoiets?”

MOL - Een medewerker van vzw Wereld Missie Hulp vond dinsdag een hangbuikzwijntje in een kledingcontainer bij de kerk van Mol-Ezaart. Het diertje heeft intussen opvang gekregen bij een buurtbewoner.

Vzw Wereld Missie Hulp (WMH) heeft op diverse plaatsen kledingcontainers staan, onder meer bij de kerk van Mol-Ezaart. Dinsdag deed een medewerker van de vereniging er een opmerkelijke vondst. Omdat buurtbewoners al eerder geluiden hadden gehoord in de container en dachten dat het om een rat ging, had de medewerker de gemeente gecontacteerd. Die stuurde rattenvanger Guy Van Craenendonck ter plekke, maar ondertussen had de WMH-medewerker al ontdekt dat het om een levend hangbuikzwijntje ging.

Goede gezondheid

“De medewerker kon het dier zelf bevrijden door de container met zijn sleutel te openen”, zegt Van Craenendonck. “Omdat hij niet wist wat hij met het zwijntje moest doen, heb ik het diertje meegenomen. In ieder geval heeft het diertje niet zo lang in de container gelegen. Hij was nog in goede gezondheid. Maar als hij er nog een paar dagen in had gelegen, was het wellicht veel slechter afgelopen. Het is zeker een van de opvallendste opdrachten die ik ooit heb gehad.”

Buurtbewoner Jan Caeyers vangt het biggetje nu op. “Ik heb zelf een aantal dieren thuis en dus ook plaats om het zwijntje tijdelijk op te vangen. Het dier stelt het in ieder geval goed. Wellicht is hij al vergeten wat er is gebeurd”, vertelt hij.

Jong biggetje

Voorlopig is het onduidelijk wie het hangbuikzwijntje in de container heeft gedumpt. “Ik kan me niet voorstellen wie zoiets doet”, zegt Jan Caeyers. “Het ziet er best een lief beestje uit. Het is nog een jong biggetje, want zo’n hangbuikzwijn kan best groot worden.”

De politie Balen-Dessel-Mol is op zoek naar de dader(s) en doet daarom een oproep, onder meer via Facebook. Wie meer weet of onlangs iets verdachts heeft opgemerkt in de buurt van de container in Ezaart, kan contact opnemen met de wijkinspecteur via [email protected].

Ocharme.

Wat een dierenbeulen er in dit landje rondlopen; onvoorstelbaar.
Het arme diertje is gelukkig gered...

Discuss please, thanks.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 20:09   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, dat is alleen voor kledij of schoenen.
Oud 11 oktober 2018, 20:16   #3
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Ai ai, de manische fase breekt weer aan...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be