![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Gisteren, kwam tijdens het journaal van 19u op tv1, het einde van de Ramadan tersprake.
Er werd een fragment getoond waarbij moslims aan het bidden waren in een moskee. Waar bij het verlaten van de moskee, ze elkaar begroeten, ... Wat mij opviel: het aantal vrouwen dat in beeld kwam was nihil! Zijn zij niet welkom in de moskee? edit: serieuze dt fouten verbeterd ![]() Laatst gewijzigd door FM : 15 november 2004 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrouwen en mannen feesten er apart.
Een gezellige bedoening lijkt me dat, al dat geklets onder de vrouwkes ![]()
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrouwen gaan naar de moskee. Weliswaar in een andere ruimte. Maar ze zijn er hoor.
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Der is daar ne reden voor, of dat da ne goeien is....
Een collega van me is naar een verlovingsfeest geweest in Marokko. Ze was daar aan het rondtrekken samen met haar vriend, leerde iemand kennen die voor een habbekrats hen met de jeep de woestijn wilde helpen verkennen, en daar kwamen ze in een dorp terecht met een honderdtal inwoners. Daar was net een verlovingsfeest aan de gang. Ze werden hartelijk uitgenodigd om mee te vieren, maar ook daar: de mannekes bij de mannekes en de vrouwkes bij de vrouwkes, in een andere ruimte. Dat gaat daar nu eenmaal zo bij grote feesten. Kwestie van traditie zeker? Hoewel ik eens naar een suikerfeest geweest ben waar mannen en vrouwen gewoon samenzaten hoor. En aanvankelijk al die vrouwen een hoofddoek op (idem ik, was ook eens iets anders voor mij) maar na een tijdje werden die ook afgegooid en werd het een héél gezellig feestje....
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
_______________________ .................................... ....................._moslimah's imam moslims | ________________________ (die bolletjes is lucht) Moslimah's worden beschouwt als minderwaardig aan moslims, dit door hun menstruaties, en omdat vrouwen als minder intelligent worden beschouwt. Ze hebben geen boodschap aan de Imam, maar moeten zich gewoon keren tot Allah
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ach wat...
Vroeger zaten mannen en vrouwen toch ook gescheiden in de kerk? Is dat dan al zo lang geleden misschien ??? En zoals Nynorsk al aangaf; de ene geloofsgemeenschap is de andere niet... ook in de islam.
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gewoon traditie dus... maw, in de inburgeringstheorie totaal niet van tel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vlamingen staan boven hun geloof, de meeste islams 'liggen onder de sloef' van hun geloof... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Andre(777) Laatst gewijzigd door 777 : 15 november 2004 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zo ik niet graag met m'n kont naar een honderdtal andere mannen gericht zitten. Ik zou met plezier met de andere dame's in de andere ruimte zitten... ![]() En wat dat onrein betreft... De Bijbel vertelt eigenlijk net hetzelfde als de Koran op dit punt: [font=Verdana][size=2] Leviticus 15: 19 Wanneer een vrouw haar bloedvloeiing heeft, zal zij zeven dagen in haar maandstonden blijven, en alwie haar aanraakt zal onrein zijn tot den avond. 20 Alles waarop zij ligt terwijl zij de stonden heeft zal onrein zijn, en alles waarop zij zit zal onrein zijn. 21 Alwie aan haar bed raakt zal zijn klederen wassen een bad nemen en onrein zijn tot den avond; 22 en alwie aan een voorwerp waarop zij zit, welk ook, raakt zal zijn klederen wassen, een bad nemen en onrein zijn tot den avond. 23 Indien iets zich bevindt op het bed of op het voorwerp waarop zij zit, dan zal hij die het aanraakt tot den avond onrein zijn. 24 Slaapt een man bij haar en komt haar bloed aan hem, dan is hij zeven dagen onrein, en het bed waarop hij ligt, van welke stof ook, is onrein. 25 Wanneer een vrouw verscheiden dagen buiten den tijd harer stonden een bloedvloeiing heeft, of haar vloeiing langer dan gewoonlijk duurt, dan is zij zolang de onreine vloeiing aanhoudt even onrein als tijdens haar stonden. 26 Het bed waarop zij in de dagen harer vloeiing ligt, waaruit het ook bestaat, zal haar zijn als het bed harer stonden; alles waarop zij zit zal even onrein zijn als iets dat door haar stonden verontreinigd is. 27 Alwie het aanraakt wordt onrein, zal zijn klederen wassen, een bad nemen en onrein zijn tot den avond. [/size][/font] Het klinkt allemaal wat oubollig ('t is ook zo'n oud boek hé), maar nog steeds merk ik dat mannen die menstruatie maar 'vies' en 'onrein' vinden. Uit gesprekken (en *kuch* ervaring 8)) merk ik dat de meeste mannen er niet happig op zijn om seks te hebben tijdens het 'hoogtepunt' van de menstruatie....
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Nynorsk
Misschien omdat de Koran zich o.a. hiervoor op het Oude Testament heeft gebaseerd? Christenen zijn een andere richting uitgewandeld... Hoewel ik niet echt hoog oploop met de seksuele moraal die in de RKK wordt gepredikt. (andere denominaties zijn daarin iets realistischer geworden in recente tijden)
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel moslims zijn ook een andere weg aan het uitgaan. Helaas klinken hun stemmen zo stil... en worden ze compleet overstemd door mensen die de omgekeerde weg aan het uitgaan zijn, namelijk die van de strikte interpretatie en de dood...
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De christenen die ik ken zijn nu niet meteen die enggeestige types die je beschrijft, maar als je even rondom jou kijkt zie je toch vast ook wel dat het christendom in Vlaanderen op een bijzonder laag pitje staat. Geloof, ook het christelijke, lijkt heel moeilijk samen te gaan met onze goddeloze maatschappij. Geloven doe je niet 'half', ofwel geloof je, ofwel niet. Je kunt niet thuis en in de kerk wél gelovig zijn maar op je werk en op café niét. Geloven is moeilijk in deze tijd. En je hoeft geen farizeeer te zijn om te geloven, dat heb ik nergens gezegd. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |