Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2024, 04:43   #1
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard Wat doet Izegem met het cordon ...

Ik lees links en rechts dat in Izegem, het cordon gebroken zou kunnen worden.
Stip+ [32.7%], heeft de gesprekken met Vlaams Belang [17.4%] opnieuw aangevat.

Hoewel ik hier wel enthousiast zou over zijn, lijkt het me veeleer een wat armzalige poging, om net als in Middelkere wat meer los te krijgen.
Even kietelen bij Bart De Wever en zijn N-VA [25.3%] en kijken hoe er wordt gereageerd ... en aldus, wat is in it for them.

Enfin, dat is mijn vijf cent.
Er wordt geen coalitie gevormd met Vlaams Belang en Izegem hoeft zich verder geen zorgen te maken, wat betreft eventuele vergunningen voor toekomstige projecten.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 05:17   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Niks verkeerd mee vind ik.
"No you have, yes you might."
't Is het resultaat dat telt, hier voor hun gemeente.

...OK, en eigen beugel. Die gasten hebben uiteraard een carrière-planning en zijn geen persoonlijk OCMW voor de gemeenschap, toch?
Mannekes toch
Oud 26 oktober 2024, 05:54   #3
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Niks verkeerd mee vind ik.
"No you have, yes you might."
't Is het resultaat dat telt, hier voor hun gemeente.

...OK, en eigen beugel. Die gasten hebben uiteraard een carrière-planning en zijn geen persoonlijk OCMW voor de gemeenschap, toch?
Mannekes toch
Ik zou hier nu toch zo licht niet over gaan eigenlijk ...

De recente politieke ontwikkelingen in Middelkerke, waar grootse infrastructuurprojecten zoals een nieuwe ringweg, een nieuw gemeentehuis en een vernieuwde zeedijk zijn beloofd [en waar de Vlaming financieel voor mag opdraaien], brengen ernstige zorgen met zich mee over de gevolgen voor de Vlaming.

Dit soort tactieken, dat is in mijn ogen een vorm van legale afpersing ...

Middelkerke dient hier als een precedent bekeken te worden, dat andere gemeenten, zoals Izegem [?], kan inspireren om vergelijkbare tacktieken te hanteren om zo projecten goedgekeurd te krijgen ... vanzelfsprekend, zonder voldoende rekening te houden met de financiële gevolgen voor de burger.

De politicus duwt de pluimen in de reet en de burger mag er voor opdraaien. In de huidige economische context, waarin veel gezinnen al moeite hebben om rond te komen, wordt deze situatie nog zorgwekkender. Huishoudens staan voor enorme uitdagingen: ze moeten keuzes maken tussen huur, energiekosten en boodschappen. De extra financiële druk van grote infrastructuurprojecten kan hen in een nog moeilijkere positie brengen.

Het is frustrerend dat, terwijl gezinnen worstelen om basisbehoeften te dekken, lokale overheden beslissingen nemen die hen verder in de financiële problemen kunnen brengen. Dit kan leiden tot een grotere sociale ongelijkheid, waar de rijkere stemmen in de politiek blijven luisteren naar de plannen, terwijl de gewone Vlaming geconfronteerd wordt met de realiteit van stijgende belastingen en onbetaalbare levensonderhoudskosten.

Er is daar in mijn ogen heel wat verkeerd mee.

— Jeremy Clarkson
Oud 26 oktober 2024, 06:01   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard allemaal kleine baronnetjes

De lokale verkiezingen in Izegem ,voormalig N-VA bastion,zijn duidelijk in een zware catastrofe voor die partij geeindigd...Dik 10% achteruitgang en naar de tweede plaats verwezen door die recente formatie (een combinatie van liberalen en stadpartij) sTip...

https://www.izegem.be/sites/izegem/f...0/0711_001.pdf
Maar eigenlijk zit het probleem veel dieper...
Er is in Izegem geen echte superzwaargewicht politicus meer die ,alleen al op basis van zijn/haar voorkeurstemmen,ook GEZAG heeft..Want ja,in afnemende volgorde van stemmen is er "initiatiefrecht" maar wat betekent dat als je in de praktijk amper meer dan uw woonomgeving ,wijk,dansclub,vinkeniersbond,deeltje van een deelgemeente vertegenwoordigt?Zelfs voor LOKALE politiek zou je toch een beetje meer mogen wegen hé...dit is 2024...

https://izegem.prod.digidal.dev/site...0/4922_001.pdf

Blij dat het in mijn gemeente,buurgemeente van Izegem,glashelder was....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2024 om 06:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 06:20   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik zou hier nu toch zo licht niet over gaan eigenlijk ...

De recente politieke ontwikkelingen in Middelkerke, waar grootse infrastructuurprojecten zoals een nieuwe ringweg, een nieuw gemeentehuis en een vernieuwde zeedijk zijn beloofd [en waar de Vlaming financieel voor mag opdraaien], brengen ernstige zorgen met zich mee over de gevolgen voor de Vlaming.

Middelkerke dient hier als een precedent bekeken te worden, dat andere gemeenten, zoals Izegem [?], kan inspireren om vergelijkbare tacktieken te hanteren om zo projecten goedgekeurd te krijgen ... vanzelfsprekend, zonder voldoende rekening te houden met de financiële gevolgen voor de burger.

De politicus duwt de pluimen in de reet en de burger mag er voor opdraaien. In de huidige economische context, waarin veel gezinnen al moeite hebben om rond te komen, wordt deze situatie nog zorgwekkender. Huishoudens staan voor enorme uitdagingen: ze moeten keuzes maken tussen huur, energiekosten en boodschappen. De extra financiële druk van grote infrastructuurprojecten kan hen in een nog moeilijkere positie brengen.

Het is frustrerend dat, terwijl gezinnen worstelen om basisbehoeften te dekken, lokale overheden beslissingen nemen die hen verder in de financiële problemen kunnen brengen. Dit kan leiden tot een grotere sociale ongelijkheid, waar de rijkere stemmen in de politiek blijven luisteren naar de plannen, terwijl de gewone Vlaming geconfronteerd wordt met de realiteit van stijgende belastingen en onbetaalbare levensonderhoudskosten.

Er is daar in mijn ogen heel wat verkeerd mee.
My bad. Ik houd het inderdaad veel lichter, een farce eigenlijk. (zie "The importance of being Earnest.")

Maar met respect voor de ernst van je toelichting.
En taal blijft om onderling te communiceren.
Oud 26 oktober 2024, 07:24   #6
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is vooral één van de vele leuke gevolgen van het cordon.

Politici beginnen door te krijgen dat ze het cordon kunnen gebruiken om hun goesting te krijgen. Lijkt me een goede zaak.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 08:09   #7
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees links en rechts dat in Izegem, het cordon gebroken zou kunnen worden.
Stip+ [32.7%], heeft de gesprekken met Vlaams Belang [17.4%] opnieuw aangevat.

Hoewel ik hier wel enthousiast zou over zijn, lijkt het me veeleer een wat armzalige poging, om net als in Middelkere wat meer los te krijgen.
Even kietelen bij Bart De Wever en zijn N-VA [25.3%] en kijken hoe er wordt gereageerd ... en aldus, wat is in it for them.

Enfin, dat is mijn vijf cent.
Er wordt geen coalitie gevormd met Vlaams Belang en Izegem hoeft zich verder geen zorgen te maken, wat betreft eventuele vergunningen voor toekomstige projecten.
Is izegem niet de stad van één van de oprichters van N-VA?

Geert bourgios?

Als daar het cordon zou sneuvelen.....
Oud 26 oktober 2024, 08:20   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het is zover. Ook daar sneuvelt het en net zoals in Ranst is het Open VLD die het doet. Ocharme Panda.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 26 oktober 2024 om 08:21.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:01   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Quid Geert Bourgois ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:05   #10
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is zover. Ook daar sneuvelt het en net zoals in Ranst is het Open VLD die het doet. Ocharme Panda.
De lokale vld heeft door dat de partij een zinkend schip is, vandaar de veelvuldige lokale lijsten en het gebrek aan loyaliteit. Leden van de vld hebben gewoon niets meer te verliezen, de partij bestaat nog amper vlaams en federaal. Waar de vld onder eigen naam is opgekomen haalde ze vaak 0 verkozen zoals in Antwerpen.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:09   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Quid Geert Bourgois ?
Geert Bourgois is geen politicus meer. Dus wat is eigenlijk juist uw vraag omtrent die man?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:10   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Geert Bourgois is geen politicus meer. Dus wat is eigenlijk juist uw vraag omtrent die man?
Bedankt voor de update. Ik heb het bericht van het politiek overlijden van Geert Bourgeois gemist. Heeft hij geen nageslacht of poulains nagelaten ? Was hij geen voorzitter van de Izegemse N-VA afdeling ? Is hij geen ere-weetikveel bij N-VA Izegem ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 oktober 2024 om 09:11.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:11   #13
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dat vld de partijkaarten gaat intrekken als partij die nog amper bestaat boezemt nu niet bepaald schrik in.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:22   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedankt voor de update. Ik heb het bericht van het politiek overlijden van Geert Bourgeois gemist. Heeft hij geen nageslacht of poulains nagelaten ? Was hij geen voorzitter van de Izegemse N-VA afdeling ? Is hij geen ere-weetikveel bij N-VA Izegem ?
Als dat het enige is dat jij ivm de nva gemist hebt, dan buig ik diep en nederig voor jou.
Maar 'k peins da'k mijne rug recht mag houden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:28   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

https://www.hln.be/izegem/na-ranst-b...lang~acbe5849/

Zoals ik al eer zei: met de groei van het vb, gaan de anderen monstercoalities moeten aangaan, maar dat wekt vaak teveel wrevel onderling.

En nog: logisch dat het vooral (ex)VLD-ers zijn, zoals eer al in de draad gezegd. Wie interesseert zich aan een kaart van een partij die doodsreutels aan het produceren is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:39   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er lijkt in Izegem vooral een zekere afkeer zich te hebben ontwikkeld van de N-VA bij een deel van de politiek.sTip is niet toevallig ontstaan en gegroeid.
We hebben dat nog gezien.(wat heerste er al ettelijke decennia voordat
BDW burgemeester werd van zekere handelsnederzetting aan de Schelde?)

N-VA bestaat nu lang genoeg om ook eens ...gemeden...te worden...

O ja...en lokale lijsten zijn een gegeven.....ik vind het goed dat ze bestaan.....Soms moeten lokale politici,zelfs van verschillende strekking,geen directe link hebben met partijen hogerop als het om HUN EIGEN gemeente gaat.....Geen enkel sjabloon past overal op.....

Maar goed,het zal maar zijn wat het zal zijn als er echt een handtekening onder een coalitie staat in Izegem...

Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2024 om 09:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:40   #17
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Dat vld de partijkaarten gaat intrekken als partij die nog amper bestaat boezemt nu niet bepaald schrik in.
Vermits de pers vorige week beweerde dat het cordon 'sterker' werd omdat VLD en CD&V partijkaarten introk, kunnen we dus volgens deze logica zeggen dat het cordon nu nog veel sterker is.

Het Vlaams Belang bestuurt dus al in 3 van de 5 provincies.
West-Vlaanderen: Izegem
Oost-Vlaanderen: Ninove
Antwerpen: Ranst

De GPS van Panda zal moeten opletten om iedere keer om te rijden als hij 'nazi-gebied' nadert.
Oud 26 oktober 2024, 09:42   #18
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
De lokale vld heeft door dat de partij een zinkend schip is, vandaar de veelvuldige lokale lijsten en het gebrek aan loyaliteit. Leden van de vld hebben gewoon niets meer te verliezen, de partij bestaat nog amper vlaams en federaal. Waar de vld onder eigen naam is opgekomen haalde ze vaak 0 verkozen zoals in Antwerpen.
Wel grappig dat het op dit forum VLD trollen zijn die voortdurend op VB kappen, en zeggen dat N-VA dichtst staat bij VB.
Maar als puntje bij paaltje komt zijn het andere VLD'ers die het cordon breken.
Oud 26 oktober 2024, 09:50   #19
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Gelukkig was het maar vijf cent ...

— Jeremy Clarkson
Oud 26 oktober 2024, 10:01   #20
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Ninove,Ranst, Izegem en mogelijk Stekene .

Het lijstje van de gaten in het Cordon wordt langer en langer.

Nu nog wachten op een gemeente in Vlaams Brabant en Limburg ,die het Cordon doorbreekt.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 oktober 2024 om 10:04.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be