![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Theo Francken: "Groen is arrogant, arrogant, arrogant, arrogant, arrogant"
T. Francken ziet de samenwerking met de groenen niet echt zitten ondanks N-VA burgemeester BDW een opening naar groen gedaan heeft om er een coalitie te vormen in Antwerpen. Volgens T. Francken zijn dat soort van coalities niet besteed, waar ik hem géén ongelijk in kan geven. De groenen zijn aan een opmars bezig maar wie heeft daar in godsnaam ook maar een boodschap aan? Toch nog even dit: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets met millieu te maken. Ze durven zelfs geen stelling over het onverdoofd slachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() mss moet BDW ingaan op de vraag van Groen en het voorzitterschap van de N-VA laten vallen, om de verzoening kracht bij te zetten, Theo gaat dat ook goed doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat dat wel goed komen denkt u of rekent men dan op de totale ondergang? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou Groen! moeten kunnen verbieden zich groen te noemen. Ze verkiest zelfs de Islam van de zwarte vlag (hoofddoekenislam) boven de Islam van de groene vlag (seculiere Islam). Zes lange belangrijke jaren voor de Antwerpse mobiliteit, gezondheid van de inwoners en het leefmilieu gaat ze liever aan de zijlijn staan omdat het hoofddoek aan het loket een breekpunt is. (Om hoeveel mensen gaat dat ?!)
Zes lange belangrijke jaren gaat ze aan de kant gaan staan omdat de zaak Tunnelplaats ongelooflijk hard stonk en De Wever close is met de vastgoedmaffia. Iets wat Janssens ook al verweten werd voor wie een geheugen heeft. En iets waar Tom Meeuws (SP&A) ook op betrapt werd doch niet door Apache die er met hun neus bovenop zaten maar daar blijkbaar naast keek. Groen! wil wel open grenzen en half Afrika ontvangen maar er mag niet bijgebouwd worden in de stad. Of het moeten sociale woningen zijn en zoals we weten is er in dat geval nooit sprake van corruptie. Of van politici die wat te close zijn met hun sociale woning. Als men zo veel nieuwe luxeappartementen bij bouwt dan worden de oude appartementen vanzelf sociale woningen. Daar zou beter eens over nagedacht worden. Bah Van Besien, ge wordt opgejut door een kern onredelijke extremisten die een paar stokken gevonden hebben waarmee ze denken te kunnen slaan maar voor wie die stokken even beter bekijkt zijn het maar rubberen stokken. Vandaar dat de kiezer NV-A niet heeft afgestraft. NV-A + Groen! is wat Antwerpen nodig heeft. Verman u.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij vergissen maar toch ... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Waarom maakt Groen zo'n heisa over dat hoofddoekenverbod terwijl volgens bepaalde pundits er helemaal geen hoofddoekenverbod bestaat en de politici ons enkel een rad voor ogen willen draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brusselse groenen akkoord met verbod op hoofddoek In Antwerpen is Groen stellig: het hoofddoekverbod schaffen we af. Maar in Brussel maken Ecolo en Groen er helemaal geen punt van. ![]() Het punt is inderdaad dat politici 'ons' op het verkeerde been zet. 'Pijnlijk' detail is dat er best velen zijn die dat spelletje al door hebben. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een paar overpeinzingen betreffende de hele "heisa". 1. TF heeft het hier over de coalitie gesprekken van de provincie Vlaams-Brabant, waar de partij Groen, uitgenodigd bij te gesprekken maar mathematisch niet nodig, zich blijkbaar nogal arrogant gedragen heeft. 2. TF moet geen 5 keer arrogant twitteren, dat komt nogal vreemd over bij mij, als je een woord éénmaal zegt dan heb ik het wel door. Dus ja dat twitteren blijft een beetje een werkpunt voor den Theo. 3. De reactie van Meyrem Almaci getuigt van een zekere vorm van "integratie" (sic) in de stad Antwerpen. Er is het stad en der is de parking, tenzij ik me vergis maar stad Antwerpen ligt niet in de provincie Vlaams-Brabant. ![]() 4. Groen en arrogant, ja het is arrogant om te eisen dat BDW moet kiezen tussen partijvoorzitter en burgemeester van Antwerpen Partijvoorzitters worden bij de N-VA nog altijd verkozen , en de lokale afdeling kiest nog altijd de lijsttrekker/ kandidaat burgemeester. Die kandidaat wordt dan voorgedragen als burgemeester, allemaal heel democratish me dunkt. Als je koning wil worden, volstaat het om in de juiste familie geboren te zijn, daar heeft Groen allemaal geen probleem mee natuurlijk. 5. Mijn opinie, als BDW over verzoening spreekt na de gemeeteraadsverkiezingen , dan gaat het over de GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN (pas op het is een geslepen tacticus) Maar wil Groen nu wachten tot na de verkiezingen van mei 2019 om een werkend college te hebben in Antwerpen ? ![]() 6. O ja een vogeltje uit Nepal kwam hier in de tuin en wist me te zeggen dat ze daar heel blij zijn met de groene golf in Vlaanderen en Wallonie. ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de beste welwillendheid, maar bij het aanhoren van het soort antwoorden die de Groene vertegenwoordigers aan de radio- en TV-journalisten geven kan ik mij evenmin van de indruk ontdoen dat zij inderdaad belast zijn met een zeer hoge graad van arrogantie en een huizenhoog zelfbeeld. Nog maar gisterenmorgen op de radio een interview met de Groen-manitou in Oostende (Wouter Devriendt) beluisterd. Hij had een project-nota van VLDer Tommelein gekregen. Zijn reactie: "Wij zullen dat zorgvuldig lezen en verbeteren"
![]() Een beetje meer zelfrelativering zou hier toch aangewezen zijn, dacht ik zo. Normaal zou je een antwoord mogen verwachten in de aard van: "Wij zullen dat zorgvuldig lezen en daarna met mijnheer Tommelein overleggen". Een gelijkaardig soort misplaatste en opgeblazen zelfoverschatting hoor je evenzeer bij andere Groenen, onder meer bij Almaci (ons project is helemaal anders) en bij Van Besien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen denkt momenteel dat ze de machtigste partij van Vlaanderen zijn omdat ze electoraal een beetje in de lift zitten na het gedeeltelijk leegzuigen van spa.
Ik blijf het herhalen: laat die idioten één keer meebesturen en ze vallen in de electorale dieperik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Alles dat links is steeds uiteindelijk dictatuur , dit zo je overal , in welke tijd dan ook. Alles voor het volk en "het volk" is steeds een kleine club slimmeriken die al de macht naar zich toe trekken. Het speciale is dat die kunnen switchen naar een ander kleurtje van rood naar nu groen, of bruin of zwart als het moet. Dit heeft de mensheid meegemaakt in Italië en Duitsland begin vorige eeuw. Links is immers gelijk een kameleon.
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555) Laatst gewijzigd door Argusx43 : 26 oktober 2018 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel groenen zijn politiek nog groen achter hun oren.
Ze denken bijvoorbeeld dat zij evenveel gaan te zeggen hebben als de nva, in een Antwerpse coalitie. Wel, dat ze nog eens naar het aantal kiezers kijken die op hen stemden, en het aantal dat op de nva stemde.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze overspelen hun hand zelf wel, dat zal de kiezer oordelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() en de houding van de nva tegen alles en iedeeren is niet arrogant of wat
![]() ![]() ![]()
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 26 oktober 2018 om 11:34. |
![]() |
![]() |