Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2018, 20:21   #1
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard Eindelijk zijn we ook eens bij de besten.

België is het beste land voor atheïsten
Eindelijk zijn we ook eens bij de besten.

En misschien wel de ware rede waarom er in België bijna géén racisten zijn wat links om de macht en hun belangengroepen / vreemdelingen industrie om de poen steeds scheldend discriminerend beweren en uitbazuinen.

Discriminerend tegen de goede huisvader/moeder die onze levenssfeer probeert te behouden/beschermen.

Jaren werd gestreden om de kerk die door de eeuwen heen repressie en duizenden doden op hun palmares kan schrijven uit ons politieke bestel te bannen. "scheiding kerk en staat"

Terwijl nu er sommigen de deur openzetten uit electoraal of financieel belang voor ander soort tirannen dan de kerk.... die ook beweren gelovig te zijn en zo doende onschendbaarheid opeisen binnen onze levenssfeer.

Dat we in dit land ondanks alle eenzijdige bagger in persssss en TV:
>>> we gezamenlijk toch nog steeds en maatschappij van realisten zijn word hier bewezen door volgend onderzoek!<<<

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181030_03893670

België is het beste land om als atheïst of vrijdenker te wonen. Ons land staat samen met Nederland en Taiwan op een gedeelde eerste plaats in het Freedom of Thought-rapport van de internationale koepel van humanisten (IHEU).

Voor de samenstelling van de lijst houdt de IHEU rekening met vier thema’s: ‘Grondwet en overheid’, ‘Onderwijs en kinderrechten’, ‘Samenleving, gemeenschap en familie’ en ‘Vrijheid van meningsuiting en humanitaire waarden’. Op elk van deze vier thema’s scoren België, Nederland en Taiwan ‘vrij en gelijk’. Frankrijk en Japan vervolledigen de top vijf.

Slechtste landen
Helemaal onderaan de lijst met 196 landen bengelen Pakistan, de Malediven, Afghanistan, Iran en Saoedi-Arabië.
Saudi-Arabië doet het zo slecht in deze lijst omdat er enkele jaren geleden een wet van kracht werd die atheïsme gelijkstelt aan terrorisme. Zo werd vorig jaar Ahmad al-Sharmi vanwege zijn atheïstische overtuiging door een Saudische rechtbank ter dood veroordeeld. Sindsdien is niets meer van hem vernomen.
In totaal staan 74 landen waar kritiek op religie strafbaar is op de lijst. In 22 landen wordt het verlaten van het geloof als een misdaad gezien en in 13 landen staat er de doodstraf op.
Volgens het rapport worden niet-gelovigen wereldwijd steeds feller gediscrimineerd en vervolgd. Ze kunnen bijvoorbeeld geen baan krijgen, mogen niet trouwen of worden uit de ouderlijke macht gezet. In een aantal veelal islamitische landen riskeren ze zelfs gevangenisstraf of worden ze gemarteld of vermoord.
Felicitaties voor ons
Het is de zevende keer dat de IHEU het jaarlijkse rapport voorstelt. Dat gebeurde opnieuw op de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York. Voor het eerst rangschikt het rapport ook de landen op de manier waarop ze omgaan met atheïsten, humanisten en niet-gelovigen. Ook hier staan België, Nederland en Taiwan op de eerste plaats.
In het rapport worden België, Nederland en Taiwan gefeliciteerd voor hun pluralistische benadering van religie in een seculiere samenleving. Het betekent niet dat er geen plaats is voor religie in het openbare leven of dat er geen conservatief religieuze machten zijn, stelt Bob Churchill van de IHEU. Het betekent wel dat niet-gelovigen niet systematisch gediscrimineerd worden en dat er bescherming is als er toch sprake is van discriminatie.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 oktober 2018 om 20:31.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 20:30   #2
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In totaal staan 74 landen waar kritiek op religie strafbaar is op de lijst. In 22 landen wordt het verlaten van het geloof als een misdaad gezien en in 13 landen staat er de doodstraf op.
Wie zijn die 22 + 13 = 35 landen waar apostasie verboden is?
Oud 30 oktober 2018, 20:34   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Dat België eerste staat, bewijst alleen maar dat die Freedom of Thought met een grote korrel zout wordt genomen. Of leveren atheïsme en vrijdenkerij de enige waardevolle opinies?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 20:41   #4
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wie zijn die 22 + 13 = 35 landen waar apostasie verboden is?
Het punt is niet welk land dat discrimineert tegen andersdenkenden.

Het punt is dat ze discrimineren van uit een parabel die ze gebruiken om de kudde onder repressie te plaatsen.

En andersdenkenden het leven onmogelijk te maken en te vervolgen tot vermoorden om hun almacht te verzekeren.

Louter en alleen om de macht en in vele gevallen dan ook voor de poen dringen ze hun parabel wetten en regels op.

En waarom steunt links hen hier? Omdat ze op de zelfde wijze te werk gaan, oorlog tactiek en retoriek tegen alle “andersdenkenden”
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 30 oktober 2018, 20:45   #5
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Het punt is niet welk land dat discrimineert tegen andersdenkenden.
Het punt is dat ze discrimineren van uit een parabel die ze gebruiken om de kudde onder repressie te plaatsen.
En andersdenkenden het leven onmogelijk te maken en te vervolgen tot vermoorden om hun almacht te verzekeren.
Louter en alleen om de macht en in vele gevallen dan ook voor de poen dringen ze hun parabel wetten en regels op.
En waarom steunt links hen hier? Omdat ze op de zelfde wijze te werk gaan, oorlog tactiek en retoriek tegen alle “andersdenkenden”
Het was enkel een vraag om meer informatie, meer niet. Ik ken een paar van deze landen, maar vermoedde dat er ergens wel een lijst voorhanden was.
Oud 30 oktober 2018, 20:51   #6
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat België eerste staat, bewijst alleen maar dat die Freedom of Thought met een grote korrel zout wordt genomen. Of leveren atheïsme en vrijdenkerij de enige waardevolle opinies?
Het punt is niet dat de atheïsme en vrijdenkerij onze maatschappij besturen wat en uitgangsbord van ons land zou bepaald. Bewezen is wel dat onze regio steeds minder kerks word = slaafs aan de kerk.

Neen het punt is dat er respect is door dat het mogelijk is en er ook geluisterd word naar de andersdenkenden.

Wat onder geloof dictaturen niet aanvaard word. Zelfs bestreden word met uitmoorden van andersdenkenden in sommige gevallen zoals Saoedi Arabië.

Bovendien en zonder ramtatam is net respect en de dialoog de werkwijze van atheïsme en vrijdenkerij zonder de parabel wetten en regels van Duizend jaar terug! Waardoor en multikul maatschappij menswaardig vatbaar kan worden.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 oktober 2018 om 20:56.
Oud 30 oktober 2018, 21:44   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Het punt is niet dat de atheïsme en vrijdenkerij onze maatschappij besturen wat en uitgangsbord van ons land zou bepaald. Bewezen is wel dat onze regio steeds minder kerks word = slaafs aan de kerk.

Neen het punt is dat er respect is door dat het mogelijk is en er ook geluisterd word naar de andersdenkenden.

Wat onder geloof dictaturen niet aanvaard word. Zelfs bestreden word met uitmoorden van andersdenkenden in sommige gevallen zoals Saoedi Arabië.

Bovendien en zonder ramtatam is net respect en de dialoog de werkwijze van atheïsme en vrijdenkerij zonder de parabel wetten en regels van Duizend jaar terug! Waardoor en multikul maatschappij menswaardig vatbaar kan worden.
Dit gaat enkel over de verhouding tussen gelovigen en niet-gelovigen maar er zijn zoveel andere terreinen van denken waar het huilen met de pet op is. Om u een voorbeeld te geven: de ombudsman van de VRT heeft net een verklaring vrijgegeven over het interview met Freddy De Kerpel over Brazilië. Er waren blijkbaar klachten binnengekomen van kijkers die vonden, dat De Kerpel niet geschikt was om zijn mening over Brazilië te geven. Alleen maar omdat hij ongemakkelijke waarheden spuide, die in het voordeel van Bolsonaro waren. Dus laat me niet lachen over die "Freedom of thought".

De problemen rond de verhouding tussen vrijdenkers en gelovigen zullen trouwens naar de achtergrond verdwijnen: de verhouding tussen moslims en de rest zal de komende decennia de agenda bepalen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be