![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet onverwacht:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181022_03863276 Citaat:
Ik verwacht dat binnenkort alle fabrikanten van alle modellen hybride wagens op de markt gaan brengen. Ik zie dat als toekomstige vervanging van mijn diesel wel zitten een hybride met voldoende pk voor minder dan 30,000 Euro. MAAR: wat zal er gebeuren als hybrides massaal gaan verkocht worden? Zal het gunstregime blijven? Ik vrees van niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BEV stijgt meer dan PHEV in België, blijkbaar interpreteren ze wat verkeerd, of gebruiken ze verouderde statistieken.
![]() 1H 2018 versus 1H 2017 (telkens 1e semester) BEV stijgt 16%, PHEV 1%: ![]() https://cleantechnica.com/2018/08/27...18-vs-h1-2017/ Wereldwijd zijn bijna 2/3 van de stekkerwagens BEV, stand tem 2017: ![]() https://www.statista.com/chart/14118...d-engine-type/ Febiac bevestigt dat het Nieuwsblad niet alles deftig nuanceert, het marktaandeel van de puur-electrische wagens steeg lichtjes, en dat van de hybride-electrische wagens daalde lichtjes: ![]() https://www.febiac.be/public/pressre...D=1109&lang=NL Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aantallen Micele. Als Lamborghini 100% meer verkoopt dan is dat niks. Als Volkswagen 10% meer verkoopt dan is dat enorm.
En iets off topic: deze draad heeft aberante view cijfers. Watsup? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(in Be niet, maar dat is ook maar een pislandje ) Mss toch eens je bril opzetten. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar groeit het aantal BEV met 16% en het aantal PHEV met 1%.
![]() Hybride in opmars? Die krant is 1 jaar achter denk ik. Kijk beter eens naar een gespialiseerde site wat die van uw topictitel denken voor Belgium: (je weet toch dat de fiscale regels voor PHEV verstrengd worden in Be?) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verandert niets eraan dat uw titel al achterhaald is.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 22:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen blijf ik het off-topic weird vinden hoeveel views dit topic heeft. @mods ik zit er voor niks tussen. Zoek het aub uit ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gazettepraat toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zitten nog in een overgangsfase hoor,nog voor zeker 10 jaar.
Feitelijk is zowat ieder nieuw voertuig met een verbrandingsmotor dat tegenwoordig de showroom verlaat al te beschouwen als een "micro-hybride" Ondertussen wordt de "kip en ei" situatie,waarbij iedereen wacht op "laadpalen", aangepakt.We kunnen vaststellen dat er steeds meer laadpalen aan het verschijnen zijn... In mijn buurt is zelfs al een "betalende" laadpaal neergezet bij een garage,op een plaats waar tot een decennium geleden nog een benzinepomp stond... Alles komt terug...in zekere zin... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 29 oktober 2018 om 06:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Het grote probleem met electrische wagens is beschikbaarheid.
Er zijn gewoonweg te weinig modellen beschikbaar...in Belgie. In Californie is een Model 3 nu een no-brainer en verkoopt ze zelfs beter als de goedkopere hondas en toyotas. Maar daar kan je dan ook eentje bestellen en een paar weken later heb je hem. De expansie van de productiecapaciteit zal zowel prijs als beschikbaarheid aanpakken en dan gaat men snel merken dat hybride bullshit is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als al die nep-hybrides (puur-electrisch rijbereik veel minder dan 50 km) niet meer fiscaal gelijkbehandeld mogen worden als echte electrische wagens dan stuiken de aantallen rapide in mekaar.
Nederland (per 1.1.2017) andere landen hebben dat al lang begrepen, Belziek is alweer (drie jaar) achter. Zo gaat het verloop eruitzien volgens Bloomberg (na update): https://about.bnef.com/blog/e-buses-...vehicles-fade/ ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2018 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() BMW ziet 85 % van haar verkoop in 2030 nog volledig ICE.
Kan zijn, als ze slechts een fractie verkopen van nu. Tesla zit vol in de achtertuin van BMW te jagen. Kwa pricing, kwa aanbod. Met een Model Y zal BMW echt de pijn beginnen te voelen. Gewoon een tip: wie nu niet innoveert en voorop loopt, zal straks niet meer bestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom komen bepaalde e-freaks ook steeds met de cijfers van de BMW 3 reeks en vermelden ze nergens de verkoop van de X reeksen want past niet in het leugenplaatje. Laatst gewijzigd door dpg : 29 oktober 2018 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af wie volgend jaar de grootste vliegenvangersmoel gaat hebben Audi of BMW?
https://www.youtube.com/watch?v=f7lE-6G59kU ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2018 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |