![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie vergeet te vermelden dat ze, terwijl je naar het kerkhof bent ook in je huis kunnen inbreken! Ze zien je naar buiten komen met bloemen of zo... Gewoon in een auto in een straat zitten wachten en kijken! Wanneer een persoon overleden is kun je best opletten met doodsbrieven uit te hangen of te laten uithangen of in een krant te vermelden! Dieven weten dan op welk ogenblik je niet thuis bent! enz enz enz Eén ding mis ik hier, dat is afkeurende praat tegenover de dieven zelf! Het is eigenlijk onze eigen schuld als we bestolen worden! Als de dieven al eens gepakt worden dan lezen we achteraf de troostende woorden: was gekend door het gerecht voor reeds x-aantal inbraken en andere akkefietjes. En dat ze hem/haar ondertussen weer hebben laten lopen is als vanzelfsprekend! Nog een reden, en geen kleintje, om die vreemde binnenstromende smurrie te stoppen en de rotte appels er uit te verwijderen! Uit het land! En het kan en zal maar erger worden. Sommigen hebben de doos van Pandora geopend en het deksel zijn ze kwijt... Mutti Merkel heeft het goed helpen verknoeien en kan nu rustig van haar oude dag gaan genieten. Het is nu in de keuken: wir schaffen das! En met het riedeltje "ze zijn niet allemaal zo" komen we nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben nog nooit zoveel veiligheidspersoneel gehad. Politieagenten (met burgerpersoneel inbegrepen), veiligheidsagenten, stadswachten, security-personeel, camera's, ... de aantallen zijn explosief gestegen de laatste decennia. Er is wel een daling in de criminaliteitscijfers maar die heeft meer te maken met een verschuiving van de aard van de criminele daden en abortus waardoor minder mensen geboren worden in situaties die makkelijk naar criminaliteit leiden.
Ik heb de indruk dat al dat personeel zeer slecht wordt ingezet. Het lijkt meer op een verdoken tewerkstellingsbeleid. Men zou veel gerichter moeten controleren en de daders veel strenger aan pakken. Dan heeft men zoveel middelen niet nodig en zal er toch minder criminaliteit zijn. Ook de privacy zal er wel bij varen want nu probeert men gewoon iedereen zoveel mogelijk in het oog te houden. De politie zou moeten kunnen uitlokken. Aan de hand van zeer strikte en doordachte regels. Lokfietsen, lokauto's, drugs kopen (niet verkopen), ... . Want als we zo doorgaan zit er straks op elke hoek van de straat twee agenten (of hangt er een camera). Voelen de mensen uit het midden oosten zich direct thuis.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 1 november 2018 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() De redenering is toch simpel? Is er geen spreekwoord ;"Wat dijn is, mijn is?"
De huidig geldende redenering blijkt wel ingeburgerd te geraken. Diefstal is altijd de fout van de bestolene, hij moet maar zorgen dat hij niets om te stelen heeft en als hij dat heeft is het verboden om dat te laten zien...... Laatst gewijzigd door TREBRON : 1 november 2018 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou dat echt een verspreid en frequent fenomeen zijn? Of is het enkel een paar keren voorgevallen daar in dat boerendorp, zodat daar ter plaatse de flikken wel terecht even de aandacht vestigen .... en de pers neemt het klakkeloos over voor gans Vlaanderen, zonder verder te checken of er iets meer aan de hand is dan dat lokale feitje?
Welk wijf laat nu haar handtas in de auto voor kerkhofbezoek? (misschien om het graf wat proper te maken?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Auto niet afsluiten, dan moet men geen ruit in kloppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In uw wagen mag je ook niets (zichtbaar) laten liggen wat aanleiding zou kunnen geven tot inbreken.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe niet mee aan het La Toussaint kuddegedrag.
Ik gameermaals per jaar de graven van dierbaren bezoeken, maar niet op die dagen. Je moet goed zijn met de mensen terwijl ze leven..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tiens, de veertig koffiekoeken en veertig pistolets lagen nog net in de wagen zoals ik hem achtergelaten had bij mijn kerkhof bezoek. Maar ja die simpele buitenlandse dieven hebben geen smaak en herkennen niet de zakken en dozen van een vijf sterren bakker, waar zouden ze het geleerd hebben.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 1 november 2018 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn werk gedaan.
De graven liggen er netjes bij voorzien van de nodige potten bloemen. Nu ga ik nog wel eens terug kijken of die potten bloemen er nog op staan en of ze niet gestolen zijn want tegenwoordig zijn ze voor niets verlegen meer ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met al die camera's zullen ze die dieven nu wel snel vatten.
Daar waren ze immers voor gekocht.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() dat zal zo wel ongeveer de verhouding zijn waarbij t werk gelijk verdeeld is en gedaan wordt. 13 Vlamingen verzetten even veel werk als 31 Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed gezien; Merkel is één van de hoofdschuldigen met haar " wir schaffen dass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we ons daar eens gaan aanbieden, dat moet toch een goed loon hebben dat soort van postjes?
![]() Best eigenaardig dat er daar geen mensen voor te vinden zijn of zou dat een héél andere reden hebben. De reden: die mensen zien teveel wat eigenlijk niet 'gezien' mag worden, dus afbouwen die handel? ![]() Ik zou daar al niet goed in zijn want een vriend van mij zei ooit eens: 'Al gij dat doet dan staat héél de wereld overhoop' ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 november 2018 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar staat het dat dat niet mag?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het in de één of andere 'wet'tekst stond?
En dan ... Ben je verzekerd bij een diefstal van een laptop of GSM uit je wagen?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft een paar maand geleden nog in de krant gestaan. Dat het zo ging aflopen, dat wisten we al lang zenne.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zo'n dagen zie je mij niet op een kerkhof. Ik ga veel liever als er amper of geen volk is. In alle rust, zoals het eigenlijk hoort op een laatste rustplaats. Heel dat opgefokt kuddegedoe van 'heb-je-mij-gezien-ik-was-er-ook ?' Daar pas ik voor. En je laatste zin, das ook mijn mening. ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |