Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 21:21   #1
Casca
Minister

Standaard Vechtpartij in Erasmus Deinze

Eergisterenavond organiseerde het Erasmusatheneum in Deinze een hawaifuif. Daarop was mijn vader als leraar een van degenen die ervoor moesten instaan dat het plaatselijk buitenschools krapuul de avond niet kwam verknoeien. Edoch, het mocht niet baten, en onze Vlaamse boerenzonen hebben hun naam waargemaakt. Politie is moeten komen, mijn vader is bedreigd geweest (2 jaar geleden hadden ze zijn neus al gebroken) en er is weer gevochten geweest.

VLAMINGEN KUNNEN OOK KRAPUUL ZIJN!
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:33   #2
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft ooit het tegendeel beweerd, Casca?
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:36   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

En wat bewijs je hier nu mee? Dat er de boerenzonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.

Willen we het aantal moslims in vorst of eender welke andere gevangenios eens vergelijken met het aantal boerenzonen?
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:37   #4
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
En wat bewijs je hier nu mee? Dat er de boerenzonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.

Willen we het aantal moslims in vorst of eender welke andere gevangenios eens vergelijken met het aantal boerenzonen?
Nee, wel uit welke sociale klasse ze afkomstig zijn. Maar dat is tegenwoordig niet politiek correct ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:42   #5
Desiderius
Minister-President

Standaard

@ AyneRand

Het is vooral niet verstandig om met "sociale klassen" te goochelen. Is het niet prettig dat het (neo-)communistisch gespuis haar onzin niet meer kan slijten aan de bevolking sinds we die "klassenmaatschappij" uit de woordenboekjes (en vooral de geesten) hebben geschrapt?
Oud 28 juni 2006, 21:42   #6
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wie heeft ooit het tegendeel beweerd, Casca?
Het mocht in de recente golf van anti-allochtone activiteit op het forum wel nog eens gezegd worden.

Laatst gewijzigd door Casca : 28 juni 2006 om 21:43.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:43   #7
ilfalco
Minister-President

Standaard

hoe meer info hoe beter. Maar sociale klasse klinkt niet erg geloofwaardig als je ziet met welke wagens en merkkleding ze uitpakken...
Oud 28 juni 2006, 21:45   #8
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Het mocht in de recente golf van anti-allochtone activiteit op het forum wel nog eens gezegd worden.
Tsja, maar dan kan je hier na elk weekend een opbod aan incidenten organiseren. Ik vind het gewoon kinderachtig hoe het slingertje nu al wekenlang heen-en-weer slingert. En de kemphanen zo opgefokt zijn dat ze hun hand vreselijk overspelen.

Oud 28 juni 2006, 21:48   #9
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
hoe meer info hoe beter. Maar sociale klasse klinkt niet erg geloofwaardig als je ziet met welke wagens en merkkleding ze uitpakken...
Sociale klasse heeft dan ook niets te maken met uiterlijkheden. Er zijn er genoeg die buiten hun auto en merkkledij geen nagel hebben om ... (wél veel schulden, en die vormen tegenwoordig dan weer een goede belegging)

Oud 28 juni 2006, 21:53   #10
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
@ AyneRand

Het is vooral niet verstandig om met "sociale klassen" te goochelen. Is het niet prettig dat het (neo-)communistisch gespuis haar onzin niet meer kan slijten aan de bevolking sinds we die "klassenmaatschappij" uit de woordenboekjes (en vooral de geesten) hebben geschrapt?
Zo bekeken misschien, maar de realiteit is dat die verschillende klasses zijn blijven bestaan, ietwat minder in de steden waarschijnlijk en dan nog, als ik op feestjes kom in Ukkel ... Maar zeker in de meer provinciale gemeenten, zie je ze, advocaten, dokters, notarissen, ondernemers houden nog altijd feestjes voor elkaar, trouwen met elkaar, gaan samen op vakantie, pikken elkaars vrouwen en de rest maakt geen deel uit van hun leven. Waar helemaal niets mis mee is, trouwens.
Oud 28 juni 2006, 21:56   #11
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

achja, overal wordt er wel eens gevochten. Ik ga meermaals per week uit, en elke week zie ik wel dat er gevochten wordt

Laatst gewijzigd door Duvelke : 28 juni 2006 om 21:57.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:57   #12
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
En wat bewijs je hier nu mee?
Dat het "eigen volk" ook niet vrij is van zonden, wat men nogal makkelijk vergeet.

Krapuul zit overal, ook tussen de "blanke Vlamingen".
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:58   #13
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ AyneRand

Soms vraag ik me af of AyneRand geen marxist is die zich voordoet als kapitalist. Zeg nu zelf, welk rechtgeaard kapitalist heeft het nu de hele tijd over sociale klassen?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:00   #14
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Soms vraag ik me af of AyneRand geen marxist is die zich voordoet als kapitalist. Zeg nu zelf, welk rechtgeaard kapitalist heeft het nu de hele tijd over sociale klassen?
Een marxist is voor de afschaffing van de sociale klassen, ik ben voor het behoud ervan. Petite nuance ...
Oud 28 juni 2006, 22:04   #15
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat het "eigen volk" ook niet vrij is van zonden, wat men nogal makkelijk vergeet.

Wie heeft ooit het tegendeel beweerd?

Dat neemt niet weg dat 1/2 in vorst islamieten zijn... en zij dus massaal overvetregenwoordigd zijn in onze cellen en dat men daar onderzoek naar moet kunnen doen; Want dat is van een veel groter belang dan een vechtpartij op een boerenfuif.
Oud 28 juni 2006, 22:07   #16
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie heeft ooit het tegendeel beweerd?

Dat neemt niet weg dat 1/2 in vorst islamieten zijn... en zij dus massaal overvetregenwoordigd zijn in onze cellen en dat men daar onderzoek naar moet kunnen doen; Want dat is van een veel groter belang dan een vechtpartij op een boerenfuif.
En hoeveel van die opgesloten migranten komen uit steenrijke families? ...
Oud 28 juni 2006, 22:16   #17
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Zo bekeken misschien, maar de realiteit is dat die verschillende klasses zijn blijven bestaan, ietwat minder in de steden waarschijnlijk en dan nog, als ik op feestjes kom in Ukkel ... Maar zeker in de meer provinciale gemeenten, zie je ze, advocaten, dokters, notarissen, ondernemers houden nog altijd feestjes voor elkaar, trouwen met elkaar, gaan samen op vakantie, pikken elkaars vrouwen en de rest maakt geen deel uit van hun leven. Waar helemaal niets mis mee is, trouwens.
Zo is het toch altijd al geweest? Networking is die nieuwe modeterm die ze daarvoor uitgevonden hebben. Het leuke is dat met de val van de formele "klassenmaatschappij" de illusie is gewekt dat alles netjes genivelleerd is. Meteen ook de doodssteek voor ideologietjes die nog komen zwaaien met het rooie boekje. Anderzijds is "klasse" nog wel iets anders dan "money"; op sommige notabelen-feestjes laat ik me voor geen geld ter wereld zien. Een gestampte boer blijft een gestampte boer, of die zich nu in een Maybach laat rondrijden of niet.

Oud 28 juni 2006, 22:19   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Heel juist, en hoeveel "blanke Vlamingen" namen het voor dat crapuul op om ze van de politie af te schermen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:28   #19
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ AyneRand

Leven we in een klasseloze maatschappij?

Mooi woord: (neo-)communistisch gespuis Die leven in Latijns-Amerika?

Naar welke notabelen feestjes ga je wel? Als waarnemer?

Laatst gewijzigd door Black Cat : 28 juni 2006 om 22:29.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:32   #20
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo is het toch altijd al geweest? Networking is die nieuwe modeterm die ze daarvoor uitgevonden hebben. Het leuke is dat met de val van de formele "klassenmaatschappij" de illusie is gewekt dat alles netjes genivelleerd is. Meteen ook de doodssteek voor ideologietjes die nog komen zwaaien met het rooie boekje. Anderzijds is "klasse" nog wel iets anders dan "money"; op sommige notabelen-feestjes laat ik me voor geen geld ter wereld zien. Een gestampte boer blijft een gestampte boer, of die zich nu in een Maybach laat rondrijden of niet.
Exact hoe je het stelt, de illusie, of om een modeterm te gebruiken, de perceptie ... In de realiteit zie je dat het vaak hoogdravend paternalisme is weggebt voor meer empathie, maar aan de dis worden ze niet uitgenodigd. Wat ik een volstrekt normale reaktie vind. Je nodigt die mensen uit die je wil, niet omdat ze toevallig dezelfde nationaliteit hebben.

En ik geef je gelijk, je kan inderdaad de notabelenfeestjes in Chnoque-le-Toque of Latem Saint Martin beter vermijden ... C'est un francophone qui insiste ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be