Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2018, 11:17   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.581
Standaard China gaat starten met betere batterijcellen in 2020, meer dan 400 Wh/kg

We mogen dus in enkele jaren op tot 30% meer rijbereik hopen.

Huidige Tesla-cellen zijn er niet veraf met 322 Wh/kg (klik)
, de Koreanen en Japanners zullen dat ook wel ooit kunnen.

Maar de Chinezen zijn altijd al wat sneller geweest dan de anderen, toch qua massaproductie.
Eigenlijk moeten die eerst in de Chinese smartphones te vinden zijn, wslk vanaf 2019 of nu al? Voor wagens zal het wslk wat later worden, de productie moet voldoende zijn, het is ook een kwestie van prijs.

Citaat:
https://electrek.co/2018/11/20/china...ate-batteries/

The hype is strong around solid-state batteries as it is believed to be the next step after Li-ion batteries, but no one has really brought them to volume production.

Now, a Chinese startup says that it started a production line of solid-state batteries that will lead to volume production.
Qing Tao Energy Development Co, a startup that spun off of Tsinghua University, one of the highest-ranking technical universities in China, claims to have deployed the first solid-state battery production line in the country.

Solid-state batteries are thought to be a lot safer than common Li-ion cells and have more potential for higher energy density.

Nan Cewen, the head of the startup, says that they invested 1 billion yuan (144 million U.S. dollars) in the production line, according to Chinese media.

The production line, located in the city of Kunshan, East China, has a capacity of 100 MWh per year and they plan to ramp it up to 700 MWh by 2020.

Right now, they are using the batteries for “special equipment and high-end digital products”, but Nan says that they are talking to “a number of large automobile manufacturers” about using their solid-state batteries in electric vehicles.

The executive claims that they have achieved an energy density of “over 400 Wh/kg compared to the new generation Li-ion battery cells having a capacity of 250 to 300 Wh/kg.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2018 om 11:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 11:39   #2
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
We mogen dus in enkele jaren op tot 30% meer rijbereik hopen.

Huidige Tesla-cellen zijn er niet veraf met 322 Wh/kg (klik)
, de Koreanen en Japanners zullen dat ook wel ooit kunnen.

Maar de Chinezen zijn altijd al wat sneller geweest dan de anderen, toch qua massaproductie.
Eigenlijk moeten die eerst in de Chinese smartphones te vinden zijn, wslk vanaf 2019 of nu al? Voor wagens zal het wslk wat later worden, de productie moet voldoende zijn, het is ook een kwestie van prijs.
Valt nog te bezien of deze batterijen bruikbaar zijn in auto's omdat het gebruik toch wat anders is dan in electronica. Kunnen ze bv. korte maar zeer hoge ontlaadstromen aan.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:00   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Valt nog te bezien of deze batterijen bruikbaar zijn in auto's omdat het gebruik toch wat anders is dan in electronica. Kunnen ze bv. korte maar zeer hoge ontlaadstromen aan.
Dat zullen ze wel niet vergeten hebben.
Citaat:
Solid-state batteries are thought to be a lot safer than common li-ion cells and have more potential for higher energy density, but they also have limitations like temperature ranges and electrode current density.
Ook duurzaamheid (aantal cycles) zal voldoende moeten zijn.

Hier wordt de uitdaging beschreven, en de talrijke constructeurs die ermee bezig zijn:
Citaat:
https://www.powerelectronics.com/aut...-state-battery

Yole says more than 100 companies and R&D players are involved in solid-state battery development. For an emerging technology, it might be surprising to see that only 14 of 68 industrial companies identified are startup companies (Ionic Materials, NEI Corp., QuantumScape, etc.). These startups are positioned mainly in electrolyte material screening and development (Fig. 2).

R&D activities are rapidly developing within big companies, 54 of which have been identified by Yole Développement. Top firms involved in such R&D include Toyota, BMW, Volkswagen, Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, and Hyundai. Toyota, with a strong solid-state development history and 200+ engineers working on solid-state battery technology, is considered a leader here.

Strong participation from EV/HEV makers is extremely important for solid-state battery commercialization. Besides huge market potential, they bring know-how regarding EV/HEV battery requirements, battery-pack assembly, testing, and qualification. And, in fact, the simplification of battery-pack design and its components will improve the solid-state battery’s cost-competitiveness compared to conventional Li-ion batteries.

Today, much of the development work on solid-state batteries is performed with partnerships (Fig. 3). Among the players are conventional Li-ion battery-cell manufacturers (i.e., Samsung SDI, LG Chem, A123 Systems), battery separator technology solutions suppliers (Asahi Kasei), and materials suppliers (Solvay, Umicore, etc.).

According to Yole Développement’s market forecast, mass production of solid-state batteries will begin by 2022 and represent less than 1% of Li-ion battery demand by 2025. This might explain the relative low interest from equipment suppliers, which might change when large solid-state battery manufacturing capacities start to be built.
Indien Chinese techs dat kunnen vervroegen tot 2020 des te beter.
Maar het zal een zeer beperkte productie zijn, electrek rekende het uit:
Citaat:
We don’t know Qing Tao Energy’s price point and to be fair, they are not quite at volume production.
100 MWh is a decent capacity, but it would result in less than 2,000 long-range electric vehicles per year.
- - - -

Ook de efficiëntie van zware DC-laadpalen kan nog beter, en vooral de laadpalen kunnen veel kleiner gebouwd worden:

https://news.ncsu.edu/2018/10/better-fast-charger/

veel meer technische details in: https://www.powerelectronics.com/aut...attery-charger


Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2018 om 12:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be