Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wie gooit binnenkort als eerste de bom?
Zelenski 0 0%
Poetin 1 10,00%
Biden 0 0%
Hitler - mocht hij nu leven. Maar waarom vandaag wél MAD toepassen en niet in 40-45 dmv gifgas... 1 10,00%
Atoombom? - Ik toon u foto's van 70 gebombardeerde Japanse steden en gij pikt er Hiroshima uit, ok? 3 30,00%
Prins Laurent 5 50,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2023, 23:01   #1
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard Wie gooit binnenkort als eerste de bom?

De atoombom, uiteraard.
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 23 februari 2023 om 23:04.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 23:06   #2
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

De Amerikanen in 1945:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fat_Man

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 23:32   #3
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Wie gooit de derde bom.

A propos, waarom opent ge 2 keer dezelfde draad, met in de 2de een verwijzing naar hiroshima, die ge van mij hebt in de eerste draad?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 februari 2023 om 23:34.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 00:01   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Gelet op de keuzemogelijkheden in de enquête lijkt mij dit eerder een k&k onderwerp.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 00:36   #5
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Enkel een suïcidale wereldleider zou kernwapens durven inzetten, en Poetin is dat zeker niet, hij beschermt zichzelf als een bezetene tegen huurmoordenaars en coupplannen, hij lijdt duidelijk aan foniasofobie. Een wereldleider kan immers ook niet zomaar in zijn eentje besluiten kernwapens af te vuren, daar komt veel meer bij kijken.
Oud 24 februari 2023, 01:14   #6
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wie gooit de derde bom.

A propos, waarom opent ge 2 keer dezelfde draad, met in de 2de een verwijzing naar hiroshima, die ge van mij hebt in de eerste draad?
De eerste keer was een mislukte poging tot mijn eerste enquete. De Hiroshima-verwijzing zat er al in, geloof het of niet. Geloof het toch maar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Enkel een suïcidale wereldleider zou kernwapens durven inzetten, en Poetin is dat zeker niet, hij beschermt zichzelf als een bezetene tegen huurmoordenaars en coupplannen, hij lijdt duidelijk aan foniasofobie. Een wereldleider kan immers ook niet zomaar in zijn eentje besluiten kernwapens af te vuren, daar komt veel meer bij kijken.
Zoiets.
Nu, de vraag in hoeverre 'kernwapens' bangmakerij zijn is op zich best wel een interessant onderwerp. Kwestie van 'de schrik erin te houden' werkt dat tot nu prima.
Waarom Hitler in die enquete voorkomt: ondanks dat de geallieerden een 'onvoorwaardelijke overgave' eisten en Duitsland omzeggens vernietigd was, werden er bv geen V-raketten met gifgas ingezet. DAT was het ogenblik om MAD toe te passen. Wanneer een 'door de grootste misdadiger aller tijden' geleide staat op het punt staat te worden vernietigd, zelfs geen gifgas inzet, waarom zouden we ons al die jaren hebben moeten druk maken om atoombommen?
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 24 februari 2023 om 01:20.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 06:21   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er serieus bang voor dat niemand nog kernwapens gaat gebruiken. Maar kom, je mag nooit alle hoop laten varen.

Dat gezegd, een beperkt nucleair taktisch vernietigen van Oekraine zou waarschijnlijk (voor ons) de beste oplossing zijn. Als bovendien de Russen het in onze plaats doen, zou dat perfect zijn. Ik had dat aan de Vladimir aangeraden een jaar geleden, maar die seniele oude zot luistert niet naar mij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 februari 2023 om 06:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 08:31   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben er serieus bang voor dat niemand nog kernwapens gaat gebruiken. Maar kom, je mag nooit alle hoop laten varen.

Dat gezegd, een beperkt nucleair taktisch vernietigen van Oekraine zou waarschijnlijk (voor ons) de beste oplossing zijn. Als bovendien de Russen het in onze plaats doen, zou dat perfect zijn. Ik had dat aan de Vladimir aangeraden een jaar geleden, maar die seniele oude zot luistert niet naar mij.
Tegen mij heeft hij gezegd toen we vorige week op berenjacht waren in west siberie, (de prins was daar ook bij trouwens) dat hij vreest voor zijn Zwarte Zee en Pacificsch vloot in Vladivostok, Den Biden had m net gebeld om weer wat te stoken ... Allee ja hij was er het hart van in, schoot m in plaats van dien beer zijne caddy dood, ja wij hebben ook een soort caddy om ons wapen te dragen he, Allee ja we hebben die dan maar naar de taxidermist gestuurd, want de Laurent wou perse iets voor aan zijn muur te hangen.

ik heb nog gezegd, Laurent, doe dat niet, Claire gaat niet content zijn, maar ja, dus ik weet al , as die caddy terugkomt van de taxidermist dat ik de komende 6 weken met de Lorre op cafe moet . Tot m terug binnen mag.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 09:56   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
De atoombom, uiteraard.
Niemand.

Wie een atoombom inzet vernietigt ook tegelijk zichzelf.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 10:05   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niemand.

Dat klopt wel maar tegelijk vallen er wel een massa slachtoffers, mocht men overgaan tot het gebruik maken van atoomwapens, die eigenlijk met héél de oorlog niets te maken hebben.

Of zou dat te maken hebben met de wereldbevolking iets in te dijken?

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 februari 2023 om 10:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 10:12   #11
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Tegen mij heeft hij gezegd toen we vorige week op berenjacht waren in west siberie, (de prins was daar ook bij trouwens) dat hij vreest voor zijn Zwarte Zee en Pacificsch vloot in Vladivostok, Den Biden had m net gebeld om weer wat te stoken ... Allee ja hij was er het hart van in, schoot m in plaats van dien beer zijne caddy dood, ja wij hebben ook een soort caddy om ons wapen te dragen he, Allee ja we hebben die dan maar naar de taxidermist gestuurd, want de Laurent wou perse iets voor aan zijn muur te hangen.

ik heb nog gezegd, Laurent, doe dat niet, Claire gaat niet content zijn, maar ja, dus ik weet al , as die caddy terugkomt van de taxidermist dat ik de komende 6 weken met de Lorre op cafe moet . Tot m terug binnen mag.
Ik heb het daar net met de Grote Greet over gehad. Die is héél, héél, héél, héél (x 10'000) boos da gijlie op berenjacht gegaan zijt. Niet vanwege de beren, maar wel vanwege het gebruik van een vliegtuig naar Siberië. Ge had den velo kunnen nemen!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 10:23   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

De Russen, binnen een paar weken.
Oud 24 februari 2023, 10:24   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand.

Ik zou daar zeer voorzichtig mee zijn. Wacko's zijn tot veel in staat, ook al leidt dit tot zelfvernietiging.
Zie dit recent nieuwsbericht VRT NWS
Die zot wil z'n Sarmat arsenaal nog optimaliseren terwijl met de huidige hoeveelheid de wereld twee keer kan worden vernietigd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 11:03   #14
TV-verslaafde

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand.

Teveel onschuldige burgerslachtoffers die "niets" met de oorlog te maken hebben.

Rusland kende al verscheidene malen algemene mobilisatie, iedere burger moest meedoen met de oorlogs inspanning. Van jong tot oud. Van platteland tot stad.

Is hetzelfde als je 12 jaar was ofzo. Pa geeft je wat alcohol en dan zou je hem niet verraden. Dus iedereen moest zuipen.

Zo denken de Russen dus over de "mobilisatie". Geen verraders, iedereen maakt zijn handen vuil. Iedereen zuipt!

De georganiseerde strijdkrachten zoals bij het Romeinse Rijk. Rijen soldaten die elk hun functie wisten. Hele verslagen over hoe de veldheer moest zijn. Leger tegen leger. Dat is toch verleden tijd?

Door de geavanceerde bommen? En omdat ze altijd burgerslachtoffers maken. Tiens.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 11:57   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik heb het daar net met de Grote Greet over gehad. Die is héél, héél, héél, héél (x 10'000) boos da gijlie op berenjacht gegaan zijt. Niet vanwege de beren, maar wel vanwege het gebruik van een vliegtuig naar Siberië. Ge had den velo kunnen nemen!
Straffer nog we hebben ons eerst laten voeren door zo een Zill limousine, ge weet wel waar we ne camion met naft achter laten rijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be