![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De islam maakt vijanden van onze eigen mensen.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 11 november 2004 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind het inderdaad zeer belangrijk om te melden dat het hier over Amerikaanse - Nederlandse jongelui gaat die verstrikt zijn in het Moslimterrorisme. Dus het verhaaltje van gebrek aan kansen, racisme of discriminatie gaat hier niet op.
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Nieuwe aanslag was dichtbij
AMSTERDAM - Met de grootscheepse antiterreuractie van afgelopen woensdag in Den Haag, Amsterdam en Amersfoort is op de valreep een nieuwe aanslag in Nederland voorkomen. Dat zei minister Remkes (Binnenlandse Zaken) gisteravond in de Tweede Kamer tijdens het terrorismedebat. De zeven verdachten die zijn opgepakt hebben allemaal banden met Mohammed B. (26), de moordenaar van filmer Theo van Gogh. De moslimextremisten behoren tot de Hofstadgroep rond terreurverdachte Samir A. (18 ). Jason W. (19), een van de verdachten die werd overmeesterd in het terroristenpand aan de Antheunisstraat in Den Haag, was helemaal voorbereid op een martelaarsdood. Dat blijkt uit een schokkende afscheidsbrief die hij aan zijn moeder schreef. W. liet daarin weten dat hij bereid was als martelaar zijn leven te offeren voor de jihad, de heilige oorlog. "Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen" , aldus Jason W. De jongen, die zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit heeft, heeft zich vijf jaar geleden bekeerd tot de radicale islam. http://www.telegraaf.nl/binnenland/1..._dichtbij.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders, moet je die verrijking maar eens concreet toelichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Ik kan Islam onmogelijk zien als een verrijking : moslims onttrekken zich volledig van de rest in hun denken en hun handelen . En als er dan al interactie is , dan zijn het alleen maar problemen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Persoonlijk kan ik een gematigde vorm van de islam wel als een soort positieve verrijking zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Je mag de problemen met die moslims niet op de godsdienst steken, er zijn er nu eenmaal die er op een verstandige manier omgaan en anderen die zo dom zijn dat je verbaasd bent dat ze nog levensvatbaar zijn.
Ik ben ongelovig en zelfs een beetje anti-godsdienst vanwege mijn verleden, maar toch vind ik dat hier op 't forum en in de media het kind met het badwater wordt weggegooid. De moslims in ons vrije westen moeten duidelijk gemaakt worden dat hun Koran en Hadiths TOTAAL ondergeschikt zijn aan de wetten, als hun dat niet aanstaat mogen ze altijd richting een of ander apenland vertrekken waar er geen godsdienstvrijheid bestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ... en de carroussel van de politieke recuperatie blijft maar draaien.
"Zie je nou wel?" De islam dit en dat en zus en zo... Een koppel doorgetrapte gekken die zich hebben laten vangen door één of andere extremistische criminele sekte. Is er iets nieuws onder de zon? Extreem-rechts wil het ons graag doen geloven, maar eigenlijk komt dit soort van situaties wel vaker voor. Wie herinnert zich nog Waco Texas, of Jim Jones, de Zonnetempel, etc... Er bestaan ook sekten binnen de "christelijke" familie, maar geen gek (of hij moet al van bijzonder kwaaie wil zijn) die "het" christendom gaat vereenzelvigen met één van die leuke groeperingen. Maar met "de" islam -waarmee "de mensen" nu eenmaal minder rechtstreekse ervaring hebben- kan dat natuurlijk allemaal wel. Er hangt een vies luchtje van manipulatie en volksverlakkerij rond al die "zie je nou wel" -verhaaltjes...
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beste, Gelieve voortaan niet langer op te roepen tot geweld. Indien u hieraan geen gevolg geeft zullen wij u de kans geven zich hierover te beraden in ballingschap. Mvg, Jeroen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 16 november 2004 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Wreker:
We gaan even terug naar de stelling: "islam binnenhalen = moslimterreur kweken" Heb je je er nooit over verwonderd hoeveel van "onze" mensen jaarlijks de geitenwollensokken alternatieve beurzen afschuimen? Hoeveel er op zeer korte termijn wisselen van geloof als van onderbroek? De ene keer zijn ze hindoe, de andere keer buddhist (da's nu in de mode) en weer een andere keer zitten ze te prevelen uit de Koran... En onder die zgn. "zoekende" mensen (om het mooi uit te drukken) recruteren sekten allerhande, want ze weten dat die "zoekenden" heel vatbaar zijn voor het soort hersenspoeling waar ze zo bedreven in zijn. Dat er in naam van Allah of God of één of andere buitenaardse superintelligentie ook groeperingen actief zijn die er destructieve neigingen op nahouden, spreekt voor zich. Soms hebben die geen agenda, soms is geld hun motivatie, soms zit het voor een stuk in (geo-)politieke motieven. (bvb. de export van de problemen in het midden-oosten) Maar kom me niet wijsmaken dat "de islam" in al z'n algemeenheid per definitie altijd moet leiden tot extremisme... d�*t verhaaltje krijg je zelfs niet aan het zwarte duiveltje op mijn schouder gesleten. (en ja, ik heb zo'n duiveltje dat me af en toe aanmaant om niet te toegeeflijk te zijn; kwestie van me in evenwicht te houden)
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Islam is een vrije godsdienst. Omwille van zijn vrijheid is het net een verrijking voor het "westen".
Islam komt en zegt "hier is een boek, denk erover na en handel correct". Maw het legt de verantwoordelijkheid bij u zelf. En hier wringt het schoentje, het "westen", met name het volk is dat niet gewoon. Alle individuele fouten zijn de schuld van de regering. Men kijkt niet maar naar de eigen ik-zijn. De maatschappij verbetert pas als de mens zelf verbetert, begin dus bij jezelf. Dat is net de boodschap van de Islam, Qoel hoewa min 3indi anfoesikoem... zegt Allah. (vertaling: zeg het verlies komt van jezelf...). Allah zegt dus dat je naar uw eigen moet kijken. Allah zegt ook over de moslims zelf "je zal geen eengezinde gemeenschap vormen zolang elk individu zich niet heeft gezuiverd". Islam kent geen machtstructuur wat eveneens een verrijking is voor het westen. Islam is dus een pure religie tussen 2 spelers, niemand die zich ermee kan moeien. Net daarom staat de Islam als religie enorm zwak. Een aanval op de Islam, op wie is die gericht? Op de mensen persoonlijk. Als je dus zegt, Islam is een godsdienst van geitenneukers. Dan val je hiermee rechtstreeks 1.5miljard mensen. En ja er moet éné zijn die zich zwaar voelt aangevallen en dan krijg je een situatie zoals in Holland. Ik (en waarschijnlijk veel andere Moslims) krijg veel altijd dezelfde vraag te horen als "wat vind je van de uitspraak van Moslim x?" Mijn antwoord is altijd standaard "dat is zijn zaak, ik hoef mij daar niet voor te verantwoorden" Moest er een waterdicht structuur zijn in de Islam met hierarchie, kon men naar hen toe gaan en daar de vraag stellen van wat ze vinden van de uitspraken van Moslim x. Maar helaas |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk ook niet dat Mohammed veel zou gehad hebben aan zwevers. Die had harde generaals nodig, die zonder veel omhaal het hoofd van hun tegenstander konden afsnijden. Dat waren pas goede gelovigen voor Mohammed. Ik zie het een astrologiebeoefenaar nog niet zo direct doen.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 16 november 2004 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() je bent ofwel een moslim ofwel een terorist de twee gaan niet samen voor de duizende keer maar zo te zien staan jullie er niet voor open en maakt het niet uit wat de moslimgemeenschap in belgie zegt jullie hebben jullie conclusies al gemaakt dus stop met de vragen als je al de antwoorden toch al hebt
dank u voor uw aandacht ale kom maar weer op met commentaar en gezever!!! |
![]() |
![]() |