Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2004, 23:06   #1
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard Islam binnenhalen = moslimterreur kweken

Citaat:
RTL Nieuws: Twee broers onder terreurverdachten
HILVERSUM - Onder de zeven verdachten van terroristische activiteiten die woensdag zijn aangehouden, zijn twee Nederlandse broers. Dat meldde RTL Nieuws donderdagavond. Het programma baseert zich op een niet nader genoemde bron in justitiële kringen. Het zou gaan om de 19-jarige Jason W. en zijn 17-jarige broer Jermaine. De Nationale Recherche hield Jason woensdag aan in de Haagse Antheunisstraat, terwijl Jermaine werd opgepakt in Amersfoort. De oudste van de twee raakte bij zijn aanhouding gewond.

Volgens RTL Nieuws is het voor het eerst dat twee Nederlandse jongens die zich tot de islam hebben bekeerd, zich zijn gaan bezighouden met terroristische activiteiten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...rdachten_.html
Wie de islam binnenhaalt zorgt ervoor dat de eigen mensen besmet raken met de ideeen van de islam. Dit leidt bovendien zo blijkt nu, tot de kweek van moslimterroristen van eigen bodem, die de oorlog verklaren aan Amerika, die de oorlog verklaren aan Europa, die zich als moslims tot vijand verklaren van onze beschaving.

De islam maakt vijanden van onze eigen mensen.

Laatst gewijzigd door Wreker : 11 november 2004 om 23:07.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 00:34   #2
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het inderdaad zeer belangrijk om te melden dat het hier over Amerikaanse - Nederlandse jongelui gaat die verstrikt zijn in het Moslimterrorisme. Dus het verhaaltje van gebrek aan kansen, racisme of discriminatie gaat hier niet op.
Oud 12 november 2004, 13:54   #3
Wreker
Staatssecretaris

Standaard Nieuwe aanslag was dichtbij

Nieuwe aanslag was dichtbij

AMSTERDAM - Met de grootscheepse antiterreuractie van afgelopen woensdag in Den Haag, Amsterdam en Amersfoort is op de valreep een nieuwe aanslag in Nederland voorkomen. Dat zei minister Remkes (Binnenlandse Zaken) gisteravond in de Tweede Kamer tijdens het terrorismedebat. De zeven verdachten die zijn opgepakt hebben allemaal banden met Mohammed B. (26), de moordenaar van filmer Theo van Gogh. De moslimextremisten behoren tot de Hofstadgroep rond terreurverdachte Samir A. (18 ). Jason W. (19), een van de verdachten die werd overmeesterd in het terroristenpand aan de Antheunisstraat in Den Haag, was helemaal voorbereid op een martelaarsdood.

Dat blijkt uit een schokkende afscheidsbrief die hij aan zijn moeder schreef. W. liet daarin weten dat hij bereid was als martelaar zijn leven te offeren voor de jihad, de heilige oorlog. "Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen" , aldus Jason W. De jongen, die zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit heeft, heeft zich vijf jaar geleden bekeerd tot de radicale islam.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1..._dichtbij.html
Oud 13 november 2004, 14:55   #4
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Wie de islam binnenhaalt zorgt ervoor dat de eigen mensen besmet raken met de ideeen van de islam. Dit leidt bovendien zo blijkt nu, tot de kweek van moslimterroristen van eigen bodem, die de oorlog verklaren aan Amerika, die de oorlog verklaren aan Europa, die zich als moslims tot vijand verklaren van onze beschaving.

Integendeel islam is een verrijking voor de europessamenleving !
Oud 13 november 2004, 16:22   #5
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Integendeel islam is een verrijking voor de europessamenleving !
Je bedoelt een verrijking voor de Europese explosievenindustrie?

Anders, moet je die verrijking maar eens concreet toelichten.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:00   #6
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Ik kan Islam onmogelijk zien als een verrijking : moslims onttrekken zich volledig van de rest in hun denken en hun handelen . En als er dan al interactie is , dan zijn het alleen maar problemen
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:16   #7
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Je bedoelt een verrijking voor de Europese explosievenindustrie?

Anders, moet je die verrijking maar eens concreet toelichten.
Ik wacht op je toelichtingen Lincoln ...
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:35   #8
Piet Hein
Minister

Standaard

Persoonlijk kan ik een gematigde vorm van de islam wel als een soort positieve verrijking zien.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:40   #9
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Je mag de problemen met die moslims niet op de godsdienst steken, er zijn er nu eenmaal die er op een verstandige manier omgaan en anderen die zo dom zijn dat je verbaasd bent dat ze nog levensvatbaar zijn.
Ik ben ongelovig en zelfs een beetje anti-godsdienst vanwege mijn verleden, maar toch vind ik dat hier op 't forum en in de media het kind met het badwater wordt weggegooid.

De moslims in ons vrije westen moeten duidelijk gemaakt worden dat hun Koran en Hadiths TOTAAL ondergeschikt zijn aan de wetten, als hun dat niet aanstaat mogen ze altijd richting een of ander apenland vertrekken waar er geen godsdienstvrijheid bestaat.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:08   #10
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

... en de carroussel van de politieke recuperatie blijft maar draaien.

"Zie je nou wel?" De islam dit en dat en zus en zo... Een koppel doorgetrapte gekken die zich hebben laten vangen door één of andere extremistische criminele sekte. Is er iets nieuws onder de zon? Extreem-rechts wil het ons graag doen geloven, maar eigenlijk komt dit soort van situaties wel vaker voor. Wie herinnert zich nog Waco Texas, of Jim Jones, de Zonnetempel, etc...

Er bestaan ook sekten binnen de "christelijke" familie, maar geen gek (of hij moet al van bijzonder kwaaie wil zijn) die "het" christendom gaat vereenzelvigen met één van die leuke groeperingen. Maar met "de" islam -waarmee "de mensen" nu eenmaal minder rechtstreekse ervaring hebben- kan dat natuurlijk allemaal wel.

Er hangt een vies luchtje van manipulatie en volksverlakkerij rond al die "zie je nou wel" -verhaaltjes...
Oud 15 november 2004, 14:09   #11
witenzwart
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

Het virus verspreid zich snel! *knip*

Beste,

Gelieve voortaan niet langer op te roepen tot geweld.
Indien u hieraan geen gevolg geeft zullen wij u de kans geven zich hierover te beraden in ballingschap.

Mvg,

Jeroen
witenzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:18   #12
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ik wacht op je toelichtingen Lincoln ...
Toelichtingen !!! voor de de extremisten is dat niet nodig ze hebben geen ogen om te kijken een denken maar nauwelijks !
Oud 15 november 2004, 14:20   #13
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Je mag de problemen met die moslims niet op de godsdienst steken, er zijn er nu eenmaal die er op een verstandige manier omgaan en anderen die zo dom zijn dat je verbaasd bent dat ze nog levensvatbaar zijn.
Ik ben ongelovig en zelfs een beetje anti-godsdienst vanwege mijn verleden, maar toch vind ik dat hier op 't forum en in de media het kind met het badwater wordt weggegooid.

De moslims in ons vrije westen moeten duidelijk gemaakt worden dat hun Koran en Hadiths TOTAAL ondergeschikt zijn aan de wetten, als hun dat niet aanstaat mogen ze altijd richting een of ander apenland vertrekken waar er geen godsdienstvrijheid bestaat.
Ach , hebben ze je bekeerd tot het extremism !
Oud 15 november 2004, 14:22   #14
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door witenzwart
Het virus verspreid zich snel! De epidemie uitroeien is de beste remedie!
Mja , met fly-tox een baygon ga je ni veel bereiken !
Oud 16 november 2004, 17:46   #15
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
... en de carroussel van de politieke recuperatie blijft maar draaien.

"Zie je nou wel?" De islam dit en dat en zus en zo... Een koppel doorgetrapte gekken die zich hebben laten vangen door één of andere extremistische criminele sekte. Is er iets nieuws onder de zon? Extreem-rechts wil het ons graag doen geloven, maar eigenlijk komt dit soort van situaties wel vaker voor. Wie herinnert zich nog Waco Texas, of Jim Jones, de Zonnetempel, etc...

Er bestaan ook sekten binnen de "christelijke" familie, maar geen gek (of hij moet al van bijzonder kwaaie wil zijn) die "het" christendom gaat vereenzelvigen met één van die leuke groeperingen. Maar met "de" islam -waarmee "de mensen" nu eenmaal minder rechtstreekse ervaring hebben- kan dat natuurlijk allemaal wel.

Er hangt een vies luchtje van manipulatie en volksverlakkerij rond al die "zie je nou wel" -verhaaltjes...
Ik denk dat er weinig godsdiensten zo goed gekend zijn bij hun niet-aanhangers als de islam. De geschreven, de verbale en non-verbale communicatie die de leden van deze godsdienst overdragen valt niet mis te vatten. Er is bijna geen godsdienst die zo doorzichtig is als de islam. Omdat in de islam zo goed als geen boodschap zit. Het is bijna niks anders dan een hoop vormelijke rituelen zonder inhoud. Zowat alle moslims kan je catalogeren onder de noemer "witgekalkte graven".

Laatst gewijzigd door Wreker : 16 november 2004 om 17:46.
Oud 16 november 2004, 18:02   #16
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

@ Wreker:

We gaan even terug naar de stelling: "islam binnenhalen = moslimterreur kweken"
Heb je je er nooit over verwonderd hoeveel van "onze" mensen jaarlijks de geitenwollensokken alternatieve beurzen afschuimen? Hoeveel er op zeer korte termijn wisselen van geloof als van onderbroek? De ene keer zijn ze hindoe, de andere keer buddhist (da's nu in de mode) en weer een andere keer zitten ze te prevelen uit de Koran... En onder die zgn. "zoekende" mensen (om het mooi uit te drukken) recruteren sekten allerhande, want ze weten dat die "zoekenden" heel vatbaar zijn voor het soort hersenspoeling waar ze zo bedreven in zijn. Dat er in naam van Allah of God of één of andere buitenaardse superintelligentie ook groeperingen actief zijn die er destructieve neigingen op nahouden, spreekt voor zich. Soms hebben die geen agenda, soms is geld hun motivatie, soms zit het voor een stuk in (geo-)politieke motieven. (bvb. de export van de problemen in het midden-oosten)

Maar kom me niet wijsmaken dat "de islam" in al z'n algemeenheid per definitie altijd moet leiden tot extremisme... d�*t verhaaltje krijg je zelfs niet aan het zwarte duiveltje op mijn schouder gesleten. (en ja, ik heb zo'n duiveltje dat me af en toe aanmaant om niet te toegeeflijk te zijn; kwestie van me in evenwicht te houden)
Oud 16 november 2004, 18:16   #17
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar kom me niet wijsmaken dat "de islam" in al z'n algemeenheid per definitie altijd moet leiden tot extremisme... d�*t verhaaltje krijg je zelfs niet aan het zwarte duiveltje op mijn schouder gesleten. (en ja, ik heb zo'n duiveltje dat me af en toe aanmaant om niet te toegeeflijk te zijn; kwestie van me in evenwicht te houden)
Dat geldt dan ook voor nazi's, of zie ik dat verkeerd?
Oud 16 november 2004, 20:37   #18
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Islam is een vrije godsdienst. Omwille van zijn vrijheid is het net een verrijking voor het "westen".

Islam komt en zegt "hier is een boek, denk erover na en handel correct".
Maw het legt de verantwoordelijkheid bij u zelf.
En hier wringt het schoentje, het "westen", met name het volk is dat niet gewoon.
Alle individuele fouten zijn de schuld van de regering.
Men kijkt niet maar naar de eigen ik-zijn.

De maatschappij verbetert pas als de mens zelf verbetert, begin dus bij jezelf.

Dat is net de boodschap van de Islam, Qoel hoewa min 3indi anfoesikoem... zegt Allah. (vertaling: zeg het verlies komt van jezelf...).
Allah zegt dus dat je naar uw eigen moet kijken.

Allah zegt ook over de moslims zelf "je zal geen eengezinde gemeenschap vormen zolang elk individu zich niet heeft gezuiverd".

Islam kent geen machtstructuur wat eveneens een verrijking is voor het westen.
Islam is dus een pure religie tussen 2 spelers, niemand die zich ermee kan moeien.
Net daarom staat de Islam als religie enorm zwak.
Een aanval op de Islam, op wie is die gericht? Op de mensen persoonlijk.
Als je dus zegt, Islam is een godsdienst van geitenneukers. Dan val je hiermee rechtstreeks 1.5miljard mensen. En ja er moet éné zijn die zich zwaar voelt aangevallen en dan krijg je een situatie zoals in Holland.

Ik (en waarschijnlijk veel andere Moslims) krijg veel altijd dezelfde vraag te horen als "wat vind je van de uitspraak van Moslim x?"
Mijn antwoord is altijd standaard "dat is zijn zaak, ik hoef mij daar niet voor te verantwoorden"

Moest er een waterdicht structuur zijn in de Islam met hierarchie, kon men naar hen toe gaan en daar de vraag stellen van wat ze vinden van de uitspraken van Moslim x.
Maar helaas
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 21:01   #19
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
@ Wreker:

We gaan even terug naar de stelling: "islam binnenhalen = moslimterreur kweken"
Heb je je er nooit over verwonderd hoeveel van "onze" mensen jaarlijks de geitenwollensokken alternatieve beurzen afschuimen? Hoeveel er op zeer korte termijn wisselen van geloof als van onderbroek? De ene keer zijn ze hindoe, de andere keer buddhist (da's nu in de mode) en weer een andere keer zitten ze te prevelen uit de Koran... En onder die zgn. "zoekende" mensen (om het mooi uit te drukken) recruteren sekten allerhande, want ze weten dat die "zoekenden" heel vatbaar zijn voor het soort hersenspoeling waar ze zo bedreven in zijn. Dat er in naam van Allah of God of één of andere buitenaardse superintelligentie ook groeperingen actief zijn die er destructieve neigingen op nahouden, spreekt voor zich. Soms hebben die geen agenda, soms is geld hun motivatie, soms zit het voor een stuk in (geo-)politieke motieven. (bvb. de export van de problemen in het midden-oosten)

Ik ken nogal wat mensen uit de "alternatieve wereld" en die zoekenden zijn eerder sceptisch zoekenden, die hun geestesinstelling past helemaal niet bij een starre en dogmatische benadering zoals de islam. Ik ken ook nogal wat mensen die de islam genegen zijn en dat zijn allesbehalve zwevers. Dat zijn hoog ontwikkelde mensen, dikwijls uit de "harde" richtingen van down to earth zaken als ingeneurs en scheikundigen. Islam is dan ook een typische down to earth wereldvisie voor wie het simpel wil houden.

Ik denk ook niet dat Mohammed veel zou gehad hebben aan zwevers. Die had harde generaals nodig, die zonder veel omhaal het hoofd van hun tegenstander konden afsnijden. Dat waren pas goede gelovigen voor Mohammed. Ik zie het een astrologiebeoefenaar nog niet zo direct doen.

Laatst gewijzigd door Wreker : 16 november 2004 om 21:02.
Oud 16 november 2004, 21:06   #20
ait mehdi
Vreemdeling

Standaard moslimterreur?????

je bent ofwel een moslim ofwel een terorist de twee gaan niet samen voor de duizende keer maar zo te zien staan jullie er niet voor open en maakt het niet uit wat de moslimgemeenschap in belgie zegt jullie hebben jullie conclusies al gemaakt dus stop met de vragen als je al de antwoorden toch al hebt

dank u voor uw aandacht ale kom maar weer op met commentaar en gezever!!!
ait mehdi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be