![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja ja, democratie is iets anders naargelang wie het woord uitspreekt...
men vindt hier bijvoorbeeld door de "overeenkomst" tussen de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement, men vindt hier dat "de anderen" ondemocratisch handelen... vandaag in Het Belang van Limburg (het enige echte Belang in Vlaanderen als je het mij vraagt.... en die mening is nog gesterkt door dit artikel...): Vlaams Belang ontslaat gemeenteraadslid Peeters te Houthalen-Helchteren... die op de lijst van het VB verkozen man zou zich niet onderwerpen aan de "opgelegde partijdiscipline".... [size=5]hahahahaha.... opgelegd.... is dat democratisch?????? [/size] en de kommentaar van betrokkene doet de deur dicht: "Dit is de Vlaams Belang-democratie waarbij alleen de leider iets mag zeggen. Het doet me denken aan de vroegere communistische regimes. De partij ontslaat iemand uit als die vragen stelt over de financiële toestand".... Peeters heeft het daarbij in het bijzonder over de fractietoelage van het Vlaams Belang. Over deze gemeentelijke toelage aan de fractie rommelt het al een tijdje binnen de partij. Op 25 maart vroeg Roger Peeters tijdens de gemeenteraad inzage in de bestding van deze toelage omdat zijn eigen fractie - het Vlaams Blok toen nog - hem geen inzage wilde geven. ..... Peeters vermoedt gesjoemel en zal vandaag nog een proces-verbaal laten opstellen.... ...... Na ja.... is dit democratisch... volgens wat het Vlaams Belang elders aanklaagt en niet zo fel afwijkende omstandigheden... misschien kan ook hier indien de rechterlijke instanties hier die Peeters moesten gelijk geven een aanplakcampagne opgestart worden ter verfdediging van de democratie.... het is een feit dat het in Limburg al van in de lijstvorming heel erg hommeles geweest is: - bij de verkiezingen van het jaar ervoor had een dame heel veel stemmen gehaald... in de lijstvorming voor 13 juni dit jaar kwam die dame niet meer aan bod omdat de Limburgse topman van het VB liever dametjes op de lijsten zetten die volgens die eerste betrokkene, gewilliger waren voor de topman... wat dat ook moge betekenen... - er werd een préféré twee keren op de lijst gezet... ofschoon dat volgens de partij geplogenheden ondemocratisch zou zijn... (kwestie van zekerheid te hebben dat die heer wel ergens zou verkozen zijn... want toen zaten ze nog met een ei dat Limburg niet erg zou VB stemmen... - etc intussen liggen al twee verkozenen van het VB buiten in Houthalen-Helchteren... van democratie gesproken... van schending van democratische principes gesproken.... maar ja, zo was het ook al in de dertiger jaren bij onze Oosterburen... wie de partijtop niet volgde werd ofwel in concentratiekampen gestoken, ofwel gedurende allerlei nachtelijke "activiteiten" op getouw gezet door de partijleiding uitgeschakeld.... de geschiedenis is zich aan het herhalen... en dat miljoen kiezers.... beseffen zij dat wel??????
#2 |
Banneling
|
![]() Wat u hier zo uitgebreid uit de doeken doet zijn de soms wat minder fraaie kanten van de interne partijwinkel. Denkt u nu echt dat zulke zaken alleen voorkomen bij het VB? Worden er in andere partijen geen mandatarissen of leden buitengegooid naar aanleiding van afwijkende meningen edm? Is onlangs Coveliers niet ontslagen als VLD-fraktievoorzitter omdat hij op een andere golflengte zat dan de partijtop? En wat met de Grote Roerganger Stevaert, heeft die nooit dictatoriale trekjes tentoongespreid? Komaan zeg...
Uw verwijzing naar nazi-Duitsland is ronduit belachelijk; ofwel bent u historisch analfabeet, ofwel bent u kwaadwillig dingen aan het vergelijken die doodeenvoudig niet te vergelijken zijn. Trouwens, door al dat gezaag over de nazi's en de holocaust als het over het VLaams Belang gaat, banaliseert u eigenlijk die gruwelijke tragedies. Ik ken nogal wat Joodse mensen bijvoorbeeld die dat helemaal niet op prijs stellen, beseft u dat wel? Laatst gewijzigd door DrHumorisCausa : 26 november 2004 om 11:46. |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Onlangs werd Frank Vandenbroecke aan de deur gezet omdat hij de ziekteverzekering wou aanpakken.
Maar die steenbok had dat wel niet begrepen. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
daar heb ik uitgebreid over gepost in de thread over amanestie.... en het verband met de nazi toestanden komt terecht van de achtergrond van Dillen als Nazi aanhanger (zie desbetreffende threats)... EN... vooral de analogie tussen door mij heel goed gekende vooroorlogse toestanden en de evolutie van het hier zo geliefd blok of blang.... maar ja.... wait and see... binnen enkele jaren zijn wij hier even ver als toen in Duitsland...
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 'k zie het al....
alles wat niet het lof zingt van de Vlaamse stank komt hier nauwelijks aan bod... waarschijnlijk mogen de partijleden van die zogenaamde democratische partij niets als standpunt innemen wat de leiding van de partaaai zou kunnen in diskrediet brengen... en die een miljoen "kiezers" die slikken dat allemaal en krijgen niet te weten wat werkelijk leeft in de "Kommandantur"..... ik begin het toch te geloven dat die een miljoen kiekens zonder kop maar slikken wat hen aan misleiding gbbracht wordt... als je het mij vraagt, een niet al te solide basis voor de toekomst... precies zoals het Fortuyn misbaksel en het Haider misgekleum niet lang duurden...