![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwsuitzendingen blokletterden dat met een bepaalde app kon te weten komen waar militairen zich bevinden.
Zoals u met zen alle, wel weet ben ik géén fan van al die app's, FB, Twitter andere rommel want daar schuilt altijd wel een potentieel gevaar in bij dat soort van dienstjes. Ondanks het nu in het nieuw is, is dat echt niks nieuws want dat was al véél eerder geweten dat er bepaalde 'trackers' locaties konden ontdekken. Heatmap fitnesstracker geeft locaties geheime militaire basissen prijs En dan is de zoektocht begonnen naar familie, vrienden en andere met die dingen. In een nieuwsuitzending zei men ook dat je 'opt-in/opt-out' kan instellen. Jaja tot op bepaalde hoogte misschien wel. Stel u gebruikt 'Google Earth' een mooi overzicht van de straat waar u woonachtig bent maar u wil niet dat uw huis daar op voorkomt. Dat kan u perfect instellen maar hoe belachelijk is dat dan mocht u in een rijstraat wonen en er 1 geblindeerde woning bij staat? Dan gaat men zich zeker afvragen, wat is daar aan de hand. Schermde men Area 51 ![]() ![]() Weg met die app rommel een verbod op zetten. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 december 2018 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is onvoorstelbaar dat er nog mensen met zekere "veiligheidsfuncties" zijn die dergelijke apps gebruiken en dat uiteindelijk hun oversten een "bevel" hieromtrent moeten geven.
Informatie is informatie,zelfs de routine,afstanden en parcours van sport en training kunnen gebruikt worden tegen de organisatie waaruit dergelijke info "getrokken" wordt.... Idem overigens met phoontjes.Iedereen die zo eentje op zak heeft kan gevolgd worden waar hij/zij zich het meest bevindt (het werk bvb) en via welke routes daar naartoe gegaan wordt..(ik geloof dat "uitzetten" van dergelijke funktie op mijn phoontje gewoon niet).Bij mensen met veiligheidsfunkties is dat informatie die niet uitsluitend "commercieel" nut zal hebben en waarvan we weten dat ze geoogst kan en zal worden ook zonder toestemming van de app-uitbaters...
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2018 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof daar niet in, dat "uitzetten". Ik lees daar met de regelmaat al wel eens wat over na en ik denk dat ik op dat vlak zover gekomen ben dat hier binnenkort alle toestellen buitenvliegen die eventueel op eigen houtje informatie zouden kunnen doorgeven aan 'derden'. Als men zich het hoofd zou gaan breken over bepaalde gegevens op computers/andere toestellen die blijven hangen waarvan u dacht ze verwijderd te hebben dat is gewoon gieren, best een gevaarlijke situatie. Laten we dat plaatsen onder de noemer: "Datahygiëne" Daar is maar één oplossing voor en dat is overschrijven met 0'llekes. Of zie ik dat weer maar eens te dramatisch in? Een waar treurspel? Om terug op het topic in te pikken: ik vind dat een gevaarlijke zaak. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat zo erg, dat het grote publiek nu weet waar "onze jongens" zitten te kleurenwiezen?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dezelfde context:
Trump heeft weer eens gescoord. Hij heeft de identiteit van een SEALS team onthuld met een selfie. https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...men~bbd83a0f3/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen maar vermoeden dat de foto niet via "militaire" kringen verspreid is maar vlugvlug direct door een "presidential press team" of wat idioten van de pers nog voordat militaire censors de kans kregen in te grijpen....
Een KEMEL van formaat....dit ganse team,als het effectief "special forces",seals eventueel,zijn is nu op slag "onbruikbaar" geworden en zal ongetwijfeld snel terug geroepen worden.Hun verdere carriere zal ofwel niet meer bij de seals zelf zijn,dan wel als instruktor in de VS zelf Ze blijven maar komen,de kemels,er zitten over de tienduizend Amerikaanse militairen in de Iraakse zandbak ,en dan gaat hij midden de woestijn staan pronken met mogelijk marine-personeel,en het zouden uitgerekend seals. zijn.... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2018 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook dergelijke "app" kan je blijkbaar niet precentief afzetten,hij staat plots naast je.... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2018 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() PS Hoeveel foto's van herkenbare echte seals wil je hebben. ![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 29 december 2018 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Natuurlijk moeten we nadenken over welke informatie er beschikbaar is, maar voorheen had elke stad zn eigen schutterij en die oefenden vlak buiten de stadspoort op een veldje. Iedereen weet toch wie zijn zoon of dochter militair is? Sterker nog, als het goed is ben je daar trots op, althans dat was doorheen de geschiedenis vaak het geval.
Moeten we er naar toe dat alle militairen geheim zijn, geen familie hebben, en op onbekende locaties geheime oefeningen doen? Dat lijkt me niet wenselijk. Veiligheid van 'onze mensen' is een groot goed, maar door alles te verbieden wat lokaties van basissen weet lijkt me niet de goede weg.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ terug hun schoonmoeder moeten gaan bezoeken in 't weekend.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Bekijk tenminste het filmpje: https://twitter.com/realDonaldTrump/...26520021544960
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rara waarom? Omdat ze - inclusief hun oversten - zo lomp zijn als het achtereind van een varken. Met een PLO-sjaal tussen de joden gaan lopen, voor de veiligheid zorgen...
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en toen die mensen dan reclameerden, dan begrepen ze niet eens waarover het ging...
Het leger = sociale tewerkstelling.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
oftewel symptoombestrijding. Als je het niet ziet is het er niet. ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het probleem? Die militairen willen onherkenbaar zijn omdat ze wraakacties riskeren. Net zoals leden van de politiediensten die bezig zijn met bestrijding van grote criminaliteit niet graag herkenbaar in de krant of op het nieuws komen.
|
![]() |
![]() |