![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkgelegenheid 64-plussers is te laag
Citaat:
![]() Hé kijk daar heb je die Peeters weer. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 december 2018 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
La Trutten zou zeggen..."zelfs die hebben nog oren én poten".... ![]() ![]() https://www.msn.com/nl-be/nieuws/fin...-eu/ar-BBRu5nM |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik plaatste het zelf als een 'hoax' bericht. Ik hoop dan ook dat er niet teveel mensen zijn die er zich laten aan vangen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intellectuele oneerlijkheid.
Ik lees in de titel van het artikel dat de graad lager is dan in de EU. Maar nergens dat hij te laag is. Verder is naar mijn aanvoelen het zo dat sommige zelfstandigen heel hun leven opgeofferd hebben aan hun hebzucht, zodanig dat ze buiten hun zaak niets anders meer kunnen. Die blijven dan wat prutsen in de zaak nadat die overgegeven is aan de zoon of dochter. Ook huisartsen zijn vaak in hetzelfde bedje ziek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen opvolgers. Mijn deur gaat dus dicht, en ik zal dus niet bij mijn kinderen gaan 'prutsen' zoals gij het noemt. Gij vergeet wel dat zelfstandigen meestal mensen zijn die actief willen blijven. Gij vergeet dat wie een gans leven klanten ontvangen en bediend heeft heeft dat sociale contact moeilijk kan missen. Gij vergeet dat door zijn aanwezigheid in de zaak van de kinderen, het cliënteel een band met de zaak blijft houden. Gij vergeet dat sommige zelfstandigen moeten rondkomen met een pensioentje van 1.000 euro, omdat hun sociale bijdragen en belastingen opgesoupeerd worden door ambtenaren met hun exuberant pensioen jaren vroeger kunnen stoppen met werken. Hoeveel zou de werkgelegenheidsgraad bij de Belgische ambtenaren zijn? Zou het kunnen dat die Belgische cijfers fel naar beneden gehaald worden door de cijfers van de (massale hoeveelheid) niet-meer werkende ambtenaren in dit land? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De boomergeneratie is werkschuw tuig
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Niet toevallig geen regionale cijfers 24-64 jaar in dat artikel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten we de jongeren géén kans geven? Er zijn ook bedrijven waar men vlakaf 'zegt': oudere werknemers zullen niet vervangen worden. (meegemaakt zelfs vroeger) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 december 2018 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn geen 2 situaties identiek. Ik kan me voorstellen dat het zo is in vele bedrijven maar in andere weegt de know how meer door. Nogmaals zolang iemand voelt dat hij nog meedraait en een plus betekent voor het bedrijf zie ik geen reden om te stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens, mits mijn FIFY.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is- en blijft inderdaad een eigen keuze.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mee eens, voor zover is peeters formule van werkbaar wendbaar werk voor bijna pensioengerechtigde werknemers, de keuze is dan aan het bedrijf om die op tijd te vervangen of niet, meestal wordt dat intern geregeld, en nemen ze meestal iemand die er ook wat langer werkt maar nog aantal jaartjes moet gaan ofwel zoeken ze een compleet nieuwe door sollicitatie, maar die tijd van witte of zwarte raven op de arbeidsmarkt is geleidelijk aan het afbrokkelen, concurrentie op zich heeft altijd negatieve gevolgen, bedrijven speculeren daarin met het risico dat de jongere die in die bepaalde functie terechtkan als de betreffende ingevulde functie op pensioen gaat, kennisoverdracht gaat altijd gepaard met tijd, maar daar is geen tijd voor om daar nog energie aan te verspillen en komen de winsten in het beste geval van wanorde altijd in het gedrang !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelieve me geen woorden in de mond te leggen, die ik niet op het forum gesmeten heb.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat verstaat gij niet in mijn woorden "sommige zelfstandigen" ?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
Absoluut. Gelukkig heeft de regering De Wever - aanhangsel Michel daar serieus werk van gemaakt om het een en het ander te vergemakkelijken. Trouwens, daarnaast zijn er nog oudjes die vrijwilligerswerk te doen. Mijn heksie perfeksie, als oud-verpleegster, doet iets bij kind en gezin. Met als beloning één keer met zijn allen gaan fretten in een restaurant ( ik schat: van ongeveer een menu van 40 euro). Dat geeft het voordeel dat als wij eens buiten komen, alle jonge mama's haar herkennen en vriendelijk gedag zeggen. Niet dat dat al iets gegeven heeft voor mij, maar kom.
![]() |
![]() |