Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 december 2004, 15:06   #1
PieterP
Gouverneur

Standaard Congres Vlaams Blok/Vlaams Belang

Morgen gaat dit congres door. Voor de Forum Rubriek Binnenland heeft dit belang voor de opties die VB zelf neemt en de opties die andere partijen en andere decision makers zullen nemen.

Bij een aantal waarnemers en besluitvormers was de verwachting ontstaan dat een samenwerking over convergente lijnen mogelijk was.

Het stichtingscongres zelf heeft een grondige twijfel doen onstaan.

1. De egyptologische manier van carriiëre begeleiding van rechters.
2. Het DHL contract voor repatriëring van allochtonen met hoofddoek
3. Het scanderen door alle deelnemers: Eigen Volk Eerst
4. Het scanderen door alle deelnemers: België Barst

Recent is er nieuwe twijfel ontstaan mbt tot de optie: oude partij of nieuwe partij.

Met aandacht wordt uitgekeken hoe dit congres zal verlopen en hoe VB zal evolueren:

1. Een radicale zweep en knok partij rondom Dillen en zijn aanhang zoals Voorpost, Were Di, West Land New post en dies meer. Het Europees voorbeeld van een Nationalistische Europese Internationale tegen het Multiculturarime zoals Dewinter deze week verklaarde?

2. Een brede volkspartij die bereid is tot een constructieve dialoog met andere parijen en decision makers over meer autonomie in Vlaanderen en een consequent en realistisch vreemdelingenbeleid?

Met aandacht wordt eveneens uitgekeken naar welke bekwame mensen worden aangetrokken, hoe hun functioneren is en heoveel vrijheid ze krijgen om aan vrije meningsuiting te mogen doen.

Mijn eerste indruk over Verstrepen is: nog niet gehoord, nog niet gezien, tenzij het verhaal over privatisering van Radio Donna
Mijn ontgoccheling over Morel is: Waarom kwam ze niet in de pers met een ekonomisch onderbouwd verhaal en haar visie over China en de kansen voor Vlaanderen, in plaats van in een revanchistisch verhaal te blijven lopen van het Hof en zijn schutskring die van 50 m tot drie meter was gereduceerd.
Morel heeft een kans gemist.

Doch ik ben altijd positief en vol verwachting ingesteld, omdat het boeiende aan mensen is hun leerproces en hun creativiteit in zoeken naar de waarheid.

Sommigen menen echter dat ze aan 20 jaar reeds de abslotue waarheid gevonden hebben. Anderen aan 50 jaar daarentegen menen dat ze steeds verder moeten zoeken.

Hij die nooit van mening wijzigt houdt meer van zich zelf dan van de waarheid.

Gezien er binnen de forum gebruikers een overgrote meerderheid is aan Blok/Belang militanten, interesseert het mij om hun mening te kennen.
PieterP is offline  
Oud 11 december 2004, 15:11   #2
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Ik ga er morgen heen!

>>Hij die nooit van mening wijzigt houdt meer van zich zelf dan van de waarheid.
Ik oordeel zelf, ik kies zelf. Kan ik er nu wat aan doen dat het Vlaams Belang zegt wat ik denk ? Ik wijzig mijn mening trouwens als ik overtuigd word door gestaafde argumenten. Helaas blijven die uit.

Sam is offline  
Oud 11 december 2004, 15:26   #3
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Ik ga er morgen heen!

>>Hij die nooit van mening wijzigt houdt meer van zich zelf dan van de waarheid.
Ik oordeel zelf, ik kies zelf. Kan ik er nu wat aan doen dat het Vlaams Belang zegt wat ik denk ? Ik wijzig mijn mening trouwens als ik overtuigd word door gestaafde argumenten. Helaas blijven die uit.
is het niet het VB denkt in plaats van u?
giserke is offline  
Oud 11 december 2004, 15:27   #4
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Ik ga er morgen heen!

Ik oordeel zelf, ik kies zelf. Kan ik er nu wat aan doen dat het Vlaams Belang zegt wat ik denk ?
Prima, dat u gaat. no problem. Integendeel, u zijt betrokken en u doet de moeite om te gaan.
En u kan er effectief niets aan doen dat het Belang zegt wat u denkt. Anderen doen niet wat ze zeggen.

Doch de vraag was voor welke optie opteert u:

Vlaams Blok/Belang:
1. een radicale zweeppartij
2. een brede volkspartij die constructief aan het beleid meewerkt?
PieterP is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be