Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2019, 15:12   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard NMBS 1 klasse schaf die betere klasse af en geef plaats aan het volk!

Op dit forum ???- net alsof het niet gebeurd was.

Over het incident zelf geen verder commentaar, is was er niet bij.
Maar als vaste treinreiziger weet ik wel dat politie of securail er niet zomaar staat.

Treinbegeleider heeft/zou door overvolle treinen toelating gegeven.

Maar wie heeft er dan naar Securail gebeld om te interveniëren?
Het is niet te gerechtvaardigde dat de NMBS nog altijd niet heeft gereageerd met haar versie van de feiten. Heeft dat te maken dat het (weeral) een overheidsbedrijf is en dat zij daardoor zich meer kan permitteren? Wat zal het zijn mevr. DUTORDOIR .
Of is het dat de leugens in deze zaak nog moeten worden uitgevonden?
Terwijl dat de waarheid spontaan kan zijn…

De essentie van deze posting:
Op elke trein samenstelling zijn er 1-2-3 of drie 1 klasse treinstellen.
Voor wat en voor wie dienen die?
Zijn het politici,
Zijn het personeelsleden van de NMBS met pensioen en werkend?
Zijn het top ambtenaren?
Zijn het eerste klasse ambtenaren, wie heeft er van de ambtenaren wereld recht op?
Meestal zijn die 1 klasse voertuigen zo goed als leeg;
Wie maakt er binnen de NMBS of wie van de volksvertegenwoordigers heeft er ooit een balans gemaakt van winsten en verlies?
Hoeveel brengt een leg 1 klasse wagon op?
Hoeveel plaatsen neemt hij zonder reden af van de gewone alles betalende reizigers af.
Hoeveel brengt de eerste klasse op , is het tien miljoen per jaar of is het minder.
Wat is het deel dat door de Overheden wordt betaald volgens uitgave van de voordeelkaart?
Zij burgemeester en top ambtenaren te goed om tussen het volk te zitten?
Is er zoals in Zuid-Afrika destijds sprake van apartheid?
Wordt dit aangerekend als “voordeel in natura”?
Overtuigd dat het ganse negatief zal zijn voor het verder bestaan van die 1 klasse treinstellen zullen wij dan overgaan tot afschaffing?
In geval van niet, gelieve dit dan in de kamer of in het Vlaams parlement grondig te willen motiveren.

Waarom bepaalde mensen het recht zouden hebben een zitplaats of zelf een rechtstaande plaats af te nemen van een willekeurige betalende reiziger?

Bijlage incident:
Veiligheidsagenten Securail pakken klimaatbetoger hardhandig aan, NMBS start intern onderzoek

https://nieuws.vtm.be/binnenland/vei...ww.google.com/

NMBS onderzoekt incident in eersteklassewagon

Gisteren om 11:56 door evdg, mg, al | Bron: Het Nieuwsblad, Eigen berichtgeving

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190128_04135769

Klimaatmars
Onderzoek naar incident op trein

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190128_04136830

Veiligheidsagenten zetten reiziger hardhandig uit trein na incident na klimaatbetoging: “Was dat geweld nu echt nodig?”

o TT
• 28 januari 2019
• 11u10
• Bron: Eigen berichtgeving, VTM Nieuws

https://www.hln.be/nieuws/binnenland....google.com%2F

Incident op trein na klimaatmars tussen betogers en veiligheidsagenten:

“Geweld was toch niet nodig?”

Gisteren om 10:13 door evdg

https://www.gva.be/cnt/dmf20190128_0...och-niet-nodig
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 17:20   #2
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.293
Standaard

Inderdaad, op de autobussen van De Lijn is ook geen 1ste klas. Voor de spoorwegen kan het alleen een besparing zijn.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 19:11   #3
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

Treinbegeleider heeft/zou door overvolle treinen toelating gegeven.

Maar wie heeft er dan naar Securail gebeld om te interveniëren?
Het is niet te gerechtvaardigde dat de NMBS nog altijd niet heeft gereageerd met haar versie van de feiten. Heeft dat te maken dat het (weeral) een overheidsbedrijf is en dat zij daardoor zich meer kan permitteren? Wat zal het zijn mevr. DUTORDOIR .
Of is het dat de leugens in deze zaak nog moeten worden uitgevonden?
Terwijl dat de waarheid spontaan kan zijn…
Zoals je zelf aangeeft: het verhaal van de reizigers kan niet kloppen. Securail komt enkel tussen op aangeven van de boordchef.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Op elke trein samenstelling zijn er 1-2-3 of drie 1 klasse treinstellen.
Voor wat en voor wie dienen die?
Zijn het politici,
Zijn het personeelsleden van de NMBS met pensioen en werkend?
Zijn het top ambtenaren?
Zijn het eerste klasse ambtenaren, wie heeft er van de ambtenaren wereld recht op?
Meestal zijn die 1 klasse voertuigen zo goed als leeg;
Wie maakt er binnen de NMBS of wie van de volksvertegenwoordigers heeft er ooit een balans gemaakt van winsten en verlies?
Hoeveel brengt een leg 1 klasse wagon op?
Hoeveel plaatsen neemt hij zonder reden af van de gewone alles betalende reizigers af.
Hoeveel brengt de eerste klasse op , is het tien miljoen per jaar of is het minder.
Wat is het deel dat door de Overheden wordt betaald volgens uitgave van de voordeelkaart?
Zij burgemeester en top ambtenaren te goed om tussen het volk te zitten?
Is er zoals in Zuid-Afrika destijds sprake van apartheid?
Wordt dit aangerekend als “voordeel in natura”?
Overtuigd dat het ganse negatief zal zijn voor het verder bestaan van die 1 klasse treinstellen zullen wij dan overgaan tot afschaffing?
In geval van niet, gelieve dit dan in de kamer of in het Vlaams parlement grondig te willen motiveren.
De opbrengst van de 1ste klasse is vorig jaar nog berekend: 1ste klasse levert de NMBS jaarlijks een meerwaarde op van 32.7 miljoen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180601_03540582

En ja, een aanzienlijk deel van de reizigers in 1ste klasse is statutair personeel van NMBS en Infrabel. Elke statutair van rang 4 of hoger heeft recht op een Benelux-vrijkaart in 1ste klasse, contractuelen krijgen een vrijkaart voor het Belgische net. Rang 5 en lager idem, maar dan in 2de klasse. Die vrijkaarten worden beschouwd als sociaal voordeel en worden dus niet belast als voordeel van alle aard.

En ja, volksvertegenwoordigers (zowel federaal als deelstatelijk) reizen gratis op alle openbaar vervoer. Dit is opgenomen in art. 66 van de Grondwet.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 19:34   #4
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
Standaard

Zowat overal heb je verschillende prijzen wat betreft "zitplaatsen" voor meer comfort.
In de trein, op het vliegtuig, in de schouwburg, in het stadion enz...
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be