![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20190401_04294481
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...fors~a55d3133/ https://www.demorgen.be/opinie/het-v...elen-b15288c5/ https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~a2c20747/ En Lieven Boeve maar lullen dat er teveel wordt gevraagd van onze leerlingen ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...ngen-in-het-s/
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaat die halve zool eigenlijk met pensioen? Hopelijk voor het katholiek onderwijs helemaal om zeep is.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je het katholieke onderwijs willen redden van de ondergang?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu niet meer, waarom zou je het dan willen redden?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pensioen ??? Hij wordt binnenkort pas 53.
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() als het K O zo slecht is dan wordt dat een ramp voor Vlaanderen
ook de COV en COC zijn daar dan medeschuldig aan, dat krijg je als je onbekwame directeurs aanstelt via nepotisme |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja, de kwaliteit is misschien dan niet alles, maar de kostprijs ervan mag er zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vroeger was er wel degelijk een verschil. Het GO dat ik gevolgd heb was bestemd voor de kinderen van de werkmens. Lamentabele kloterij dus. En wij kregen les van leraars met een diploma uit het katholieke onderwijs waaronder sommigen die als opdracht meekregen om sabotage te introduceren. Zo hadden wij een zeer bekwame leraar Frans die...….geen les gaf maar wel voor de examens de examenvragen meegaf. Zoniet was de ganse klas gebuisd. Maar hijzelf als leraar was dus wel heel bekwaam. Anderzijds hadden we dan weer leraars die uitzonderlijk veeleisend waren voor prutsvakken. Voor Aardrijkskunde moesten we dan weer weten hoeveel vlas wij uitvoerden en al de andere reutemeteut. Voor Geschiedenis mochten we ons ook dood blokken. Heel belangrijk was het te weten in welke maand Pepijn de Korte geboren was en hoeveel kinderen hij gemaakt had op een ander. En dan mochten wij in Brussel gaan werken in het Frans. Pas toen beseften we dat ze ons ferm liggen hadden in dat GO-onderwijs. Voor de rest zwijg ik er liever over. Die les indachtig stuurde iik jaren nadien mijn erfgenamen naar een Katholieke school. De slogan indachtig : "Met alle Chinezen maar niet meer met den dezen". En wat bleek? Het resultaat was om te huilen met de pet op. Erbarmelijk. Een jonge modepop met veel pretentie die zelf geen Frans kende. Ongelooflijk maar waar! Was het onderwijs zo naar de kloten gegaan? Sinds weet ik dat indien je uw kinderen iets wil meegeven dat dienbaar is in hun later leven dat je beter zelf lesgever wordt. Reken niet teveel op onderwijs van derden. En uw kinderen moeten zelf nog iets willen natuurlijk. Anders worden het vijgen na Pasen. De moedeloosheid van sommige leerkrachten kan zich gemakkelijk overzetten op hun leerlingen. Als ze ooit zo'n aap voor de klas krijgen die liever ziek is en voor wie de vakantie altijd te kort is dan zijn het zelfs meloenen na Pasen. Ik val zelfs vele dagen bijna achterover als ik kennis neem van de inhoud van sommige leerkrachten. Er zijn er natuurlijk bij die hun kost waard zijn. Maar meermaals stel ik mezelf de vraag hoe het mogelijk is dat dergelijke klojo's hun diploma behaald hebben. Maar goed. Ik hoop dat anderen betere bevindingen hebben. Ik zal een zwartkijker zijn denk ik. Dan kwamen zij beter eruit ingevolge mijn oordeel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een deel van uw klas zelfs geen Nederlands spreekt is het niet verwonderlijk dat het gemiddelde niveau naar beneden tuimelt. Doe zo verder en binnenkort komen er enkel nog gediplomeerde kamelenkakkneders uit het humaniora.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een deel van het probleem, maar bijlange niet het hele probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() latje laag
nieuwe belgjes moeten erover kunnen
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is er inderdaad een deel van.
Maar een tweede belangrijke oorzaak is het feit dat het bepaalde leerkrachten ontbreekt aan beroepsfierheid. Dit samengaand Met het feit dat er ouders zijn die evenmin iets eisen van zichzelf en ook geen tijd meer hebben voor hun kroost maakt de spiraal van teloorgang onomkeerbaar. En dan merken we wat er scheelt aan onze maatschappij. Iedereen legt de schuld bij anderen maar nooit bij zichzelf. En dat jonge volkje is niet dom hoor. Zij hebben nogal vroeg door dat alles draait om uw plan trekken. En dat werken iets is voor domoren. En de elite bevestigt deze feiten. Zij hebben evenmin geen respect voor werkvolk. En sinds sommige partijen zich omgevormd hebben door het vele geld tot de klassieke politiek is het nog erger geworden. Ze gingen iets veranderen aan de politieke ziekte. En wat is er gebeurd?...……..Niks! De afrekening is dus O. (zero dus) En wie het beter weet mag het hier opsommen wat er veranderde en of er verandering geweest of gekomen is ten bate van de gewone man. Ik wil nog altijd bijleren en desnoods mijn zienswijze veranderen. Momenteel heb ik één zienswijze en die is :"Allemaal te samen den berg af" De boertige kunstgrepen om dit te verbergen lukken zelfs niet meer. Ieder jaar dat er bij komt is winst. Zakken vullen vraagt uitstel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onvoldoende! Het latje moet op de grond. En de nieuwe Belgjes dienen gepast geholpen, zodat ze niet struikelen.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *zuchterdezuchterdezucht*
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek de oorzaak ook maar bij de ouders van vandaag. Hoeveel houden er zich nog bezig met controle op de schoolse taken van hun kinderen? Hoeveel kinderen lezen nog een boek? Ze spelen liever een gewelddadig spelletje op pc of smartphone. Even naar het onderwijzend personeel kijken? Dat moeten vandaag halve psychologen zijn die in allerlei leerlingen-adviesraden moeten zetelen. Diegenen die aan het onderwijs beginnen krijgen tijdelijke contracten en op het einde, er is geen geld voor extra vaste, gaan ze er weer uit en neemt men een nieuwe tijdelijke. Geen wonder dat ze iets anders zoeken, buiten het onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.gva.be/cnt/dmf20190402_0...lijk-in-beroep Ge moet goed zot zijn om vandaag de dag nog leraar te willen worden.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 2 april 2019 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stond Vlaanderen bij de 15 jarigen NR 1 !!! Daarna ging het langzaam bergaf. NU moeten er deftige lessen techniek komen in het ASO, gegeven door A2ers of A1gediplomeerden. ![]() |
|
![]() |
![]() |