![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlaams Belang haalt vernietigend uit naar N-VA: “Ze deden het slechter dan Di Rupo”
“Een stem voor het Vlaams Belang is een nuttige stem, want het is naast een rechtse ook een sociale stem.” Zo sloot partijvoorzitter Tom Van Grieken vandaag het partijcongres in Gent af. Naast de gekende eisen op communautair vlak en inzake migratie was er ook veel aandacht voor onderwijs, milieu en Europa. Inzake onderwijs vraagt Vlaams Belang de herwaardering van het beroep van leerkracht. Op het vlak van milieu is de partij vierkant gekant tegen een kilometerheffing en is kernenergie geen taboe. Tot slot wordt ook een begrenzing van de Europese bijdrage tot 200 euro per inwoner gevraagd. BRON N-VA heeft er niets van gebakken en veel strategische stemmen uit 2014 zullen in 2019 opnieuw richting Vlaams Belang gaan. 15% zou een uitstekend resultaat zijn! Laatst gewijzigd door Drukazz : 30 maart 2019 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien hebben ze bij het VB zelfs een even nutteloze kwaker er bij na de verkiezingen: Dries Van Langenhoven. Dan wordt het nog een groter en nog meer nutteloos gekwaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om dan de volgende verkiezingen incontournable te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dream on, daarvoor hebben ze veel te weinig degelijk politiek personeel. Ofwel zijn ze gestopt, ofwel overgestapt naar n-va. De enigen die mij vandaag nog kunnen boeien zijn Pas en Annemans (intelligent en belezen), en Gerolf krijgt van mij dan ook een voorkeurstem bij de Europese verkiezingen. Voor de rest is het bloedarmoede.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 30 maart 2019 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het beter? Is het slechter? De toekomst zal het uitwijzen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 maart 2019 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Tom Van Grieken is enorm gegroeid als voorzitter en is op dit moment de populairste politicus van Vlaanderen op Facebook met 237.945 vind-ik-leuks. Meer dan Theo Francken (201.395) en Bart De Wever (143.373). - Dries Van Langenhove is het grootste opkomende politieke talent en lijkt qua stijl en inhoud het meeste op Thierry Baudet die in één klap de grootste werd van Nederland. - Stemmenkanonnen Filip Dewinter en Guy D'haeseleer blijven zich inzetten voor de Vlaamse zaak. - Het imago van de N-VA is niet meer hetzelfde dan 5 jaar geleden. Toen profileerden ze zich nog als anti-establishment en alles ging zogezegd beter gaan zonder de PS aan het roer wat uiteindelijk leugens blijken. N-VA heeft niet meer het rebelse imago van vroeger en ze zijn nu meer een vierde traditionele partij geworden. Vlaams Belang moet de stijl van de PVV en FVD in één partij combineren en dan kunnen ze de grootste politieke partij van het land worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik wil Van Grieken dit wel eens horen zeggen in een debat: "ik ben met 237.945 vind-ik-leuks de populairste politicus op FB" Ik lach mij een breuk. Voor de rest is het zeer jammer dat het VB nog steeds in een cordon zit, ik wil hen wel eens zien meeregeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nog zo jonge en onervaren lijsttrekker, is "opgebrand" nog voor hij goed is begonnen. Van een lijsttrekker verwachten kiezers politieke bagage en ervaring, geen tafelspringer met een grote muil, die acht jaar univ nodig heeft om de normale 5 studie-jaren te overbruggen. En btw, hij geraakt nog aan de enkels niet van Baudet.
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Dat hebben we gezien bij zijn eerste interview met Kathleen Cools. Hij gaf er zijn visitekaartje af. Geen inhoudelijk niveau, hoog fake gehalte, noch enige ervaring met interviews.
Laatst gewijzigd door bartelx : 31 maart 2019 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De NVA wel en die hebben mij helemaal niet overtuigd, veel slechter is bijna ondenkbaar. Langs de ene kant asielzoekers tegenhouden om ze langs de andere kant tegen betaling binnen te laten is nu ook niet direct hoe het hoort.....
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() hela
volgens Witte Kaproen zal Vlaams Blok samen met Nva de onafhanklijkheid uitroepen ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige oplossing ligt in het veranderen van het systeem. Dat kan zowel door 'confederalisme' als 'onafhankelijkheid'. Wat politiek het meest haalbare is, dient de voorkeur te hebben. Dat dit uitdraait op een conflict met de Franstaligen als bevoorrechte groep is duidelijk. Het feit dat N-VA het zwaartepunt van hun actie verleggen van federaal naar gewestelijk betekent eigenlijk, dat zij ook niet tevreden waren en zijn met hun deelname aan de federale regering. Die heeft gewoon te weinig opgeleverd. Men heeft enkel de ontsporing vermeden en dat was niet genoeg.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dan stel ik voor om met de voordelen die we hebben net hetzelfde te doen. Of hoe moedwillig bekrompen van geest die man wel is. ![]() ps: vraag het maar aan de Britten. Die gaan binnenkort ook niks meer moeten betalen aan de EU. De burgers zullen nu wel wat meer dan die 200 euro mogen ophoesten. Het vijtien-voudige zal er beter op trekken.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat de nvA de stekker er uit trok toen het begon te roken/stinken rond het asiel beleid van Francken? En juist de enige oplossing ligt in het veranderen van het systeem Vereenvoudig het en schaf ca. 30% overheid allerhande af. Ze lopen mekaar in de weg en de besluitvorming is navenant. Op welk schip zie je nu 5 kapiteins op de brug? Dat lukt nooit.
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VB gaat meer de FvD kant uit tegenwoordig, of ben ik dat nu?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heimwee naar dienen tijd?
Ge kunt het niet echt verstoppen, niet?
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemmen op eender welke andere partij, dat is pas nutteloos, het zijn eender hoe tocht steeds de zelfde nietsnutten die er weer aankomen, hooguit zitten ze op een andere stoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |