![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ELSEVIER.NL
WETENSCHAP maandag 27 maart 2006 07:48 'Joint roken veel schadelijker dan sigaret' Het roken van een jointje is veel schadelijker dan het roken van een sigaret. Uit Frans onderzoek blijkt dat iemand die drie joints per dag rookt evenveel giftige stoffen binnenkrijgt als iemand die elke dag een pakje van 20 sigaretten rookt. Het Franse onderzoekscentrum INC liet een machine 280 joints 'roken' en analyseerde de rook die vrijkwam. De onderzoekers concludeerden dat de rook van cannabis zeven keer meer teer en koolmonoxide bevat dan tabaksrook. Ook zit er twee keer zoveel benzeen en drie keer zoveel tolueen in. ![]() Joint roken veel schadelijker dan sigaret Helemaal representatief is het onderzoek niet, want de machine rookt niet op dezelfde manier als een mens. Zo inhaleren mensen bij het roken van een jointje meestal diep, waardoor een joint in verhouding nog slechter is als een sigaret. Maar tegelijk wordt een joint vaak gedeeld met anderen, waardoor het aantal trekjes per persoon minder is. Maatregelen Binnen de Nederlandse politiek laaide de discussie over het toestaan van softdrugs onlangs weer op. Minister Piet Hein Donner van Justitie (CDA) nam een rapsong op, waarin hij harde maatregelen aankondigde tegen blowers. 'Ja de drugs gaan van de straat, er komt actie na gepraat. Blowers neem daarvan notitie!,' rapte de minister (lees Minister Donner neemt rap op tegen softdrugs). Donner reageerde hiermee op een actie van burgemeester Gerd Leers (CDA) van Maastricht, die een lied opnam met punkband De Heideroosjes, waarin hij zich voorstander toont van het legaliseren van de productie van wiet en de bevoorrading van coffeeshops. Hij wil zo voorkomen dat criminelen zich met deze zaken bezighouden (lees ook Sluiting drugspand gemakkelijker voor gemeenten en Burgemeester Maastricht wil wietteelt gedogen). Blowverbod Eind vorig jaar werd in bepaalde delen van Amsterdam een blowverbod aangekondigd. De Amsterdamse gemeenteraad besloot hiertoe, nadat uit onderzoek van de politie bleek dat op minstens twintig plaatsen in Amsterdam sprake is van softdrugsgerelateerde hinder (lees Blowverbod in delen Amsterdam). Lees ook het Elsevier-commentaar Desastreuze joints Door Ingrid van der Chijs Publicatiedatum: 27 maart 2006 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Slecht nieuws voor de hollanders.
En wat zeggen ze over de spacecake? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() wie jointen rookt rookt minder sigaretten - dus het ene compenseert het andere
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() nee gewoon uit ervaring jan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Boh, we sterven allemaal vroeg of laat toch allemaal.
vrijwillig of onder dwang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() hoeveel jij ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() ja of door zo n werkezel die perse op tijd moet zijn op zijn werk in de ochtendfille
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() zijde daar weer met uw zever?
![]() Het zijn de zatlappen die vooral de baan opgaan, en mensen omver rijden.
![]() |
#13 |
|
![]() vraagje
van alle kinderen die worden doodgereden hoeveel door dronkaards ? hoeveel door werkezels ? hoeveel door zondagsrijders ? hoeveel door junks ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() mij verslaafde noemen zonder dat je daar iets over kan weten ook - bovendien is het niet mijn bedoeling om beleefd te zijn
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() idd, daarom zouden we alcohol en werken moeten verbieden. Zij zijn voornamelijk de oorzaak van de vele slachtoffers
![]() |
#17 |
|
![]() iemand woorden in de mond leggen is onbeleefd. en de schuld van kinderverkeerslachtoffers zomaar allemaal bij junks leggen is net hetzelfde als hitler die destijds alles op de joden stak.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2006 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
En beleefdheid is iets voor beschaafde mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |