![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Uit cijfers van het Agentschap Zorg en Gezondheid. Meer dan vier op de tien bewoners van een woon-zorgcentrum worden 's nachts vastgebonden of gefixeerd. Overdag is dat twee op de tien.
Gaat men die woon-zorgcentrum dan ook sluiten zoals ze doen met de slachthuizen die dieren mishandelen? Regeling “het voldaan leven” mogelijk maken, daar wil de politiek het niet over hebben. Dat oudere die gans hun leven, ook in moeilijke tijden zelf moeten beslissen hebben hoe te functioneren in deze maatschappij>>> Niet zelf moge beslissen wanneer het voor hen voldoende geweest is >>> dat ze er willen uitstappen nu ze nog goed bij geest zijn en het niet mogen van geloof of andere toestanden die meestal commercieel verbonden zijn >>> Regeling "voldaan leven" negeren is duidelijk het gevolg van de commercie die er rond hangt. Mijn schoonpa vraagt alle dagen opnieuw als ik hem ga bezoeken. “Wat zit ik hier te doen, ik geraak niet meer uit de rolstoel en ik zie niets meer” >>> “waarom word ik zo gestraft, waarom word ik zo gefolterd?” Waarom????????????? Is het toppunt van hypocrisie om toch maar die woon-zorgcentrums levensruimte te geven = alleen door en voor de commercie!! Er moet natuurlijk gezorgd worden voor hen die willen blijven leven. En dat zou veel beter kunnen indien er een grote massa die het voor zichzelf voor gezien achten er niet meer zouden zijn. Dan zou er wel voldoende geld zijn!!!! ja. Politici en hun zuilen en belangengroepen hebben het steeds met veel blabla over de nood aan steeds meer ouderen zorg. Terwijl ze verdomd goed weten dat er géén geld voor is. Niet voor de pensioenen niet voor hun humane degelijke opvang. Maar vakbonden en belangen groepen doen er alles aan om woon-zorgcentrum te blijven bevolken, overbevolkt te houden. Al moeten de bewoners dan maar 's nachts vastgebonden of gefixeerd worden. Vakbonden en belangen groepen stellen dat er dan maar meer helpend personeel moet komen, alleen is er géén geld voor!!!! Of worden er mensen uit Roemenië en co ingeschakeld met minimum loon>>>>slavenloon!!! Hypocriet in kwadraat dus. Schandalig, maar duidelijke taal en streven naar en regeling voor “en voldane leven” simpel pilleke bij de apotheek oplossing kan niet. Terwijl ze wel redeneren, overwegen verslavende drugs die de maatschappij verloederd toe te laten. Dieren leed, Ooooohlalaaaaa daar is de wereld te klein voor. Pers en TV springt er op >>> Maar als het gaat om het leed van onze ouderen dan telt alleen de commercie! Zwijgt iedereen of preekt dromerig wat zou moet gebeuren…. Dan worden alle luiken open getrokken, de zuilen ingeschakeld>>> om te insinueren hoe goed ze het er hebben, ER word ook hier in de plaats gesproken van de genen waar het over gaat >>>om de poen! Net zoals ik bijna dagelijks moet vaststellen dat mijn schoonpa kou heeft. Hij daar in pyjama of hemd daar zit te niezen, terwijl de warme puls in de kas blijven liggen! Durf ik dat aan te kaarten dan is de reactie steeds opnieuw als wij het hem vragen of hij kou heeft (als hij net uit bed komt) zegt hij , neen. Of het paraplusysteem t’ja als de collega s’ morgens hem geen trui aandoet is dat toch niet mijn fout, is niet mijn werk, niet mijn verantwoordelijkheid. Dus van s’ morgens zit schoonpa met kou tot dat ik om 17,00u vast stel dat hij weer zit te beven, géén pull aan heeft. Toch word door hen niets ondernomen als ik er op wijs, géén tijd… hij moet binnen het uur toch terug in bed……Dat is toch een vorm van folteren, gans de dag moeten kou trotseren….en er zelf niets kunnen aan doen! Ik dan maar weer en deken over hem leg. “en voldane leven” simpel pilleke bij de apotheek is de oplossing volgens mij. Dan kunnen onze ouderen zelf beslissen wat ze nog willen zonder bemoeienissen van geloven of commerciële belangen.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie daar kritiek op heeft, heeft een paar mogelijkheden:
- zorg zelf eens een paar jaartjes voor je demente ouders - draai zelf eens een paar dagen en (vooral) nachten mee in zo'n centrum. Mijn heksie perfeksie was verpleegster. Toen ze als jong en schoon meiske begon, was haar pree echt om van te huilen. Vandaag worden ze beter betaald. Maar nog niet genoeg. En wie moet die verpleegkundigen en verzorgkundigen dat betalen: de oudjes zelf en hun kinderen, of de belastingbetaler?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Je kan je schoonpapa misschien in huis nemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die van mij heeft zowel in private ziekenhuizen gewerkt, als zelfstandige, als in openbare. Maar die laatste enkel zeer kort, en half time: benoeming onmogelijk.
Daarenboven dacht ik dat al minstens 15 jaar alle verplleegkundigen in alle ziekenhuizen aangenomen worden als werknemer, niet als ambtenaar. Ik zou dat eens moeten opzoeken. Of misschien zou jij dat eens kunnen doen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Mijn schoon ouders betalen voor hun opvang en verzorging! De zaak is dat mijn schoonouders niet zelf mogen beslissen of ze het voldoende vinden en een ticket willen "naar de hemel". Gebruik zouden willen maken van een volwaardig leven oplossing!
Dat door personeel tekort >>> wat dus ook zuiver economisch is >>> er toestanden zijn werd vernoem maar is niet het thema dat ik aanvocht. Dat de oudjes moeten ondergaan >> terwijl ze zelf het nut er niet meer van inzien, het een foltering vinden, dat was het thema! Toch word om economische reden met machtswellust, geloof en andere drijfredenen door andere, zuilen en belangen groepen mensen expliciet in leven gehouden. Terwijl deze zelf hun aanwezigheid in de rusthuizen, zelfs als in de mate van het mogelijke geprobeerd word gedaan te krijgen wat zou moeten<>>>Ervaren velen, net als mijn schoonpa het verblijf daar als dagdagelijkse foltering. Dat er hier maar twee reageren zegt al genoeg over de onverschilligheid tegen over het lijden van onze oudjes. Reutelen dat het duur is, dat hoor je veel. Weeral als er iets aangetoond moet worden gaat de paraplu open! Of valt men aan, werpt men met bloempotten, met neven facetten van het probleem. Terug probeer ik hier te schrijven voor hen die het niet kunnen zoals ik al veel deed voor invaliden, nu even voor de oudjes. Net zoals alles draait om alles wat rond de invaliden draait en op de laatste plaats om de invaliden zelf, is dat ook het geval met de oudjes in de rusthuizen. Die alleen nog economisch belangrijk zijn en daarom “moeten” lijden, al heeft zuil en belangen groepen er de mond vol van... dit om hun eigen economische belangen te verdedigen natuurlijk!!!!. Hulp? hulp.... altijd het zelfde ja, ze worden betaald voor hun diensten, wat is daar dan hulp aan???? t' is commercie ja!!! Advocaten, dokters bieden ook hulp tot je de rekening gepresenteerd krijgt! Net als de hulp van verzekeraars, bij ongeval verdiend iedereen aan het >>dossier<<, het hospitaal, de dokters, kinesisten... geel wit kruis enz. de inspecteurs, controleurs, cargoserie enz. en waarom noemt het slachtoffer en slachtoffer >>> omdat die meestal de pineut is en blijft. Idem de oudjes in en rusthuis! Zoals ik schreef gans hun leven hebben mijn schoonouders er zelf voor gezorgd dat ze goed functioneerden inde maatschappij. Nooit hebben ze gefaald of werden ze negens voor veroordeeld. En nu ze vast gekluisterd zitten aan de rolstoel of bed, hij niets meer ziet, vraagt hij dagelijks waarom hij en zijn vrouwke zo gestraft moet worden na een "voldaan leven". Slaap pilleke en co om hen kalm te houden krijgen ze ja.... ![]() Anneke en Janneke wille naar de hemel, en anderen beslissen dat het niet kan. Dat ze moeten opbranden tot de laatste Nano-gram energie. Dieren worden beschermd, terwijl mensen de foltering moeten ondergaan…. Daar is maar een logica voor >>> “economisch winstbejag” Als antwoord op de reacties: 1/ ik zelf ben + 66% invalide en overleef al 30 jaar zonder ook maar enige hulp. Ik leg mezelf er een soort militaristische scenario op na om mezelf en alles binnen bepaalde tijd gekuist, gewassen en proper te houden. Ik vertik hulp, want als ik zie wat ik ondanks alles toch nog kan verwezenlijken geeft dat mij zeer veel voldoening dat mijn zelf respect ondersteund. Dus uw belachelijke opmerking “ zorg dan zelf voor uw schoonpa” is niet alleen buiten wat ik wilde aankaarten, maar ook nog eens gortig. 2/ en ander verwijst naar zen vrouw….. sorry heb in gezegd dat het de fout is van… economisch belang zorg er voor dat alles zo uitgewerkt is dat de oudjes maar beperkt geholpen kunnen worden wegens tijdsgebrek. Ook verwees ik naar het in dienst nemen van mensen uit het vroegere Oostblok of van uit Portugal omdat die met een slaven loon betaald worden via sjoemel tewerkstelling bureaus. (waardoor het hypocriete van de zuilen duidelijk word) Indien de mensen die er zelf voor zouden voor kunnen kiezen om naar de “hemel te gaan “ via pilleke bij de apotheek regeling. Zou dat al veel pensioen kosten, veel rusthuis kosten schelen. Zodat de staat meer zou kunnen besteden aan iedere persoon die wel willen blijven of moeten door geloof repressie. Zouden er veel plaatsen beschikbaar zijn, terwijl nu er een wachtlijst is en de problemen alleen maar vergroten omdat men verplicht afhankelijk word van het “ooit eens vrijkomen van een kamer”. Wat ook weer economische strategie is om de poen. Dus blijf ik bij mijn telling dat dieren niet mogen lijden en onze oudjes wel om economische redenen. Ben nu 63 jaar hopelijk bestaat er binnen enkele jaren wel en regeling voor iemand die "het voor gezien heeft" na voldaan leven. Want na 30 jaar er alles aan gedaan te hebben om als mens te functioneren van uit een +66% invalide staat weiger ik zoals mijn schoonouders ooit als en een “plant” toestand te evolueren. Hoe mooi de opvang >>de serre<< ook zou mogen zijn. De dag dagelijkse bezoeken aan hem zijn duidelijk genoeg geweest! ![]() Genoeg is genoeg, dus graag en wettelijke oplossing gevraagd!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is toch vlug opgelost. De arme oudjes stuur je op de vlucht naar Marocco. Ze krijgen er asiel en gratis kost en inwoon. En de oudjes van betere komaf stuur je naar Saoudie Arabië. Ook alles gratis. En ze kunnen altijd zonnen. Een probleem echter. Ze moeten wel een beetje zakgeld meekrijgen om hun smeersel te kopen tegen zonnebrand. We zijn toch allemaal broeders en zusters nietwaar? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 14 april 2019 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal broeders en zusters? Bij de belastingen vangen ze alleen het laaghangend fruit, de middenklasse.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() veel kan opgelost worden met een euthanasie subsidie.
geef elke 75jarige de keuze. en ja, de 75 jarigen die vrijwillig kiezen voor euthanasie, die mogen gerust een subsidie krijgen van ik zeg maar wat 100.000€ per kind. de maatregel betaalt zich zelf terug in pensioenen en gezondheidszorg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() geen problemen mee, eerder laag dan te hoog altijd bij mij.
ik vond het wel een tamelijk rationele oplossing voor nogal wat economische en ecologische problemen ... en één land ter wereld zal er toch eens eindelijk mee moeten beginnen hé Laatst gewijzigd door Anna List : 15 april 2019 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat niet bondig gezegd kan worden, is de waarheid niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weer een rechtse / centrumrechtse theoreticus die "plots" tot de vaststelling komt dat het om commercie draait.
Kom, kom dirk, stemmen op VB, zoals het een xenofobe sos betaamt.
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien iets om via almacht federaal milieu ministerie en almacht milieu rechtbank, gecontroleerd door almacht milieu politie / leger gecontroleerd op KGB/Stasi/China werkwijze door Extreem links Agalev-Groen-Ecolo opgelegd te worden >>> als milieu maatregel
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 april 2019 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er word wel degelijk voor hen beslist, terwijl zij gans hun leven bijgedragen hebben aan deze maatschappij. ZIJ deze uit de chaos en armoede na WO II heropgebouwd hebben. Als dank worden ze nu economisch en fysiek uitgemergeld !!!!!! tot de dood er op volgt. Terwijl vele er zouden voor kiezen om "naar de hemel" te mogen gaan. Terwijl Fifitje en Minoetje dit zeker niet aangedaan mag worden......
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 april 2019 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |