![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwe vorm van oplichting via Whatsapp, wat kan je doen?
Zoals u weet hou ik mij met dat soort van opdringerige 'diensten' niet bezig maar ik wilde er wel even melding van maken. Geen FB, geen Twitter, geen Whatsapp ... (andere) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kan ook via de telefoon opgelicht worden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt inderdaad.
Op de lange duur vraag je u zelfs af: wat gebruiken ze niet om de mensen proberen op te lichten tegenwoordig? Zoals ik al eerder wist te schrijven hou ik al dat soort van toestellen/software héél beperkt in gebruik. (geen twitter, geen fb, geen abbo voor telefoon, geen wi-fi ... ) Kijk uit dat je niet opgelicht wordt via je telefoon. De criminelen weten dat de meeste mensen nog steeds véél te goedgelovig zijn. Vorig jaar nog. (géén alleenstaand geval) Zestiger opgelicht via telefoon. Laatst was er in een nieuwsuitzending nog het bericht dat een vrouw er in getrapt was dat het via een bericht van Microsoft ging. Microsoft zal noooooooit mensen aanschrijven of telefoneren/mailen maar veel mensen blijken dat nog steeds niet te begrijpen. Phishingtest.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2019 om 05:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog zwijgen van vals wisselgeld terugkrijgen als ge een morning after pil gaat kopen voor den aanhouder van uw lief, bij de lokale shaman!
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet eigenlijk toch wel een oen zijn om je te laten oplichten met dingen waarvoor ze toch al genoeg gewaarschuwd hebben. Zoals bijvoorbeeld die oproepen "help ik zit in nood, stuur mij geld".
Net zoals die telefoontjes van microsoft die je waarschuwen dat je pc aan het lekken is. Wat me wel ergert, in deze maar ook breder genomen, is de laksheid van de banken en de overheid. Elke gestorte som geld zou traceerbaar moeten zijn via jouw bank, en na een vonnis ook recupereerbaar. Het enige wat jouw bank daarvoor moet doen, is a) enkel werken met ernstige partnerbanken en b) een verzekering afsluiten als ze werken met een niet-ernstige partnerbank. Een wet zou hen daartoe kunnen dwingen. Het zal dan wat moeilijker worden om een som geld naar Kazachstan of Congo te storten, maar dat interesseert me geen zier.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 april 2019 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er zitten ook gewiekstere dingetjes tussen bvb een mail van je baas om een dringende betaling te doen bvb een txt van een van je kinderen om snel ff een bedrag te storten maar wie voldoende alert is en de details bekijkt ... zou het eigenlijk wel moeten opmerken ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds een jaar aan 't vloeken (dus niet alleen zuipen) als een tempelier voor de desbetreffende Belgenlandse incompetentie anni 2018-2019. Maar 'k ga wel geen draadje opstarten om jullie hulp te vragen want dat zou toch ook gene vette zijn.
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() PS er bestaat ook een verzekering tegen dit soort fraude.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() nee, maar ik moet wel zeggen, ik vond het goed gedaan, echt gesofistikeerd, alle info klopte ... ik vond alleen iets mis met de schrijfstijl ... waardoor ik verder ging vragen en even binnenliep bij mijn collega.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef het al eerder maar hoeveel trapten er niet in het "I Love U" virus vroeger of in het "Anna Kournikova" virus om er maar enkele te noemen. En dan had je vroeger nog die leuke Russin met haar dochtertje die om geld vroegen omdat ze kou hadden. Met het 'gekregen' geld wilden zij een stoof kopen om zich met te verwarmen. Yeah right!!! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2019 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik snap de aversie beter nu. Toch niet opgeven betreffende de spirit van de mensheid!
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij recent.
Ook VPN's omzeilt men: Multiple Enterprise VPN Apps Allow Attackers to Bypass Authentication. Ook Adblock filters omzeilt men. Adblock Plus Filters Can Be Exploited to Run Malicious Code. Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |