![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vader kwam mij achter de computer vandaan halen met de wijze woorden: 'Het grote gelddebat' begint!!
Tijdens het kijken kon ik het niet laten de opmerking te maken: Nieuw seizoen van de Muppet Show waar 'strijdende' politici achter een spreekgestoelte elkaar van woord dienden. Zelfs de balkon critici waren van de partij. ![]() Door late uur van de uitzending ben ik er bij in slaap gevallen. Misschien zijn er wel mensen die er wat van 'leerden' van de uitzending, the show must go on! p.s. Of iemand mij tijdens dat debat heeft kunnen overtuigen van wat dan ook, neen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 mei 2019 om 07:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() VTM : 8 op 10 Vlamingen vindt dat hij te veel belastingen betaald
Bart De wever: Ik vraag mij nu af wie die 2 op 10 zijn die dat niet vinden Schitterend! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elektriciteitsverbruik is dat niet iets wat je eigenlijk tot op bepaalde hoogte zelf in de hand hebt? Ik bedoel: computer, soms TV aan, en 1 lampje hier thuis. Maar het kan ook anders bij sommigen: alle licht aan, alle deuren en ramen open, alle toestellen aan, 4 of 5 wasjes draaien op 1 dag, 20 keer de douche in, 5 meter tot aan de bakker met de wagen, 4 of 5 reisjes minstens op het jaar? Geen probleem mee dat sommige mensen zo willen leven om indruk te maken op de buren en anderen maar toch. Back to basics? Ok, mijn kort bochtenwerk is fantastisch vandaag. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 mei 2019 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je dat op je 70ste doet ben je de grootste hap van je spaargeld kwijt en de meerwaarde voor je woning is een habbekrats. En profiteren van je woning doet een ander dan wel. Zonnepanelen plaatsen om praktisch volledig onafhankelijk te zijn, voegen ook al niet veel toe als je boven zeventig bent. Terugverdienen doe je het niet meer, niet met de meerwaarde en niet met de besparing. Intussen stijgen je ziektekosten aan bijdragen en ingevoerde verhogingen. Hospitalisatieverzekeringen en Vlaams gewest bijdragen stijgen ieder jaar en alleen als je de duurste neemt is er in sommige gevallen geen eigen bijdrage. Je spaargeld gaat langzaam verloren. Voor velen betekent het dat het er van hun spaargeld niets zal overblijven tegen de tijd dat ze sterven. En het klopt, niemand denkt daaraan tot zijn 45, maar dit is de situatie waar bijna iedereen in terechtkomt. Met de huidige besparingswaanzin in de sociale zekerheid blijft er dan voor de erfgenamen niet teveel meer over. Zorg er dus voor dat je met dienstwagens die in de plaats komen voor bijdragen aan je sociale zekerheid je toekomst, nu oprijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad: werklozen, leefloners en krakers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik met mijn armoepensioen waar nog belastingen afgehouden worden (na volle loopbaan en "veel" belastingen) ben bij die andere 80%. Zou het kunnen dat die 20% ongeveer is wat we hier aan de overheid hebben werken(?)
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() naar die 20 % ?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Walbanië dankt u voor uw bijdrage" ... zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou eigenlijk eerst dat geld moeten geven aan de Vlamingen en het dan terug van de rekening moeten halen met zo'n mededeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op 30 jaar zijn er hier 2 miljoen nieuwe Belgen toegekomen, zou het cijfermatig toeval zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als 80% "terecht" klaagt over te veel belastingen vraag ik toch me af of je dan democratisch goed bezig bent? Als ze nu nog meer belasten zullen veel mensen niet meer rond komen. Toch blijft de staatsschuld stijgen dus zullen ze echt wel eens in hun eigen vet moeten gaan snijden. "Zoals nu kan het niet verder dat is héél duidelijk".
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die 20 % stemt wel overeen met die 2 op tien. Alleen durfde hij er niet bij zeggen dat ook een belangrijk deel van alle steuntrekkers uit het buitenland komen. Twee groepen vretende ratten dus die het kaatste korstje brood uit de kast opvreten. En in die kast zit bijna niks meer van tevoren. Nog een andere groep vreet de koekjes in die kast op. Maar dat willen ze niet gezegd hebben. Zij beschouwen zichzelf als de ratten die vreten om de kast proper te houden. Maar hun eigen rattenstront kuisen ze zelfs niet op. Maar hoera! Morgen mogen we weer gaan stemmen. Voor de kandidaten gaan stemmen die reeds verkozen zijn door zichzelf. En dit met de mentaliteit :"Als we dit aan U geven; wat moeten we dan aan onze mensen geven?" Maar goed. Je moet uw plaats weten in de hiërarchie van het leven. Ze maken U dat wel duidelijk ten gepasten tijde. Het menselijk vernuft is goddelijk. Wij kunnen denken in alle richtingen. De ene verdiend straf en de andere moet beloond worden. Dat veroorzaakt het verschil op deze planeet. Niet meer noch minder. En dat verschil is vooral te danken aan politieke almacht. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 22 mei 2019 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel door de totale kostprijs door uw verbuik te delen weet je nog wat een eenheid kost anders kan je het nergens terug vinden. Zo blijft de consument / belastingbetaler dom "denken ze?". Waarom denk je dat ze de BTW niet omhoog trekken ipv van die 1001 taxjes en belastingen en accijnzen op al wat ze vinden? Het zou veel eenvoudiger zijn maar het zou veel te duidelijk zijn dat ze weer eens aan je geld zitten.
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb niks geleerd. Dat gezeur dat te voorschijn kwam wist reeds iedere mens met enige hersencapaciteit. En de moderator wist welke vragen hij mocht stellen maar ook wat hij niet mocht vragen. De vraag was nochtans heel simpel en die is : "Waarop is een echte democratie volgens uw partij belangrijker dan in de andere partijen?" Juist! Er mocht alleen over geld gepraat worden. Zowel in dit debat als in alle nieuws ging het dus uitsluitend over fake-nieuws. Geprogrammeerd dus voor stumperds. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 22 mei 2019 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Foutje van mij waarbij ik mij verontschuldig bij de Muppets en misschien vraag ik Miss Piggy ten dans. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 mei 2019 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |