Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2019, 07:01   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Het grote gelddebat ...

Mijn vader kwam mij achter de computer vandaan halen met de wijze woorden: 'Het grote gelddebat' begint!!

Tijdens het kijken kon ik het niet laten de opmerking te maken:

Nieuw seizoen van de Muppet Show waar 'strijdende' politici achter een spreekgestoelte elkaar van woord dienden.

Zelfs de balkon critici waren van de partij.

Door late uur van de uitzending ben ik er bij in slaap gevallen.

Misschien zijn er wel mensen die er wat van 'leerden' van de uitzending, the show must go on!

p.s. Of iemand mij tijdens dat debat heeft kunnen overtuigen van wat dan ook, neen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 mei 2019 om 07:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 09:13   #2
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

VTM : 8 op 10 Vlamingen vindt dat hij te veel belastingen betaald
Bart De wever: Ik vraag mij nu af wie die 2 op 10 zijn die dat niet vinden
Schitterend!
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 09:14   #3
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Schitterend!
Zij die van de staat leven misschien en alleen maar trekken en niets opbrengen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 10:14   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De wever: Ik vraag mij nu af wie die 2 op 10 zijn die dat niet vinden.
Schitterend!
Hij zal zich misschien baseren op als je bijvoorbeeld een ritje naar de kust doet u de meest dure, die best enkele miljoenen en meer kosten, wagens u voorbij vliegen en misschien denken we dan: Dan moet je al van goeden huize zijn om dat te kunnen betalen?

Elektriciteitsverbruik is dat niet iets wat je eigenlijk tot op bepaalde hoogte zelf in de hand hebt?

Ik bedoel: computer, soms TV aan, en 1 lampje hier thuis.

Maar het kan ook anders bij sommigen: alle licht aan, alle deuren en ramen open, alle toestellen aan, 4 of 5 wasjes draaien op 1 dag, 20 keer de douche in, 5 meter tot aan de bakker met de wagen, 4 of 5 reisjes minstens op het jaar?

Geen probleem mee dat sommige mensen zo willen leven om indruk te maken op de buren en anderen maar toch.

Back to basics?

Ok, mijn kort bochtenwerk is fantastisch vandaag.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 mei 2019 om 10:16.
Oud 21 mei 2019, 11:01   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hij zal zich misschien baseren op als je bijvoorbeeld een ritje naar de kust doet u de meest dure, die best enkele miljoenen en meer kosten, wagens u voorbij vliegen en misschien denken we dan: Dan moet je al van goeden huize zijn om dat te kunnen betalen?

Elektriciteitsverbruik is dat niet iets wat je eigenlijk tot op bepaalde hoogte zelf in de hand hebt?

Ik bedoel: computer, soms TV aan, en 1 lampje hier thuis.

Maar het kan ook anders bij sommigen: alle licht aan, alle deuren en ramen open, alle toestellen aan, 4 of 5 wasjes draaien op 1 dag, 20 keer de douche in, 5 meter tot aan de bakker met de wagen, 4 of 5 reisjes minstens op het jaar?

Geen probleem mee dat sommige mensen zo willen leven om indruk te maken op de buren en anderen maar toch.

Back to basics?

Ok, mijn kort bochtenwerk is fantastisch vandaag.
Dakisolatie, muurisolatie, alles van mazout naar gas, volledig elektriciteitsnet van de woning vernieuwd.

Als je dat op je 70ste doet ben je de grootste hap van je spaargeld kwijt en de meerwaarde voor je woning is een habbekrats.

En profiteren van je woning doet een ander dan wel.
Zonnepanelen plaatsen om praktisch volledig onafhankelijk te zijn, voegen ook al niet veel toe als je boven zeventig bent.
Terugverdienen doe je het niet meer, niet met de meerwaarde en niet met de besparing.

Intussen stijgen je ziektekosten aan bijdragen en ingevoerde verhogingen.
Hospitalisatieverzekeringen en Vlaams gewest bijdragen stijgen ieder jaar en alleen als je de duurste neemt is er in sommige gevallen geen eigen bijdrage.

Je spaargeld gaat langzaam verloren.

Voor velen betekent het dat het er van hun spaargeld niets zal overblijven tegen de tijd dat ze sterven.

En het klopt, niemand denkt daaraan tot zijn 45, maar dit is de situatie waar bijna iedereen in terechtkomt.

Met de huidige besparingswaanzin in de sociale zekerheid blijft er dan voor de erfgenamen niet teveel meer over.

Zorg er dus voor dat je met dienstwagens die in de plaats komen voor bijdragen aan je sociale zekerheid je toekomst, nu oprijd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 13:38   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zij die van de staat leven misschien en alleen maar trekken en niets opbrengen...
Inderdaad: werklozen, leefloners en krakers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 03:29   #7
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Schitterend!
Hij durfde niet te zeggen dat hij bij die 20% was met zijn "netto" loon + alle extra's er rond ....
Ik met mijn armoepensioen waar nog belastingen afgehouden worden (na volle loopbaan en "veel" belastingen) ben bij die andere 80%.
Zou het kunnen dat die 20% ongeveer is wat we hier aan de overheid hebben werken(?)
Oud 22 mei 2019, 06:28   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden die 8/10 Vlamingen er dan ooit bij stilstaan naar waar dat belastinggeld gaat?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 06:29   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zouden die 8/10 Vlamingen er dan ooit bij stilstaan naar waar dat belastinggeld gaat?
naar die 20 % ?
Oud 22 mei 2019, 06:46   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
naar die 20 % ?
Eerder naar Wallonië.

Eigenlijk zou er op de jaarlijkse belastingbrief een onderverdeling moeten staan naar waar de betaalde belastingen precies gaan. Dat zou pas een stemadvies zijn voor velen.
Oud 22 mei 2019, 06:48   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerder naar Wallonië.

Eigenlijk zou er op de jaarlijkse belastingbrief een onderverdeling moeten staan naar waar de betaalde belastingen precies gaan. Dat zou pas een stemadvies zijn voor velen.
gewoon al een klein teken van appreciatie op de jaarlijkse belastingbrief zou mooi zijn.

"Walbanië dankt u voor uw bijdrage" ... zoiets.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 06:50   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoon al een klein teken van appreciatie op de jaarlijkse belastingbrief zou mooi zijn.

Men zou eigenlijk eerst dat geld moeten geven aan de Vlamingen en het dan terug van de rekening moeten halen met zo'n mededeling.
Oud 22 mei 2019, 07:03   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Walbanië en het Hellhole danken u voor het infuus van 16 miljard€ ofte 650 miljard Bfr.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 07:32   #14
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Hij durfde niet te zeggen dat hij bij die 20% was met zijn "netto" loon + alle extra's er rond ....
Ik met mijn armoepensioen waar nog belastingen afgehouden worden (na volle loopbaan en "veel" belastingen) ben bij die andere 80%.
Zou het kunnen dat die 20% ongeveer is wat we hier aan de overheid hebben werken(?)
Ik denk het niet. Die klagen evenzeer dat ze zoveel moeten afstaan. Volgens mij gaat het veeleer om de meer dan twee miljoen mensen op actieve leeftijd die niet werken. Dat is zowat 20%.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 07:35   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik denk het niet. Die klagen evenzeer dat ze zoveel moeten afstaan. Volgens mij gaat het veeleer om de meer dan twee miljoen mensen op actieve leeftijd die niet werken. Dat is zowat 20%.
Op 30 jaar zijn er hier 2 miljoen nieuwe Belgen toegekomen, zou het cijfermatig toeval zijn?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 08:13   #16
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klagen doet iedereen wel, bij de overheid klagen ze zelfs dat ze te hard moeten werken.
Maar als 80% "terecht" klaagt over te veel belastingen vraag ik toch me af of je dan democratisch goed bezig bent?
Als ze nu nog meer belasten zullen veel mensen niet meer rond komen.
Toch blijft de staatsschuld stijgen dus zullen ze echt wel eens in hun eigen vet moeten gaan snijden.
"Zoals nu kan het niet verder dat is héél duidelijk".
Oud 22 mei 2019, 08:26   #17
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Die 20 % stemt wel overeen met die 2 op tien.
Alleen durfde hij er niet bij zeggen dat ook een belangrijk deel van alle steuntrekkers uit het buitenland komen.
Twee groepen vretende ratten dus die het kaatste korstje brood uit de kast opvreten. En in die kast zit bijna niks meer van tevoren. Nog een andere groep vreet de koekjes in die kast op. Maar dat willen ze niet gezegd hebben.
Zij beschouwen zichzelf als de ratten die vreten om de kast proper te houden. Maar hun eigen rattenstront kuisen ze zelfs niet op.
Maar hoera! Morgen mogen we weer gaan stemmen. Voor de kandidaten gaan stemmen die reeds verkozen zijn door zichzelf.
En dit met de mentaliteit :"Als we dit aan U geven; wat moeten we dan aan onze mensen geven?" Maar goed. Je moet uw plaats weten in de hiërarchie van het leven. Ze maken U dat wel duidelijk ten gepasten tijde.
Het menselijk vernuft is goddelijk. Wij kunnen denken in alle richtingen.
De ene verdiend straf en de andere moet beloond worden.
Dat veroorzaakt het verschil op deze planeet. Niet meer noch minder.
En dat verschil is vooral te danken aan politieke almacht.

Laatst gewijzigd door werkman : 22 mei 2019 om 08:28.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 08:26   #18
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eerder naar Wallonië.

Belastingsbrief is tegenwoordig zoals uw electriciteits en waterfactuur je ziet door het bos de taxen en lasten niet meer..
Enkel door de totale kostprijs door uw verbuik te delen weet je nog wat een eenheid kost anders kan je het nergens terug vinden.
Zo blijft de consument / belastingbetaler dom "denken ze?".
Waarom denk je dat ze de BTW niet omhoog trekken ipv van die 1001 taxjes en belastingen en accijnzen op al wat ze vinden?
Het zou veel eenvoudiger zijn maar het zou veel te duidelijk zijn dat ze weer eens aan je geld zitten.
Oud 22 mei 2019, 08:47   #19
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Belastingsbrief is tegenwoordig zoals uw electriciteits en waterfactuur je ziet door het bos de taxen en lasten niet meer..
Enkel door de totale kostprijs door uw verbuik te delen weet je nog wat een eenheid kost anders kan je het nergens terug vinden.
Zo blijft de consument / belastingbetaler dom "denken ze?".
Waarom denk je dat ze de BTW niet omhoog trekken ipv van die 1001 taxjes en belastingen en accijnzen op al wat ze vinden?
Het zou veel eenvoudiger zijn maar het zou veel te duidelijk zijn dat ze weer eens aan je geld zitten.

Ik heb niks geleerd. Dat gezeur dat te voorschijn kwam wist reeds iedere mens met enige hersencapaciteit. En de moderator wist welke vragen hij mocht stellen maar ook wat hij niet mocht vragen.
De vraag was nochtans heel simpel en die is : "Waarop is een echte democratie volgens uw partij belangrijker dan in de andere partijen?"
Juist! Er mocht alleen over geld gepraat worden.
Zowel in dit debat als in alle nieuws ging het dus uitsluitend over fake-nieuws. Geprogrammeerd dus voor stumperds.

Laatst gewijzigd door werkman : 22 mei 2019 om 08:48.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 11:14   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik heb niks geleerd. Dat gezeur dat te voorschijn kwam wist reeds iedere mens met enige hersencapaciteit. En de moderator wist welke vragen hij mocht stellen maar ook wat hij niet mocht vragen.
De vraag was nochtans heel simpel en die is : "Waarop is een echte democratie volgens uw partij belangrijker dan in de andere partijen?"
Juist! Er mocht alleen over geld gepraat worden.
Zowel in dit debat als in alle nieuws ging het dus uitsluitend over fake-nieuws. Geprogrammeerd dus voor stumperds.
Eigenlijk was het niet eerlijk van mij om een vergelijking te maken met de Muppet Show want die vallen allemaal nog best mee, de Muppets bedoel ik.

Foutje van mij waarbij ik mij verontschuldig bij de Muppets en misschien vraag ik Miss Piggy ten dans.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 mei 2019 om 11:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be