![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de NVA het cordon doorbreken? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
25 | 69,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 27,78% |
Dries for president |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,78% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De andere partijen niet, maar de NVA wel vind ik. Ze zijn het over de meeste zaken eens. En dan krijgen we een duidelijke situatie.
Ze krijgen de kans op een onafhankelijk Vlaanderen. Doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Laten we consequent blijven. Ofwel stel je VB buiten de wet ofwel laat je ze toe maar dan moeten ze ook zoals elke andere partij worden behandeld. Een Cordon is amateuristisch kunst- en vliegwerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat Dewever maar eens terug naar de les mag gaan nu
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Op Vlaams niveau zijn N-VA en VLD al een zekerheid. Nu is het gewoon afwachten of CD&V of SP.a mag aanschuiven.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke Vlaamse partij moet gewoon het cordon doorbreken. Als ze het nu nog niet snappen zullen ze het nooit snappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Geysels gaat zoiets zeker leuk vinden !!
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een condoom sanitaire rond groen
![]() Waarom , waarom , waarom , WAAROM ???? ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Vlaams parlement heeft een coalitie N-VA / VB geen meerderheid, dus dat wordt niets.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het cordon moet in stand gehouden worden. Er moet een reservoir van onbruikbare verkozenen zijn die nooit aan de macht zullen komen. Doen ze dat wel, dan zal er aan de "rechterkant" van het VB een nieuwe partij van "mestkevers" komen. Je merkt dat in Frankrijk. Nu Marine Le Pen eigenlijk convenabel wordt, en de anderen enkel nog maar op de nostalgie kunnen rekenen om van haar een fasciste te maken, is ze dissidenten kwijt die nieuwe "extremere" partijen oprichten. Trouwens, dat is zelfs de ontstaansgeschiedenis van het VB he: omdat de VU te convenabel was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Denk niet dat het aan de orde is.
Vlaams kan de huidige ploeg verder. Federaal is het VB evengoed Blanco... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() x2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen. De boel moet crashen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kaproen gaat dan gewoon zijn kalender met 5 jaar verschuiven, want ook nu gaat daar niks van komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wil men hier een democratie waardig belijd dan moet men luisteren naar de kiezer. Dus ja gedaan met het cordon! Wat gaf deze verkiezing prijs..... De N-VA houdt in Vlaams-Brabant stand, blijkt uit de eerste verkiezingsuitslagen voor die provincie. Eén procentpunt verlies slechts voor de Kamer, met dank aan Theo Francken. De drie procent die Ben Weyts op de Vlaamse lijst moet incasseren, valt mee. Veel beter toch dan de klap die Maggie De Block incasseert: - 11,5 procentpunt op de Kamerlijst van Open VLD. Theo Francken scoorde, lees: hield het verlies voor de N-VA beperkt en zette (met een derde van de stemmen geteld) een fraaie 27,5 procent neer. Dries Van Langenhove trok Vlaams Belang naar 12,2 procent. “Nazibottines en Wehrmacht” Georges-Louis Bouchez van de liberale MR is het niet eens met analyse PS. Hij wijst de francofone oppositie met de vinger. “De PS had het over de klank van nazi bottines toen de regering-Michel aantrad. En Ecolo verwees met een karikatuur van Theo Francken naar de Wehrmacht.” “Die uitspraken van een aantal Franstaligen hebben nu tot dit resultaat geleid. Ecologisten, jullie krijgen nu de rekening van jullie lichtzinnigheid gepresenteerd.” “Collectief opgestoken middelvinger” Als het van Jean-Marie Dedecker afhangt, moet het cordon sanitaire ook op de schop. “Ik zeg dit al dertig jaar. Zolang het cordon sanitaire niet wordt opgeheven, dan zullen we nog vaak met dergelijke resultaten worden geconfronteerd”, aldus Dedecker
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |