![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb zelf de stem test gedaan en VB kwam vrij hoog te staan, mss zelfs de hoogste, ik herinner het me niet meer.
Maar ik ken verschillende mensen die me vertelden dat VB bovenaan stond en dat ze daar dus gingen voor stemmen. Ik meen me ook te herinneren dat men vroeger de stemtest organiseerde in een tv programma en dat sommige politiekers bij een andere partij uitkwamen dan de hunne. Maw, de stemtest is m.i. bullshit omdat ze een aantal vragen stelt zonder veel nuance en zonder de impact op andere zaken in rekening te brengen. Als partij zou men het best op voorhand al een aantal stemtestvragen kunnen verzinnen en dan de antwoorden erbij gebruiken in het programma waarvan men denkt dat de meeste mensen dit zullen kiezen. Wat zijn jullie ervaringen met de stemtest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De Russen hebben de stemtest gehackt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hebben die de mensen in het stemhokje niet begeleid naar de radicale partijen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De VRT is geïnfiltreerd door extreem rechts en manipuleerde de stemtest?
Ik ken ook mensen die op basis van die stemtest stemden. De thema's die voor mij breekpunten waren kwamen er niet eens in voor heb ik vernomen (bv Belgische deelname aan oorlogen). Je wordt op een paar voorgeprogrammeerde criteria verondersteld te beslissen. Actualiteit ook. Ik heb die stemtest bewust niet gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een stemtest zou veel ingewikkelder moeten zijn en de kiezer wijzen op bepaalde conflicten in zijn keuzes. Het is een beetje vergelijkbaar met de Brexit. Veel mensen zijn voor maar ze hebben wsl geen flauw benul van de impact. Als men zou vragen: Vindt u dat de pensioenleeftijd naar omlaag moet? en Vindt u dat het pension verhoogd moet worden en Vindt u dat de belastingen to hoog zijn? en men antwoord ja op alledrie dan zou het systeem het conflict in de antwoorden moeten aantonen. Maar het gaat natuurlijk veel verder dan dit want onze maatschappij is uitermate complex en alles hangt aan elkaar. Ik denk dat partijen bij de volgende verkiezingen best een frontale aanval lanceren op stemtesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar ik echter niet mee akkoord ga is dat die test gemanipuleerd zou zijn of dat de VB kiezer die door de stemtest op VB heeft gekozen een arme onnozele sukkelaar is die mits wat meer duiding wel ergens anders voor had gekozen wat u insinueert. Waarom zou dat dan niet gelden voor de 82% of zo die NIET VB hebben gestemd? Ik zie geen reden om aan te nemen dat er daar minder van aan de stemtest zouden hebben deelgenomen... misschien dat mits wat betere duiding van die 82% er nog een hele hoop meer op VB zouden hebben gestemd. Of bedoelt u dat de duiding waarover sprake eigenlijk betekent: whatever eenzijdige duiding nodig om ze ervan te overtuigen vooral niet op het VB te stemmen? Zelfde met het Brexit verhaal. Steevast wordt er gedaan alsof het hier om misleide sukkels gaat die niet weten waarvoor ze gekozen hebben en die tegen zichzelf beschermd moeten worden door slimmere en betere mensen (in casu degenen die dezelfde mening hebben als u). Dat is allemaal ongelofelijk arrogant en dictatoriaal. I.e. degene die een mening hebben die u niet aanstaat moeten wel misleid en dom zijn, dus is het beter hen te beschermen tegen zichzelf en hen 'heroptevoeden' tot ze 'juist' stemmen. Kan u niet simpelweg accepteren dat zowel in geval van Brexit als stemmen voor VB het om mensen gaat die evengoed als de Remainers of de niet VB stemmers een bewuste en weloverwogen keuze hebben gemaakt en simpelweg tot een andere conclusie komen dan u wenselijk of juist acht? BTw: zoals in een andere post al gezegd. Voer aub bindende volksreferenda in. Ik woon nu in Zwitserland waar dit systeem al sinds mensenheugenis bestaat en het werkt perfect. Over uw voorbeeldvragen wordt grondig gediscussieerd en de mensen zijn echt niet zo dom dat ze de implicaties niet begrijpen en geen weloverwogen keuze kunnen maken. Een goed voorbeeld terzake: Een tijdje terug was er hier een referendum om meer betaald verlof aan werknemers te geven. In uw mensbeeld zou dat ongetwijfeld aangenomen worden. In Zwitserland is het afgewezen daar ze beseften dat dit ten koste van jobs zou gaan. Er was ook een voorstel om iedereen een gratis basisinkomen te geven... eveneens afgewezen omdat de overgrote meerderheid hier echt wel begrijpt dat gratis niet bestaat. Tenzij u denk dat Vlamingen inherent lomper zijn dan Zwitsers zou wat meer respect voor en vertrouwen in de mentale capaciteiten van uw medeburgers - ja zelfs als ze anders stemmen dan u - u echt wel sieren...
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 mei 2019 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien ik zou gestemd hebben op basis van de stemtest zou ik ook Vlaams Belang gestemd hebben, ik ben namelijk geen voorstander van migratie. Ik heb dit niet gedaan net omdat ik vind dat de nuance ontbreekt, men kan de mensen die hier zijn en asiel aanvragen niet simpelweg op een boot terug de zee insturen. Men is gewoon verplicht hun aanvraag te onderzoeken en ze intussentijd op te vangen. En inderdaad, ik denk niet dat de Brexit stemmers een weloverwogen keuze gemaakt hebben. Ik ben ervan overtuigd dat ze de impact van de Brexit volledig verkeerd inschatten, geholpen door goedkope slogans waarvan men nu zelf toegeeft dat ze eigenlijk flagrante leugens zijn. Ik sta open voor bindende referenda, maar dan zouden er meer en duidelijkere vragen moeten komen met de worst case scenario's inbegrepen. Als men voor een Brexit stemt zou men moeten vragen indien men een Brexit wil zelfs indien het land er economisch door zwaar achteruit zou gaan en indien er grensconflicten zouden kunnen ontstaan zoals in Noord Ierland. En hier is een belangrijk verschil. Indien men stemt voor meer betaald verlof of gratis basisinkomen, dan is dit iets waar de gemeenschap, het land dus, zelf controle over heeft. Over de Brexit of de migratie heeft men als land geen controle. Men hangt af van de goodwill van andere partijen. Het is gewoon belachelijk op voor dergelijke zaken een referendum te organiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal dit als een voorbeeld voor u wat verduidelijken. Ik neem aan dat die arme stumperds volgens u compleet missen wat voor verschrikkelijke economische impact dit wel niet zal hebben. Laten we gemakshalve even aannemen dat dit effectief zo is. (Wat allesbehalve vaststaat overigens... het is niet bepaald de eerste keer dat de media allerlei rampen voorspellen die zich nadien niet materialiseren). Maar zoals gezegd laten we aannemen dat het zo is. Is het dan zo onvoorstelbaar voor u dat desalsnog mensen er weloverwogen voor kunnen kiezen dat economie niet alles zalig makend is en dat ze bvb het kunnen kiezen van hun vertegenwoordigers en herwinnen van de nationale soevereiniteit het waard vinden om voor een paar jaar wat minder economische groei te hebben? Is het voor u zo onvoorstelbaar dat ze er vertrouwen in hebben dat groot-brittanië (nog altijd een van de 10 grootste economieën) echt wel capabel is om zijn eigen beleid en handelsovereenkomsten af te sluiten?
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de vragen die ik politiek wel belangrijk vind, bijvoorbeeld: afschaffen van de wet, afschaffen van de staat, vrije wapendracht en recht op moord, stonden daar niet bij. Dus was dat perfect impertinent. Ik weest zelfs niet meer precies welke onnozele details daar gevraagd werden, maar dat was alles behalve het punt waar ik in geïnteresseerd ben. Ik zou denken dat ik op veel punten politiek dichter sta bij ISIS dan bij O-VLD of zo. Behalve natuurlijk het religieus fanatisme. Maar de manier van doen wel. Maar wel louter om Darwinistische redenen. Niet voor een of andere profeet. Het is voor mij een model anarchistische beweging die toont dat, eens de normale staatsmacht vervalt, heel veel mogelijk wordt qua evolutie. In mijn ideaal zou het door machines doorgevoerd worden zonder menselijke tussenkomst. Misschien dat mijn lievelingskleur dichter bij de lievelingskleur van Anuna zit dan bij die van Ayn Rand, maar dat speelt geen rol in mijn politieke voorkeur. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2019 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is bovendien een verhoogd risico op conflicten want vroeg of laat gaat Zuid Europa in opstand komen tegen de schuldenbergen waarmee ze door de Euro worden opgezadeld en Oost-Europa gaat het niet langer pikken met migranten te worden opgezadeld die het niet wenst of hun eigen beste mensen als braindrain naar het westen te zien vertrekken! Citaat:
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 mei 2019 om 18:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van de EU uit is er ook vanalles gezegd (of niet gezegd) dat niet klopt. Het eerste punt is dat een negatieve economische impact enkel Groot-Brittanië zou treffen. Wie even nadenkt beseft onmiddelijk dat dit niet kan kloppen. Als de handel met Groot-Brittanië afneemt zitten ook de partners aan de andere kant - in casu de EU met net hetzelfde probleem. In die zin is dat net hetgene wat me het meest stoort vooralsnog heeft noch Groot-Brittanië noch de EU een houding getoond om oprecht te zoeken naar een oplossing die voor allebei de partijen het beste is. Vanuit de EU gaat het er vooral om om andere landen schrik aan te jagen zodat ze niet hetzelfde zouden proberen, in die zin willen ze ofwel helemaal geen Brexit (of een papieren Brexit) ofwel een maximaal destructieve Brexit daarbij geenszins kijkend naar hoe ook de eigen burgers daardoor getroffen worden. Vanuit Brits standpunt is het simpelweg zo dat degenen die de onderhandelingen leiden volgens mij helemaal geen Brexit willen en begaan ze strategische flater op flater. Eg stellen dat een no deal Brexit geen optie is verzwakt je onderhandelingspositie van meet af aan. Akkoord gaan met het betalen van miljarden en miljarden zonder een akkoord te hebben... Wie doet zoiets nu? Het gaat hier om incompetentie van de eerste klas en/of doelbewuste sabotage van de Britse belangen.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook wel nooit gezegd he. Het was een van de voornaamste redenen om de Britten trachten in een akkoord te luizen, om te vermijden dat het te kostelijk zou zijn voor de rest van de EU, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk moet er binnenin een prijs betaald worden. Maar naar buiten toe is het statuut van maffia lid veel interessanter dan van lone wolf. Je gelooft toch niet in dat verhaaltje van merite he. Alles is machtsverhoudingen. Zeker op internationaal vlak. En dus een maffia kartel vormen, om anderen samen gemakkelijker de arm om te draaien, is veel interessanter dan het "op uw eigen merite" proberen te maken in deze wereld. Het enige wat ons nog wat ontbreekt is een stropersvloot waar we ontwikkelingslanden wat mee kunnen afdreigen. En ja, een maffia ziet niet graag een oud lid de club verlaten. Maar hier hebben we toch enig respect getoond zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2019 om 18:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom doet men dit? Om te vermijden dat er teveel protest zou komen van de eigen burgers tegen een al te starre onderhandelingspositie van de EU.
![]() |